IVF till vintern / årsskiftet 2013
Hej hörni!
Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
följs gärna åt i väntan och längtan...
Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...
kram på er
Hej hörni!
Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
följs gärna åt i väntan och längtan...
Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...
kram på er
Härligt med många svar..
vi bor i gävleborg... har ätit pergotime och sa att jag ville använda mig av vårdgarantin till en sköterska...det är inskrivet men hon visste dock inte om det "gällde mig" då jag är under behandling...
vad snabbt det verkar ha gått för alla...
ingen av oss har något "fel"... jag har dessutom ett barn sedan innan men väntan är hemsk ändå.
känner också som er... jag hade så många tankar i huvudet på hur jag skulle berätta osv...
och hur jag skulle göra första tiden.. (har två grav. bakom mig och mådde total pyton på båda) hur jag skulle "gömma" mig liksom...för att ingen skulle få veta sååå tidigt osv..
nu känner jag mig lurad och blåst på det där...
har mailat gävleborgs kontakt nu på vårdgarantin, hoppas på svar imorgon..
varför ska det behöva ta sån tid :(
Maybe:
Du är så välkommen så...trist att höra det ska vara sådär med tider... jag försöker att tänka att nästa år har vi nog en skrot i magen... då försvinner liksom de kommande månaderna..
jag håller på att jagar sjukvården å få en tidigare tid med...
även vill jag gärna träffa en kurator....
jag är också 88a..var därför jag undrade.. så jag har nyss fyllt 24 och sambon 29...
vi bor i en håla i hälsingland..
åååh vilken djungel detta är..efter att ha läst här har jag satt rull på systemet ang vårdgarantin..väntar nu på att falun ska ringa upp mig (dom sa bara på tele.svararen att dom ringer upp...vet inte om det är sommarstängt alltså) ska till gyn imorgon och prata m den läkaren också om att vi vill åberopa vårdgarantin. Kvinnan på kontoret jag pratade med sa att det skulle gälla from den dan dom bestämde att ivf skall göras..vilket för oss är 18e maj..
så ja.. håller tummarna att det ska gå fortare än JUL...då vill jag gärna redan ha detta i jul...såklart helat bulle i ugnen ;)
härligt att vi är några runt 25¨års åldern=)
Tack..
ja vissa dagar går det bra att tänka så..andra inte..