• Anonym (längtande)

IVF till vintern / årsskiftet 2013

Hej hörni!

Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
    följs gärna åt i väntan och längtan...
    Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...

kram på er 

• Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013
  • Anonym

Desiderans: Hur gick det i måndags? Vad fick du veta och hur soch när ska ni börja med IVF?

• Desiderans
    Anonym skrev 2012-10-30 07:40:23 följande:
    Desiderans: Hur gick det i måndags? Vad fick du veta och hur soch när ska ni börja med IVF?
    Hej!

Det gick jättebra. Fick träffa en mycket bra, tydlig, pedagogisk läkare och minst lika bra sjuksköterska. Först går man igenom remissen, sedan fick jag göra ett VUL ( var så paff att mannen fick vara kvar i samma rum... då var man en upplevelse rikare)
    Sedan utifrån vad hon såg på VUL, remissen och samtal med oss bestämde läkaren att vi skulle göra det långa protokollet.
    Sedan fick vi träffa sjuksköterskan och där räknade vi på mina menscykler och kom fram till att jag skulle påbörja behandlingen vid nästa mens v48. Beräknat äggplock i v3 i januari.
    Sedan gick sköterskan igenom hur man tar sprutorna och hela proceduren från spraystart till äggplock. Det är otroooligt mycket information och planerande. Vi var båda mycket trötta efter besöket men nöjda! 
  • Anonym (längtande)
    Desiderans skrev 2012-10-30 16:24:07 följande:
    Hej!

Det gick jättebra. Fick träffa en mycket bra, tydlig, pedagogisk läkare och minst lika bra sjuksköterska. Först går man igenom remissen, sedan fick jag göra ett VUL ( var så paff att mannen fick vara kvar i samma rum... då var man en upplevelse rikare)

Sedan utifrån vad hon såg på VUL, remissen och samtal med oss bestämde läkaren att vi skulle göra det långa protokollet.

Sedan fick vi träffa sjuksköterskan och där räknade vi på mina menscykler och kom fram till att jag skulle påbörja behandlingen vid nästa mens v48. Beräknat äggplock i v3 i januari.

Sedan gick sköterskan igenom hur man tar sprutorna och hela proceduren från spraystart till äggplock. Det är otroooligt mycket information och planerande. Vi var båda mycket trötta efter besöket men nöjda! 

Vad roligt att höra!

vi ska dit på tisdag...gäller att inte glömma kalendern då

hoppas också på att få en prel. startvecka...falun har ju julstängt men kanske inte spelar roll? brukar bli långa protokollet där också. ungefär hur länge håller man på från start till äp då?
  • Anonym

Åhhh va kul att höra  # 173! :)
     Vi ska dit på torsdag!!! Ser fram emot det jättemycket! Kanonkul och tack för att du skrev! :) Då kommer vi säkeret att följas åt! :) Kram

• Anonym (längtande)

Jag igen nu....räknade lite lätt och har min nästa bil v48 jag med. hoppas hoppas på att få starta då som du. börjar man spraya dag 1 eller 21?

• PiOmiO
    Anonym (längtande) skrev 2012-10-31 09:22:24 följande:
    Jag igen nu....räknade lite lätt och har min nästa bil v48 jag med. hoppas hoppas på att få starta då som du. börjar man spraya dag 1 eller 21?
    Det beror på om du har regelbunden eller oregelbunden mens.
    Jag har oregelbunden och fick då börja spraya på CD 1. 
    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Anonym (längtande)
    PiOmiO skrev 2012-10-31 12:55:33 följande:
    Det beror på om du har regelbunden eller oregelbunden mens.

Jag har oregelbunden och fick då börja spraya på CD 1. 

Antar det räknas som regelbunden då den är runt 25 dagar jämt...

antar det är cd 21 som gller då.?
  • PiOmiO
    Anonym (längtande) skrev 2012-10-31 13:14:43 följande:

Antar det räknas som regelbunden då den är runt 25 dagar jämt...
    antar det är cd 21 som gller då.?
    Vågar inte svara riktigt på det. Om man har 28dagars cykel så ska man börja spraya på CD 21, alltså 7dagar efter du har haft ägglossning.
    Jag tyckte att jag hade "regelbunden", men de hade jag visst inte,... ngt längre cykel visserligen men min mens BRUKAR variera från 31-33dagar. Men, men klinikerna resonerar ju olika. 
    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Anonym

Imorgon sitter min man och jag på tåget på väg ner till RMC äntligen börjar vi vår resa till ett efterlängtat barn :)

ps jag har en MYCKET oregelbunden mens ca 40-60 dagar mellan mensen.... Vad tror ni jag kommer få korta eller låååånga?

• Desiderans
    Anonym (längtande) skrev 2012-10-30 18:07:59 följande:

Vad roligt att höra!
    vi ska dit på tisdag...gäller att inte glömma kalendern då
    hoppas också på att få en prel. startvecka...falun har ju julstängt men kanske inte spelar roll? brukar bli långa protokollet där också. ungefär hur länge håller man på från start till äp då?
    Vet inte alls, vi pratade aldrig om julstängt....
    Om jag har för mig rätt så är det sju veckor från start till äggplock...så blir det iaf för mig. 
Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013