• Anonym (längtande)

IVF till vintern / årsskiftet 2013

Hej hörni!

Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
    följs gärna åt i väntan och längtan...
    Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...

kram på er 

• Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013
  • Desiderans
    Anonym skrev 2012-10-30 19:15:57 följande:
    Åhhh va kul att höra  # 173! :)
     Vi ska dit på torsdag!!! Ser fram emot det jättemycket! Kanonkul och tack för att du skrev! :) Då kommer vi säkeret att följas åt! :) Kram
    Så lite så Glad.
    Det gör vi säkert, kul! 
  • Desiderans
    Anonym skrev 2012-10-31 15:53:48 följande:
    Imorgon sitter min man och jag på tåget på väg ner till RMC äntligen börjar vi vår resa till ett efterlängtat barn :)

ps jag har en MYCKET oregelbunden mens ca 40-60 dagar mellan mensen.... Vad tror ni jag kommer få korta eller låååånga?
    Ingen aning, jag ska köra långa protokollet men har hyfsat regelbunden mens. Och jag ska börja spraya på första mensdagen.
  • Anonym (längtande)
    Desiderans skrev 2012-10-31 20:19:32 följande:
    Vet inte alls, vi pratade aldrig om julstängt....
    Om jag har för mig rätt så är det sju veckor från start till äggplock...så blir det iaf för mig. 
    har också regelbunden cykel. HOPPAS det blir lika för oss. har ju också BIM i vecka 48.
    Kanske aldrig togs upp just för att du inte träffade på den, alla har nog lite stängt runt jul :/ 
  • isadora81

Hej hej!

Jag hoppar in här. Jag och sambon har försökt få barn i 1,5 år. Jag har PCO och har testat pergotime. Just nu äter jag dubbelkur pergotime vilket verkar funka även om det inte har blivit nån graviditet.

Vi har fått remiss för ivf och har vårt första möte på CvL i Uppsala den 11 december. Sedan startar första IVF-försök i januari. Mycket spännande!     

• PiOmiO
    isadora81 skrev 2012-10-31 21:49:36 följande:
    Hej hej!

Jag hoppar in här. Jag och sambon har försökt få barn i 1,5 år. Jag har PCO och har testat pergotime. Just nu äter jag dubbelkur pergotime vilket verkar funka även om det inte har blivit nån graviditet.

Vi har fått remiss för ivf och har vårt första möte på CvL i Uppsala den 11 december. Sedan startar första IVF-försök i januari. Mycket spännande!     
    Spännande, lycka till i IVF processen!
    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • isadora81
    PiOmiO skrev 2012-11-02 17:04:43 följande:
    Spännande, lycka till i IVF processen!

Tack så mycket!
  • Sofia1981

Hej alla förra veckan var jag och min sambo på vårat första Ivf möte, känns otroligt skönt att de händer nått :) ska börja spraya på min första mens dag i jan, och premilärt äggplock v 7! Känns otroligt spännande:) hoppas de går bra för er andra, är det nån med pco som det har tatt sig på första försöket?

• isadora81
    Sofia1981 skrev 2012-11-04 03:31:37 följande:
    Hej alla förra veckan var jag och min sambo på vårat första Ivf möte, känns otroligt skönt att de händer nått :) ska börja spraya på min första mens dag i jan, och premilärt äggplock v 7! Känns otroligt spännande:) hoppas de går bra för er andra, är det nån med pco som det har tatt sig på första försöket?

Åh vad spännande! Så du fick göra långa protokollet trots att du har pco? Jag trodde att man oftast fick göra korta protokollet då. Jag har också pco men jag har inte första möte förrän 11 december. Återkommer då med info.
  • Sofia1981

Isadora81: dom prata aldrig om nån lång elle kort så jag vet inte vad jag får göra, ska spraya 2 v sen sprutor 2 v! Låter som den långa jag hoppas innerligt att de kommer gå vägen! Hoppas ditt möte går bra :)

• PiOmiO
    Sofia1981 skrev 2012-11-04 13:51:43 följande:
    Isadora81: dom prata aldrig om nån lång elle kort så jag vet inte vad jag får göra, ska spraya 2 v sen sprutor 2 v! Låter som den långa jag hoppas innerligt att de kommer gå vägen! Hoppas ditt möte går bra :)
    Kort metod = bara sprutor
    Lång metod = Nässpray och sprutor 
    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013