• Vilda93

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

Som rubriken lyder så försöker jag o sambon bli gravid med första barnet. Är väldigt pratglad av mig och känner ingen som försöker bli gravid nu som jag kan tjöta med om tester och annat bös med. Skulle som sagt vilja ha en "tjöt" kompis gärna första barnet med! När jag blir gravida så har vi bestämt att inte nämna något för våra familjer innan vecka 12 så kommer ju klättra på väggarna efter att prata med någon om det då med! Haha. Har ju sambon o prata med men vill ha någon mera att prata med Oskyldig
    Själv är jag inne på 3e försöket denna månaden och hoppas så mycket på att jag plussar!

• Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"
  • EkoS
    RapidAngel skrev 2015-06-09 12:21:09 följande:

Hahah det låter som att jag har skrivit detta! Haha, googlade också lite väl mycket innan. Jag har vart hormonfri sedan februari och det var som att en klocka började ticka då direkt, också väldigt HÖGT =) men fick sambon med mig för första försöket i juni. Håll i dig nu, för detta är vad jag äter: folsyra, rosenrot, vitaminer, bidrottningéle, omega3 OCH efamol! =) hahah =) Crazy baby-lady =)

*Googlar efamol* ;)

Jag slutade med hormoner i augusti och hörde också hur det började ticka! Nu kan jag inte gå in på en hemsida utan att få riktad reklam med graviditetstest och allt vad det är. Tur att sambon är förstående ;)

Heja juni nu då!
  • Suada86
    RapidAngel skrev 2015-06-09 12:21:09 följande:

Hahah det låter som att jag har skrivit detta! Haha, googlade också lite väl mycket innan. Jag har vart hormonfri sedan februari och det var som att en klocka började ticka då direkt, också väldigt HÖGT =) men fick sambon med mig för första försöket i juni. Håll i dig nu, för detta är vad jag äter: folsyra, rosenrot, vitaminer, bidrottningéle, omega3 OCH efamol! =) hahah =) Crazy baby-lady =)

Ååå vad härligt love the crazy baby lady nick name! :) måste googla mer alltså...hihii

Jag är oxå mitt i min ägglossning nu om man ska tro alla appar?! Svårt o veta tycker jag...hur ofta har ni mys? Redan vid beräknad ÄL-4 eller?
  • My102
    Bumbleroot skrev 2015-06-09 08:42:36 följande:

Jag blev också helt nervös när vi bestämde oss! Innan har jag aldrig haft en tvekande tanke på att jag skulle bli en bra mamma eller att pengarna skulle räcka men nu kommer alla frågor och orostankar bara för man försöker ^^ så jag tror det är rätt normalt! Jag har fortfarande inte förlikat mig med tanken att jag ska ha ett barn i min mage, känns surrealistiskt! :)

Jag håller med! Jag fick min mens idag och kunde inte va gladare! Trodde att det skulle bli som förra månaden en vecka sen, men nu är det bara att pricka in ägglossning! :D jag tvivlar på att det skulle gå på första försöket men om En månad så finns det chans att jag är gravid! Herregud :D nu kom den där glada pirret igen ;). Jag pratade precis med sambon om gladheten och skräcken :P. En rädsla som jag har är att jag är överviktig, och det är en farhåga i samband med graviditet å det gör mig lite ledsen. Jag har låg ämnesomsättning och behandlas för det men värdet går upp å ner så det är inte stabilt så jag har inte lyckats gått ner något i vår/vinter trots försök. Att vänta på tills det ska stabiliseras kan ta år och att få ner i vikt är svårt så det känns inte lönt å vänta å va ledsen över att inte heller försöka få familj.. Det är svårt sånt där :/ men jag intalar mig att jag inte är den enda överviktiga människan som har barnlängtan! Även om det känns som så.
  • Bumbleroot
    My102 skrev 2015-06-09 19:45:49 följande:

Jag håller med! Jag fick min mens idag och kunde inte va gladare! Trodde att det skulle bli som förra månaden en vecka sen, men nu är det bara att pricka in ägglossning! :D jag tvivlar på att det skulle gå på första försöket men om En månad så finns det chans att jag är gravid! Herregud :D nu kom den där glada pirret igen ;). Jag pratade precis med sambon om gladheten och skräcken :P. En rädsla som jag har är att jag är överviktig, och det är en farhåga i samband med graviditet å det gör mig lite ledsen. Jag har låg ämnesomsättning och behandlas för det men värdet går upp å ner så det är inte stabilt så jag har inte lyckats gått ner något i vår/vinter trots försök. Att vänta på tills det ska stabiliseras kan ta år och att få ner i vikt är svårt så det känns inte lönt å vänta å va ledsen över att inte heller försöka få familj.. Det är svårt sånt där :/ men jag intalar mig att jag inte är den enda överviktiga människan som har barnlängtan! Även om det känns som så.

Även jag är överviktig så du är verkligen inte ensam :)! Jag tycker verkligen inte det spelar någon roll, vill man ha barn så försöker man! Nu har vi legat i, i 3 dagar hehe! Imorgon blir det lite paus sen är vi på att igen! Lycka till med ert babymaking! ;)
  • Familje lyckan

Jag hoppar gärna in här! Vi har bestämt nu att börja i Juli! :) kommer vara första barnet och första försöket!

• lindakarlsson4380

Jag är gravid :D!!! Jag är så chockad och ÖVERLYCKLIG att det gick på första försöket!!! BF blir den 19 februari om lilla fröet vill stanna kvar i magen <3

• Suada86
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-10 08:20:27 följande:

Jag är gravid :D!!! Jag är så chockad och ÖVERLYCKLIG att det gick på första försöket!!! BF blir den 19 februari om lilla fröet vill stanna kvar i magen <3

Stort grattiis!!! :)
  • Bumbleroot
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-10 08:20:27 följande:

Jättestort grattis till dig!! Det gick fort hihi ^^
  • miamarina84

Det vanligaste i alla trådar med att att bli gravid, verkar det vara vanligast att de tar sig på första försöket samt runt tolfte försöket.

• RapidAngel
    EkoS skrev 2015-06-09 15:40:06 följande:
    *Googlar efamol* ;)

Jag slutade med hormoner i augusti och hörde också hur det började ticka! Nu kan jag inte gå in på en hemsida utan att få riktad reklam med graviditetstest och allt vad det är. Tur att sambon är förstående ;)

Heja juni nu då!
    Heja juni och heja OSS!! :)

Jag har ju vara vart hormonfria sedan februari. Vad har du märkt av för för-och nackdelar sedan augusti?
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"