Inlägg från: hennaah |Visa alla inlägg
  • hennaah

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

Hoppar in här hos er! Behöver också några att tjöta med! Har ÄL imorgon enligt appen och bim den 30:e. Så det är lite pirrigt här! Vad sysslar ni med annars? :)

• hennaah
    EkoS skrev 2015-06-15 15:35:03 följande:

Då tajmar vi precis! Spännande!

Haha därserman! Va spännande! Då håller vi tummarna :)
  • hennaah
    Bagaremma skrev 2015-06-17 21:55:21 följande:

Ni verkar glada och härliga allihopa så jag hoppar in jag med, kan behöva någon att bolla med för tiden verkar gå på halvfart sen man bestämde sig för att försöka! :(

Har nyss slutat med p-piller så jag har väl ingen anledning till att hoppas denna månaden, men varför kan man inte låta bli? Letar symptom som bara den.. :D

Har slutat med p-piller någon gång innan och då tog det ingen tid alls för kroppen att komma igång så jag hoppas på samma sak denna gången! :)

Välkommen! :) vet du än när du har äl och bim? Själv slutade jag med p-piller i början av maj, och hoppas på att man prickade äl denna månaden. hur ser din situation ut? Om du vill berätta lite om dig alltså :)
  • hennaah
    EkoS skrev 2015-06-18 17:37:33 följande:

Hur har det gått? Haft ÄL ännu? :)

Jag är så dålig på att veta när det är haha.. Men tror jag hade det runt tisdagen. Så nu är det bara att vänta... Hur har det gått för dig? :)
  • hennaah
    Bagaremma skrev 2015-06-18 22:23:54 följande:

Tack:D nej jag har jättedålig koll på exakta datum, och om jag ens kan hoppas på att jag hade Äl denna månad, men jag TROR att jag hade Äl för ungefär en vecka sen, runt 12 juni, det kändes så :D

Bara att vänta och se antar jag, men tiden går ju sååå långsamt när man inte kan tänka på något annat..!

Skönt att höra att jag inte är ensam med att hoppas på snabb befruktning trots p-piller-stopp :D

Men hur gamla är ni allihopa?:)

Oh! Men då är det inte så långt till bim! Vi håller tummarna! :D

Jag är 20, har sambo och kikar på hus. Pluggar till sjuksköterska och jobbar samtidigt. Kul att se att vi är jämngamla i princip! :)
  • hennaah
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-19 07:04:50 följande:

Pluggar oxå till ssk, hur många terminer har du kvar? :D

Har precis Klarat av första året, så 4 kvar :) du då? Hur har du tänkt kombinera studier + graviditet? :)
  • hennaah
    Bagaremma skrev 2015-06-19 11:10:33 följande:

Ja håll alla tummar och tår! Men det känns som att jag kommer bli besviken denna månaden..

Hur långt har du kvar till bim? :D

Åh vad roligt att höra att det finns fler i min ålder som är på samma nivå:D brukar känna mig så gammal;) är du 94:a eller 95:a? :D

Jadå! :) känner lite så också, men får se! Den 30/6 så det är lång tid dit tycker jag. Är nog första gången jag längtar till dan då mensen ska komma haha!

Detsamma! Så skönt med nån jämgammal. Mina vänner är inte alls i samma "fas" som mig om man säger så.. 95:a är jag. Och du? :)
  • hennaah
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-20 23:23:54 följande:

Kul! :)) Har 3 terminer kvar så halva utbildningen är gjord. Du menar när bebisen kommit? Då tar jag studieuppehåll 1-1.5år och bockar sedan av de 2 sista terminerna. Dudå? :))

Härligt! :) jag har faktiskt inte bestämt mig än, ska försöka köra på så länge jag kan och sen får jag se lite hur det känns efter förlossning, hur mycket man kommer ha i skolan osv. Tänkte prata med syven sen när det väl gäller och lägga upp någon plan :)
  • hennaah
    Bagaremma skrev 2015-06-21 20:09:58 följande:

Ja man ska inte säga inte :D ja VERKLIGEN, innan har det känts som att "inte nu igen?! jag hade ju precis mens", och nu känns det som en evighet!

Är lite rädd för min mens dock, för utan p-piller har jag såna fruktansvärda menssmärtor, så jag hoppades på att inte behöva uppleva det.. 

Ja men eller hur! Jag har en kompis som precis fått barn, men hon bor så långt bort och är dålig på uppdateringar, men de som bor nära är inte alls "där jag är i livet" ;) Jag är 94:a, men sambon är 95:a :)

Haha! Förstår precis!! Var själv lite rädd för hur kroppen skulle reagera när jag slutade käka p-piller, men jag mår bra! Mindre finnar, och lite annat sånt som man egentligen inte tänkte på innan. När hade du bim? :)

Då är vi i samma sits typ.. Bortsett från att jag inte har nån kompis så, som har fått eller ska ha barn, därför det är så skönt med forum där man kan hitta nya bekantskaper att tjata om sånt här med :D min sambo är 9 år äldre än mig :)
  • hennaah
    Bagaremma skrev 2015-06-23 07:47:10 följande:

Runt den 25:e antar jag, men testade idag och det var TOKnegativt.. Och det känns som att mensen är på ingång.. Men det är väl lite skönt samtidigt för då vet jag att mensen kommit igång som den ska med det samma! :)

Ja men visst är det, och skulle man plussa känns det ju inte jätte säkert att slänga ur sig det till alla runt om kring sig, men man kan ändå få berätta för några, HÄR. :D

Var det han eller du som började prata om barn?:)

Aha, men skönt ändå om det kanske kommer igång som det ska så är det bara att ta nya tag nästa gång :)

Nej precis, nästan lite... Ja, ibland undrar man vad folk runt omkring ska tycka. Men samtidigt så bryr jag mig inte då detta är vad vi vill, och vi kommer fixa detta perfekt!

Men det kommer ju få bli en lättnad att kläcka ur sig det här, eftersom vi planerar att vänta till runt v 12 med att berätta för andra ...

Jadu, det var nog jag som började, men han är väldigt glad för att prata om det också så :)
  • hennaah
    Bagaremma skrev 2015-06-23 12:51:46 följande:

Usch jag mår SÅ konstigt! Typ mensvärk men ingen mens, konstig kramp i magen, illamående, skakig och kallsvettig..

Men inte gravid antar jag.. Så jobbigt att inte veta säkert! Man bara inbillar sig!

Ja det tror jag absolut att ni kommer! Bry er inte om någon skulle säga något annat!:D

Ja man vill ju vänta till v.12 men det känns så långt bort.. Kommer nog berätta för mina närmsta tidigare!:)

Känner du några symptom?

Alltså denna väntan!! Så drygt ju! Du får avvakta några dagar o se! :)

Ja jo, vi får se hur vi gör, vill inte säga för tidigt bara.

Alltså, jag har sån sjuk .. Mensvärk. Inte i magen utan mer... "Där nere", riktig värk! Liiite illamående tillochfrån också. Bim-7 idag så känns liksom.. Hm. Mysko. Men ja.. Vi får väl se. Ska nog beställa hem något test till efter helgen..
  • hennaah
    Bagaremma skrev 2015-06-24 20:18:10 följande:

Hoppas hoppas hoppas på att det är en liten bebis i våra magar :D

Ingen mens än i alla fall och bim i morgon om mensen är regelbunden vill säga..

Jaaa! Håller tummarna! Tänk va kul om det hade blivit så pass nära varandra också! :D

Jag beställde faktiskt hem ett par gravtest idag..! Helt plötsligt kändes allt ännu mer verkligt, samtidigt som jag blev mer rädd för att mensen ska komma på tisdag...

Åh.. Så spännande! Snart får du faktiskt ta ett test till om den inte dyker upp!! :)
  • hennaah
    H1ssa skrev 2015-06-25 17:26:17 följande:

Hur kan tiden gå så långsamt? Det här är första månaden vi försöker och jag hade aldrig kunnat tänka mig att tiden kunde gå så långsamt.

Jag är ganska säker på att jag hade en nidblödning tidigare i veckan. Nu håller jag tummarna för att ägget grabbar sig fast ordentligt och stannar där. Eftersom hcG börjar produceras när ägget har fäst, undrar jag om någon vet hur tidigt man kan göra ett graviditetstest efter nidblödningen. Antar att dagar efter implantationen är mer relevant än dagar kvar till BIM. Någon som vet?

Jag vill testa nu!! Gärna imorgon eller igår..

På mina stickor från testlagret står det att det kan gå 7 dagar efter befruktning.. Men jag väntar nog till måndag. Bim på tisdag!
  • hennaah

Bim -1 och toknegativt test. Väntar nog några dagar nu och ser om mensen dyker upp.

Hur går det för er andra?:)

• hennaah

Åh va spännande att vi är flera med bim så nära varandra!! :) håller tummarna för oss! Jag har förövrigt riktigt ömma bröst. Lite molvärk ibland... Hoppas hoppas att mensen inte kommer!!

• hennaah

Det sjuka är att inatt så drömde jag att jag testade mig och att det var positivt... Blev nästan lite besviken när jag vaknade och sb testade negativt haha.. Tror jag börjar bli lite knäpp..

Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"