Inlägg från: Anonym (längtande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (längtande)

IVF till vintern / årsskiftet 2013

Hej hörni!

Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
    följs gärna åt i väntan och längtan...
    Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...

kram på er 

• Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013
  • Anonym (längtande)
    sommarbarn88 skrev 2012-07-31 11:14:41 följande:
    vi kommer ochså göra ivf till hösten/vintern. tyvärr inte vårt första ivf. man känner sig hyfsad värdelös när det bara blir misslyckanden. lycka till.. hoppas ni får plus på första ivf.

vad tråkigt att höra...hur många har du gjort?

hoppas det tar sig innan men läkaren sa att det var lika bra att ställa in sig på ivf....

är du född 88?
  • Anonym (längtande)

Härligt med många svar..

vi bor i gävleborg... har ätit pergotime och sa att jag ville använda mig av vårdgarantin till en sköterska...det är inskrivet men hon visste dock inte om det "gällde mig" då jag är under behandling...

vad snabbt det verkar ha gått för alla...

ingen av oss har något "fel"... jag har dessutom ett barn sedan innan men väntan är hemsk ändå.

• Anonym (längtande)

känner också som er... jag hade så många tankar i huvudet på hur jag skulle berätta osv...
    och hur jag skulle göra första tiden.. (har två grav. bakom mig och mådde total pyton på båda) hur jag skulle "gömma" mig liksom...för att ingen skulle få veta sååå tidigt osv..
    nu känner jag mig lurad och blåst på det där...
    har mailat gävleborgs kontakt nu på vårdgarantin, hoppas på svar imorgon..

varför ska det behöva ta sån tid :( 

• Anonym (längtande)
    Sindyrella1983 skrev 2012-07-31 19:26:37 följande:
    Jag har berättat för familj, vänner och kollegor.... jag kommer ju vara borta en del från jobbet när detta drar igång. Och jag vet ju inte hur jag kommer reagera på hormonerna.

Däremot hade jag önskat att vi hade fått ha en eventuell graviditet för oss själva några veckor men så lär det inte bli....

måste kännas skönt...tyvärr har jag endast en vän jag anförtrott detta till...varken jobb eller familj vet...vi vill ha det så..mest mannen som får dåligt över detta och dessutom inte verkar fatta jhur vanlogt detta egentligen är... på jobbet kommer jag bara tala om det om det absolut är nödvändigt. är ensam tjej och gubbar bryr sig inte mkt tqck o lov...
  • Anonym (längtande)

Maybe:

Du är så välkommen så...trist att höra det ska vara sådär med tider... jag försöker att tänka att nästa år har vi nog en skrot i magen... då försvinner liksom de kommande månaderna..

jag håller på att jagar sjukvården å få en tidigare tid med...

även vill jag gärna träffa en kurator....

jag är också 88a..var därför jag undrade.. så jag har nyss fyllt 24 och sambon 29...

vi bor i en håla i hälsingland..

• Anonym (längtande)

åååh vilken djungel detta är..efter att ha läst här har jag satt rull på systemet ang vårdgarantin..väntar nu på att falun ska ringa upp mig (dom sa bara på tele.svararen att dom ringer upp...vet inte om det är sommarstängt alltså) ska till gyn imorgon och prata m den läkaren också om att vi vill åberopa vårdgarantin. Kvinnan på kontoret jag pratade med sa att det skulle gälla from den dan dom bestämde att ivf skall göras..vilket för oss är 18e maj..
    så ja.. håller tummarna att det ska gå fortare än JUL...då vill jag gärna redan ha detta i jul...såklart helat bulle i ugnen ;)

härligt att vi är några runt 25¨års åldern=) 

• Anonym (längtande)
    Smurry skrev 2012-08-02 09:24:47 följande:
    Jag vet att det här låter dumt, men min mens är försenad skulle fått den i måndags (vi tog test i tisdags) Idag har jag fått blodsmak, och så massa mensvärk , Och jag orkar bara inte, jag orkar inte få upp hoppet och testa och få ett blankt test, jag orkar inte gå runt med den här förhoppning! Och jag vill inte att min menscykel ska bli helt snurrig nu när vi äntligen ska börja med IVF! 

men stackars:-\ vet hur det känns.. är du cool nog att "bara" vänta då?

hoppas för din skull

idag ska jag äntligen på koll hos gyn. hoppas cystorna är borta och att mensen är på ingång..var idag 74 dagar sen jag hade sist....

kollade runt ang vårdgaranti igår. har full rätt att använda oss utav den.. vårt sjukhus skall se till att vi kommer dit det är kortast väntetid from den dagen det blev bestämt om ivf. i vårt fall 18/5... jag ringde då falun för att höra hur de låg till tidsmässigt...

dom hade inga papper eller uppgifter om oss alls!!! nått dom bör ha tyckte även dom.. blir så förvirrad och arg. tänk om dom inte ens har skickat våra papper?!?! TUR jag fick veta detta innan jag ska träffa läkaren idag...han har ett gäng frågor att besvara...
  • Anonym (längtande)
    Anonym (MONICA) skrev 2012-08-02 14:03:50 följande:
    Det där med pappers skickandet känner jag så väll till,,det heter att det "har slarvats bort med posten " eller ngt annat. Ibland känns det som läkarna inte tar en på allvar, eller iallafall inte förstår hur det känns att behöva vänta och vänta....Vet inte hur många telefon samtal och hur många gg jag varit tvungen att Jaga dom. Dom får ju bli irriterrade bryr mig inte, ska man få något gjort så får man ligga i !

känner igen mig..känns som att såfort nått handlar om mig ska det va så jääääkla krångligt också... exakt, dom får bli sura å irriterade...dom släpper det efter tio min eller då dom stämplar ut för dagen..vi lever med detta dygnet runt....

hua...om en timme ska jag dit...håll tummarna
  • Anonym (längtande)

Tack..

ja vissa dagar går det bra att tänka så..andra inte..

Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013