Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"
Jag hoppar in här också :) Jag och min sambo ska påbörja bebisfabriken vid ÄL som borde vara 12-13/6 ...längtar sååå hihi
Jag hoppar in här också :) Jag och min sambo ska påbörja bebisfabriken vid ÄL som borde vara 12-13/6 ...längtar sååå hihi
Jag skulle också vilja hoppa in här! Börjar vårt åttonde försök nu med första barnet. ÄL 16/6 och bim 30/6 :)
Jag körde med ägglossningsstickor men orkar inte hålla på med den stressen så vi kör när vi tror jag har ägglossning.. Jag har en app som säger på ett ungefär och jag tempar, får se om det hjälper något ^^
Det känns som att vi gör allt... ÄL-test och använder NC. Det här blir tredje månaden med rosenrot, och tänkte även testa bidrottninggele den här månaden. Antar att det inte funkar, men testar hellre en sak för mycket...
Hahah det låter som att jag har skrivit detta! Haha, googlade också lite väl mycket innan. Jag har vart hormonfri sedan februari och det var som att en klocka började ticka då direkt, också väldigt HÖGT =) men fick sambon med mig för första försöket i juni. Håll i dig nu, för detta är vad jag äter: folsyra, rosenrot, vitaminer, bidrottningéle, omega3 OCH efamol! =) hahah =) Crazy baby-lady =)
Jag är gravid :D!!! Jag är så chockad och ÖVERLYCKLIG att det gick på första försöket!!! BF blir den 19 februari om lilla fröet vill stanna kvar i magen <3
Vet du vad jag har googlat hela dan? "Utebliven ägglossning" "ägglossningssymptom" "hur veta ägglossning" osv. Jag har också, enligt alla appar, haft den, men jag känner eller märker inget! Ska man inte få nå "trådiga flytningar"? Jag har inte märkt någonting över de utmärkta dagarna...så hur vet man?
Typiskt, bara för att vi börjar försöka så hoppas säkert själva ägget över denna månad...äh vet inte. Som du säger, supersvårt att veta! Hur känner du dig? Märker du nåt?
Min plan var ju att vi skulle mysa varje dag av de fertila dagarna, men då han promt skulle på killhelg i Gbg utan att respektera min ägglossning (Skojja!) så vart det nog dagen innan och samma dag... Kanske. Beror ju på när den var, OM den var! Shit vad jag nojjar :)
Haha,"enligt en av mina appar"! Helgardering är det som gäller! Man hör ju inte karlarna protestera precis :) hoppas ni träffade rätt direkt!!
ja håll alla tummar du kan! ÄL +6 idag. Hade en massa molvärk och ömma bröst några dagar efter ÄL. En superkramp/hugg högg till under fredagskvällen under någon minut, men har sedan dess ENBART haft superonda bröst. BIM 19/6.
Här kommer den eviga frågan: är det vanlig PMS, eller ovanlig bulle i ugnen?
Med pms tror jag inte jag brukar ha molvärk så tidigt, men å andra sidan känner jag ingenting NU. Inga kramper, inga flytningar, inte nåt...
Ska man fortsätta hoppas? Är det för tidigt att testa imorgon på ÄL +7 med vanligt test? (inte testa tidigt) Har du tänkt när du ska testa? Innan BIM eller efter?
Då tajmar vi precis! Spännande!
Haha,"enligt en av mina appar"! Helgardering är det som gäller! Man hör ju inte karlarna protestera precis :) hoppas ni träffade rätt direkt!!
ja håll alla tummar du kan! ÄL +6 idag. Hade en massa molvärk och ömma bröst några dagar efter ÄL. En superkramp/hugg högg till under fredagskvällen under någon minut, men har sedan dess ENBART haft superonda bröst. BIM 19/6.
Här kommer den eviga frågan: är det vanlig PMS, eller ovanlig bulle i ugnen?
Med pms tror jag inte jag brukar ha molvärk så tidigt, men å andra sidan känner jag ingenting NU. Inga kramper, inga flytningar, inte nåt...
Ska man fortsätta hoppas? Är det för tidigt att testa imorgon på ÄL +7 med vanligt test? (inte testa tidigt) Har du tänkt när du ska testa? Innan BIM eller efter?
Åh sötnos! Gulle. Men det går åt helvete. Men vad trodde jag, första försöket liksom....nä! Jag TRODDE faktiskt att det skulle ta sig! Det hade ju vart så perfekt! Men såklart så kan man inte bestämma över naturen. Har haft stenkoll på min temperatur och fick en dipp tidigare i veckan som jag såklart avskrev som en "implementationsdipp" och fortsatte hoppas, men idag gick tempen ner mer och jag fick spottings. Så det är kört.
Jaja, bara ladda om till nästa månad. Får väl tröstsupa på midsommar....
Hur går det själv? Bättre nyheter hoppas jag? =)
Ni verkar glada och härliga allihopa så jag hoppar in jag med, kan behöva någon att bolla med för tiden verkar gå på halvfart sen man bestämde sig för att försöka! :(
Har nyss slutat med p-piller så jag har väl ingen anledning till att hoppas denna månaden, men varför kan man inte låta bli? Letar symptom som bara den.. :D
Har slutat med p-piller någon gång innan och då tog det ingen tid alls för kroppen att komma igång så jag hoppas på samma sak denna gången! :)
Yep! Eller..ok, jag väntar tills imorgon. Tempen har inte gått ned, men jag blöder...vi kollar hur det är imorgon. Men annars är det ny ÄL 6 juli!
Det är superspännande att följa dig! Och BIM är snart!! ;)
Jag fick min mens i torsdags på bim...nya tag i juli :) ni andra då?
Supertaggad! Haha! Det minns jag att jag såg som en liten seger - att alla appar var synkade!
Jag får dessutom beröm av Natural Cykles för att jag är duktig med tempen samt att jag har regelbunden ÄL, hahah =) Nörd eller vad =)
Förra månaden kände jag inte av ÄL alls men jag hade helt galna symptom efteråt, det var så konstigt när mensen kom eftersom symptomen var så knäppa.
Men nya tag nu! Du och jag ligger en dag isär - nu håller vi tummarna! =)