• Anonym (längtande)

IVF till vintern / årsskiftet 2013

Hej hörni!

Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
    följs gärna åt i väntan och längtan...
    Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...

kram på er 

• Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013
  • Desiderans
    isadora81 skrev 2013-01-09 20:45:15 följande:

Oj så spännande!!! Lycka till!
    Tack!
    Tyvärr inga roliga besked... hade en enda äggblåsa på 10mm... den vänstra äggstocken var helt inaktiv Gråter. Så ikväll blir det höjning av Gonal-f från 137,5 till 175. Sen ett nytt VUL på måndag.
    Märkligt att man inte kunde se nån "varning" i blodprovet....? 

Nån som varit med om liknande? Hur har fortsättningen sett ut för er? Blir lite nojjig nu att det inte ska gå vägen.... 
  • isadora81
    Desiderans skrev 2013-01-10 15:39:21 följande:
    Tack!
    Tyvärr inga roliga besked... hade en enda äggblåsa på 10mm... den vänstra äggstocken var helt inaktiv Gråter. Så ikväll blir det höjning av Gonal-f från 137,5 till 175. Sen ett nytt VUL på måndag.
    Märkligt att man inte kunde se nån "varning" i blodprovet....? 

Nån som varit med om liknande? Hur har fortsättningen sett ut för er? Blir lite nojjig nu att det inte ska gå vägen.... 

Usch vad tråkigt! Hoppas det löser sig när du ökar dosen. Att det alltid ska vara nåt...!
  • sannnac

Hej allihopa! följt denna tråden länge och tycker det är så spännande att följa med! Jag och min man har försökt bli gravid i ca 5 år med resulterade 4 graviditeter, 2 missfall och 2 utomkveds och nu går hos ivf kliniken i falun :)
    planerar äggplock imorrn! började våran ivf resa den 17 oktober då remissen skickades in och den 19 december fick vi komma på vårat första besök hos ivf kliniken i falun.

Och sen dess har det rullat på med nässpray synarel och injektioner med menopur :)

Detta är vårat år allihopa!! :)

• Sofia1981

Hej alla har lite funderingar som nån kanske kan svara på, jag är på spray dag 3 i dag, ska spraya fram till mån , sen lämna blodprov, vad händer typ efter det? Hur länge brukar man få spraya ?? Tacksam för svar :)

• Desiderans
    isadora81 skrev 2013-01-10 16:12:20 följande:

Usch vad tråkigt! Hoppas det löser sig när du ökar dosen. Att det alltid ska vara nåt...!
    Oj, här har jag inte uppdaterat på ett tag. Det gick riktigt bra! Sitter här nu några veckor och många turer senare med ett litet pyre i magen! Är i v5 och hoppas innerligt att det går bra hela vägen och att det blir bebis i oktober Skrattande
  • Anwen
    Sofia1981 skrev 2013-02-01 17:42:27 följande:
    Hej alla har lite funderingar som nån kanske kan svara på, jag är på spray dag 3 i dag, ska spraya fram till mån , sen lämna blodprov, vad händer typ efter det? Hur länge brukar man få spraya ?? Tacksam för svar :)
     Jag skulle spraya minst 3 veckor med Synarela, men har sett de som bara sprayat 2 veckor också, beror nog på vilken klinik man går på och hur snabbt man blir nedreglerad. Sen när det är dags att börja med sprutorna så fortsätter man spraya, dock med halverad dos. Jag fick börja med sprutorna 2 dagar efter blodprovet, men då hade jag sprayat i över 3 veckor redan (från 20 dec till 14 jan).
    Desiderans skrev 2013-02-02 08:50:24 följande:
    Oj, här har jag inte uppdaterat på ett tag. Det gick riktigt bra! Sitter här nu några veckor och många turer senare med ett litet pyre i magen! Är i v5 och hoppas innerligt att det går bra hela vägen och att det blir bebis i oktober Skrattande
    Åh men Grattis Desiderans!!! . Hoppas verkligen det går bra hela vägen!

För egen del väntar ET imorgon efter långtidsodling. Fick ut 8 ägg i tisdags, varav 6 befruktades men två av dessa fick kasseras. Så 4 fina ägg har vi kvar, eller hade iaf i onsdags när de ringde. Nervös inför imorgon. De brukar vilja ha minst 5 ägg för långtidsodling, det är vad de har sagt hela tiden, men de ville långtidsodla våra trots att vi bara hade 4. Får väl kanske se det som ett gott tecken .
  • Anwen

Desiderans - hur såg ditt protokoll ut? Du började ju spraya dagen efter mig, men ligger nu lååångt före! och då har allt ändå gått helt enligt plan för oss. Vilken klinik gick du på?

• Sofia1981

Anwen: tack för ditt svar, fast jag var nog lite snurrig när jag skrev, skulle inte va spraya utan sprutor har nu tagit sprutor i 5 dagar och ska göra blodprov i morgon, du vet inte vad som händer sen??? Sorry för jag skrev fel

• Anwen
    Sofia1981 skrev 2013-02-03 15:37:42 följande:
    Anwen: tack för ditt svar, fast jag var nog lite snurrig när jag skrev, skulle inte va spraya utan sprutor har nu tagit sprutor i 5 dagar och ska göra blodprov i morgon, du vet inte vad som händer sen??? Sorry för jag skrev fel
    Du har inte fått ett behandlingsschema eller så? För oss var det iaf först ett blodprov där det konstaterades att dosen ej behövde ändras, efter några dagar ytterligare ett blodprov + ultraljud. Utifrån VUL och blodprov då så bestämdes datum för äggplock etc.

Nu är jag ruvare! Vi fick ett fint ägg till mig och ett till frysen, samt två som odlas vidare till imorgon för ev. infrysning. :)
  • Desiderans
    Anwen skrev 2013-02-02 09:40:54 följande:
    Desiderans - hur såg ditt protokoll ut? Du började ju spraya dagen efter mig, men ligger nu lååångt före! och då har allt ändå gått helt enligt plan för oss. Vilken klinik gick du på?
    Jag började med mina sprutor den 3 januari. Äggplock den 16 januari och ET den 18 januari.  Den 29 januari gjorde jag blodprov( gravtest) på hemorten och den 30 jan fick jag beskedet via telefon Glad

Jag behandlas på RMC i Malmö. Du då? Är det din första IVF?
  • Anwen
    Desiderans skrev 2013-02-03 16:47:27 följande:
    Jag började med mina sprutor den 3 januari. Äggplock den 16 januari och ET den 18 januari.  Den 29 januari gjorde jag blodprov( gravtest) på hemorten och den 30 jan fick jag beskedet via telefon Glad

Jag behandlas på RMC i Malmö. Du då? Är det din första IVF?
    Ja, det är min första. Började med sprutor 16/1, ÄP 30/1 och ET idag. Har testdag 16/2 med ett grav.test som vi fick med hem. Går i Falun. Det verkar som att de där vill att man sprayar i minst 3 veckor, men tydligen räckte det med 2 veckor hos er. Undrar varför det är så olika...
  • Sofia1981

Anwen: dom har bara sagt att jag ska lämna blodprov på mån, och sen ska jag kontakta dom på tis, sen vet jag inget mera :-/ tänkte hur många dagar som det är normalt att man sprutar ca ? På mån är det 6 dagen, och har bara sprutor för 4 dagar till med amma dos jag har nu:) grattis till ruvare, hoppas det blir ett stort + längtar så tills jag blir ruvare

• Anwen
    Sofia1981 skrev 2013-02-03 17:48:31 följande:
    Anwen: dom har bara sagt att jag ska lämna blodprov på mån, och sen ska jag kontakta dom på tis, sen vet jag inget mera :-/ tänkte hur många dagar som det är normalt att man sprutar ca ? På mån är det 6 dagen, och har bara sprutor för 4 dagar till med amma dos jag har nu:) grattis till ruvare, hoppas det blir ett stort + längtar så tills jag blir ruvare
    Om du bara har sprutor för 4 dagar till sen så är det säkert tänkt att du förhoppningsvis inte behöver mer än så heller ;). Vid mitt sista blodprov och vul (torsdag resp. fredag) hade jag bara 3 doser kvar... men fick skippa den sista till förmån för ovitrellen :). Så då är det kanske inte så långt kvar för dig om provet ser ut som de önskar. Vilken sprutsort använder du? Jag hade Gonal-F 150IE och sprutade i 11 dagar.
  • Sofia1981

Anwen: jag har också gonal f fast 125ie, jag har pco så dom är nog rädda att jag sk bli överstimmulerad!! Ja jag hoppas att allt är bra så man får bli ruvare snart längtar så :) när ska du göra grav test?

• Anwen
    Sofia1981 skrev 2013-02-03 18:30:23 följande:
    Anwen: jag har också gonal f fast 125ie, jag har pco så dom är nog rädda att jag sk bli överstimmulerad!! Ja jag hoppas att allt är bra så man får bli ruvare snart längtar så :) när ska du göra grav test?
    16 februari, men har ett par gamla teststickor liggandes som går ut i datum nu, så kanske tjuvtestar nåt lite innan ;)
  • Sofia1981

Hej nån som går på Sahlgrenska ? Som vet om man får göra äggplock på lördagar och söndagar?

• Desiderans
    Anwen skrev 2013-02-03 17:17:59 följande:
    Ja, det är min första. Började med sprutor 16/1, ÄP 30/1 och ET idag. Har testdag 16/2 med ett grav.test som vi fick med hem. Går i Falun. Det verkar som att de där vill att man sprayar i minst 3 veckor, men tydligen räckte det med 2 veckor hos er. Undrar varför det är så olika...
    Ja, vad jag har förstått så är det dels olika beroende på vilken klinik man tilllhör, men också på individens förutsättningar.
    Så då är du ruvare nu då? Stort lycka till!! Glad 
Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013