Inlägg från: miamarina84 |Visa alla inlägg
  • miamarina84

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

Bumbleroot skrev 2015-06-02 07:46:01 följande:

Ååå jag är gärna också med! Min fästman och jag är inne på andra försöket nu i juni ^^ nu ska mannen iväg en vecka men det är precis lagom sen till ägglossningen! Har ÄL 14-/6 och bim 28-29/6 ^^ jag hoppas sååå att det tar sig denna månaden. Dock hade jag en vän som det tog 9 månader för första barnet så jag försöker inte tänka på det föör mycket ^^

Vi är inne på åttonde gången i läst många som är på nio månader fram till 1,5 års försökande .De e skönt för då vet man att man är relativt normal ;)
  • miamarina84

Det vanligaste i alla trådar med att att bli gravid, verkar det vara vanligast att de tar sig på första försöket samt runt tolfte försöket.

• miamarina84
    saandra90 skrev 2015-06-24 16:47:48 följande:

Jag vill förresten bara lägga in en sak angående rosenrot som jag ser att många av er har skrivit om, många kanske inte läser bipacksedeln så därför vill jag bara säga att man rekommenderar ett löpande intag på max två månader. Jag vet inte några biverkningar men bara en liten hint om att det finns en sådan info :) Annars ska det väl bara att käka på, om man inte är allergisk vill säga :)

Hej. Har just köpt dem. Vad menar du med att vi ska äta dem i löpande intag. Menar du varje dag oxå? Jag hsr läst här på fl att folket bara äter dem från första dagens mens till ägglossningen pga av att ingen vet vad kosttillskott gör med en gravid kvinna ;/
  • miamarina84
    saandra90 skrev 2015-06-24 18:52:19 följande:

Ja alltså, vanligast är ju att du äter en vitamin eller ett annat tillskott varje dag = löpande. Vilket innebär att du rekommenderas att göra det bara under två månader i sträck. Säg att du börjar äta det idag, och sen så kanske du inte blir gravid, eller inte heller har för avsikt att bli gravid utan bara vill äta rosenrot för att det finns en annan anledning, då ska man ju inte äta det i mer än två månader i sträck. Det kanske inte är det första man tänker på när man äter något tillskott så, det var mest för att informera folk om detta :)

Tack för svaret :) Hade ingen aning om att man bara skulle ta dem i två månader.
  • miamarina84
    H1ssa skrev 2015-06-26 23:02:38 följande:

Testade idag öven om det är bim -7... hopolös är vad jag är... resultat behövs väl knappt... negativt givetvis.

Gjorde detsamma igår. Negativt :(
  • miamarina84

Testa i fredags bim- 6 ca o idag testa jag bin-3 ca. Båda så vita de kan bli :( så säkert inget plus här. Men hoppas så in i :)

Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"