Inlägg från: RapidAngel |Visa alla inlägg
  • RapidAngel

Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"

EkoS skrev 2015-06-02 21:54:36 följande:
    Ska jag vara helt ärlig är jag lite osäker på vad det är bra för ;) Men jag googlar alldeles för mycket och tycker att det är de kosttillskotten som jag snubblar över oftast som eventuellt skulle kunna vara bra för fertiliteten. Folsyra tar jag också, det är ju rekommenderat av sjukvården att ta så fort man försöker bli gravid, minskar risken för fosterskador, men hjälper nog ingenting för fertiliteten. Nu låter det som att jag äter hur mycket som helst, men det är faktiskt bara de tre sakerna ;)

Har ni planerat länge att börja försöka?
    Hahah det låter som att jag har skrivit detta! Haha, googlade också lite väl mycket innan. Jag har vart hormonfri sedan februari och det var som att en klocka började ticka då direkt, också väldigt HÖGT =) men fick sambon med mig för första försöket i juni. Håll i dig nu, för detta är vad jag äter: folsyra, rosenrot, vitaminer, bidrottningéle, omega3 OCH efamol! =) hahah =) Crazy baby-lady =)
  • RapidAngel
    EkoS skrev 2015-06-09 15:40:06 följande:
    *Googlar efamol* ;)

Jag slutade med hormoner i augusti och hörde också hur det började ticka! Nu kan jag inte gå in på en hemsida utan att få riktad reklam med graviditetstest och allt vad det är. Tur att sambon är förstående ;)

Heja juni nu då!
    Heja juni och heja OSS!! :)

Jag har ju vara vart hormonfria sedan februari. Vad har du märkt av för för-och nackdelar sedan augusti?
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-06-09 16:37:14 följande:
    Ååå vad härligt love the crazy baby lady nick name! :) måste googla mer alltså...hihii

Jag är oxå mitt i min ägglossning nu om man ska tro alla appar?! Svårt o veta tycker jag...hur ofta har ni mys? Redan vid beräknad ÄL-4 eller?
    Vet du vad jag har googlat hela dan? "Utebliven ägglossning" "ägglossningssymptom" "hur veta ägglossning" osv. Jag har också, enligt alla appar, haft den, men jag känner eller märker inget! Ska man inte få nå "trådiga flytningar"? Jag har inte märkt någonting över de utmärkta dagarna...så hur vet man?

Typiskt, bara för att vi börjar försöka så hoppas säkert själva ägget över denna månad...äh vet inte. Som du säger, supersvårt att veta! Hur känner du dig? Märker du nåt?

Min plan var ju att vi skulle mysa varje dag av de fertila dagarna, men då han promt skulle på killhelg i Gbg utan att respektera min ägglossning (Skojja!) så vart det nog dagen innan och samma dag... Kanske. Beror ju på när den var, OM den var! Shit vad jag nojjar :)
  • RapidAngel
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-10 23:26:21 följande:
    Vi fick bara till det ÄL-1 & ÄL+1 . Hoppas du plussar snart :D
    Exakt samma dagar som jag tror stt vi fick till det på! Så du tror det finns hopp?:)
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-06-11 08:28:15 följande:
    Åååå jag har googlat exakt samma saker!!!! Så svårt att veta o om man känner av något så kanske man tänker att man överanalyserar hahahha :) det enda jag kände igår var lite typ som mensvärk men mini mini style... idag inget! Lite svårt att planera in för oss också...sambon var trött igår o jag också så vi hoppade myset..enligt apparna ska jag ha ÄL idag,12 elr 13/6...man blir ju helt vimsig :)

Vilken app använder du? Jag har typ 5 olika, förutom det att jag googlat en del på ägglossningskalendrar också...nojjig ggr ttusen eller målnriktad kanske :))

Inga trådaktiga flytningar ännu..men sen verkar det inte som att det är lätt att se heller...vissa säger att de fastnar på toapappret o då kan man se dem..nåt du märkt?

Om vissa bara fick till myset äl -1 &-1 så kanske det ändå finns hopp! Ååå hej juni verkligen...:)
    Är vi tvillingar? Haha! Du hade ändå minimolvärk, jag hade nada! Eller...lite sådär vattninga flytningar men inget annat. Men vet du vad jag också har läst - att de där jädrans flytningarna inte alltid kommer UT utan stannar på insidan för att hjälpa spermierna in. Man blir ju knäpp av all info!

Jag kör med natural cycles där jag lägger in kroppstemperaturen plus en kulmysig app som heter Ovia. NC tillför ju statistik till mig beroende på temp och när mensen är, annars hade jag ALDRIG vetat hur lång cykeln. Ovia ställer du in själv, finns en massa funktioner, jag gillar poängen man får varje dag :) "vi måste sexa, det är 9,5 poäng idag!" Haha

Trots detta fick vi till det ÄL -1,1,+1. HOPPAS DET RÄCKER!! När har du BIM sa du?
  • RapidAngel
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-12 06:34:16 följande:
    Helt klart! :D Du har BIM imorgon va?
    Nej på torsdag. En hel evighet bort! :) hur mår du nu?? :)
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-06-12 09:25:59 följande:
    hahah ja men verkligen!! HAr också läst att de ibland stannar kvar..kanske bättre att de gör det för spermiernas skull ju hiihhi...vi får äl för lita oss på annan teknik då :)

Gillar att du har stenkoll på apparna! Jag laddade precis ned den Ovia....App junkie thats me ;) eftersom jag inte kör med temp så får jag väl ta ut svängarna där helt enkelt! Gillar systememt med poäng, lite kul ju haha

Vad bra att ni fick till det de dagarna! Det borde vara nog enligt vissa ju...så nu håller vi tummarna för er!!!! :)

Jag hade världens värk i nedre magen på vänster sida igår på kvällen, har aldrig hänt...kändes verkligen som ÄL! Hoppas det var det! Myste igår såå hoppas hoppas! Enligt en av mina appar skulle Äl vara igår så vi får la se:)

Jag har Bim 25/6 du då?
    Haha,"enligt en av mina appar"! Helgardering är det som gäller! Man hör ju inte karlarna protestera precis :) hoppas ni träffade rätt direkt!!

ja håll alla tummar du kan! ÄL +6 idag. Hade en massa molvärk och ömma bröst några dagar efter ÄL. En superkramp/hugg högg till under fredagskvällen under någon minut, men har sedan dess ENBART haft superonda bröst. BIM 19/6.

Här kommer den eviga frågan: är det vanlig PMS, eller ovanlig bulle i ugnen?
    Med pms tror jag inte jag brukar ha molvärk så tidigt, men å andra sidan känner jag ingenting NU. Inga kramper, inga flytningar, inte nåt...

Ska man fortsätta hoppas? Är det för tidigt att testa imorgon på ÄL +7 med vanligt test? (inte testa tidigt) Har du tänkt när du ska testa? Innan BIM eller efter?
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-06-17 08:46:07 följande:
    Hur går det för dig :) sååå nyfikenn? Testat ännu? Symptom? Håller tummisarnaaaa

Åh sötnos! Gulle. Men det går åt helvete. Men vad trodde jag, första försöket liksom....nä! Jag TRODDE faktiskt att det skulle ta sig! Det hade ju vart så perfekt! Men såklart så kan man inte bestämma över naturen. Har haft stenkoll på min temperatur och fick en dipp tidigare i veckan som jag såklart avskrev som en "implementationsdipp" och fortsatte hoppas, men idag gick tempen ner mer och jag fick spottings. Så det är kört. 

Jaja, bara ladda om till nästa månad. Får väl tröstsupa på midsommar....

Hur går det själv? Bättre nyheter hoppas jag? =) 

• RapidAngel
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-15 07:00:14 följande:
    Spännande :D Jag mår illa, är sjukligt trött och sover 2h då och då under dagen samt molvärk/spänningskänslor till vänster i tjejmagen till och från. Hur mår du? :)

Jag mår åt helvete. Hade ju sådana förhoppningar att det skulle ta sig på FÖRSTA! Fan va jag hoppades. Har haft stenkoll på min temperatur och fick en dipp tidigare i veckan som jag tog som en "implementationsdipp" (hoppet är det sista som lämnar människan!) och fortsatte hoppas, men idag gick tempen ner mer och jag fick spottings. Så det är kört. 

Hur går det själv? Vilken dag och vecka är det nu?! =) =) =) 

• RapidAngel
    lindakarlsson4380 skrev 2015-06-17 19:09:15 följande:
    Åh nej gud vad tråkigt!! :( jag är i vecka 6 idag (5+0). Nu mår jag bra, lite molvärk, trött och mår illa från och till men ingen fara alls..
    Underbart!! Jag är så glad för din skull! Har ni berättar det för någon?
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-06-17 22:49:47 följande:
    Nej vännen!!!! Fan då! :((((( åååå nej igen alltså....Säker att det inte tagit sig? Typ bara lite blödngar lixomn????? Lider med dig juuuu...förstår precis att man tänkte att det skulle ta sig..jag är exakt likadan! Mål i sikte o bara go go go :) nää vi kan ju inte bestämma...

vet inte alls hur det går för mig...känner inget alls...lita ömma boobies..but thats it! Har ju bim 25-26/6 typ...vi får la se...annars så blir det äl tester så ja iaf vet att jag kan pricka den hiihih :)

Vi får följas!!!! <3
    Yep! Eller..ok, jag väntar tills imorgon. Tempen har inte gått ned, men jag blöder...vi kollar hur det är imorgon. Men annars är det ny ÄL 6 juli!

Det är superspännande att följa dig! Och BIM är snart!! ;)
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-06-17 22:49:47 följande:
    Nej vännen!!!! Fan då! :((((( åååå nej igen alltså....Säker att det inte tagit sig? Typ bara lite blödngar lixomn????? Lider med dig juuuu...förstår precis att man tänkte att det skulle ta sig..jag är exakt likadan! Mål i sikte o bara go go go :) nää vi kan ju inte bestämma...

vet inte alls hur det går för mig...känner inget alls...lita ömma boobies..but thats it! Har ju bim 25-26/6 typ...vi får la se...annars så blir det äl tester så ja iaf vet att jag kan pricka den hiihih :)

Vi får följas!!!! <3
    Heej! Hur går det för dig? =) Vilket datum har du ÄL? =) Jag har nu på måndag 6/7. 
  • RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-07-01 16:07:43 följande:
    Heeejj!!! Skrev till dig i en annan tråd, haha kommer ej ihåg vilken :)
    Mensen kom men men nya tag nu :) så Äl är beräknat till 7/7

Nu är grejen att de flesta av mina appar visar samma datum, det är ett första steg ju eller hur :) :)

Hur går det för dig? Taggad? :)

Supertaggad! Haha! Det minns jag att jag såg som en liten seger -  att alla appar var synkade!

Jag får dessutom beröm av Natural Cykles för att jag är duktig med tempen samt att jag har regelbunden ÄL, hahah =) Nörd eller vad =) 

Förra månaden kände jag inte av ÄL alls men jag hade helt galna symptom efteråt, det var så konstigt när mensen kom eftersom symptomen var så knäppa.

Men nya tag nu! Du och jag ligger en dag isär - nu håller vi tummarna! =)  

• RapidAngel
    Suada86 skrev 2015-07-09 14:12:44 följande:
    Hej! Vad härligt :) Verkligen kul att de är synkade..
    Gillar målmedvetenheten hos dig så bara tempa på haha :) Jag gillar den fert. core på ovia-appen som ger lite poäng :) så då är vi två nördar!

Konstigt det där när man inte känner eller vet hur/vad/när med ÄL...har testat lite med Äl stickor och igår så visade den väldigt starkt..men äggvite flytningarna kom på lördagen sen avtog dem eller blev vattningar? och igår kom äggvite flytningar tillbaka igen...konstigt att hålla koll på allt...

Hur går det för dig? Sååå nyfiken :)
    Hej! Du är säkert inte kvar, men nu har det tagit! Är i ca v5! Hur pr det för dig??
Svar på tråden Försöker bli gravid med första barnet! "tjöt kompis"