IVF till vintern / årsskiftet 2013
Hej hörni!
Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
följs gärna åt i väntan och längtan...
Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...
kram på er
Hej hörni!
Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
följs gärna åt i väntan och längtan...
Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...
kram på er
Hej! Får jag kasta in en fråga??? Ni verkar så erfarna tjejer och jag känner mig som en oduglig lort som inte ens klara att bli gravid (är tyvärr i detta stadie nu) Väntat förgäves på ett plus i 17 långa månder. Hur lång tid tar det om man säker privat tills själva IVFandet kommer igång och hur lång tid tar det från det man börjar beh tills man kan räkna med att bli gravid första gången om man råkar ha tur?! Känner att vi nog borde ta tag i detta för ingen av oss blir ju yngre. Förlåt om jag tränger mig på.
Tack. Vad gullig du är! Känner mig så nere i skorna nu. Vi har tagit "en del prover" men vet ej om det är allt som krävs. Känns inte som det. Ska kanske ta tag i "utredningsbiten" så allt är precis klart. Ska man ha kollat äggledarna? I så fall är vi inte "klara". Vi har bara tagit blodprov och spermieprov. Ringde landstinget och de sa att det var IVF och inget annat som gällde vid min aktningsvärda ålder
så jag undrar hur mycket utredning som behövs egentligen. Inga "fel" hittade hittills men varför leta om det ändå bara finns en väg; IVF - enligt vad de säger? Jag tror vi ska börja ställa in oss på IVF och inte låta tiden gå. Varför gör man det "långa" protokollet om båda förväntas leda till samma resultat? Större chans med något av dem? Vad är skillnaden förresten och vilka får vilket? Känner att jag måste googla och läsa på mera men om du orkar svara får du gärna göra det. Har 1000 frågor
En fråga till: vilka ställen kan ni i tråden rekommendera/ej rekommendera? Privat alltså. Har inte all tid i världen. Kram på er!
En liten update från mig:
Har sprutat i fyra dagar nu och känns inte såå mycket i kroppen. En aning äl-värk men inget ordentligt. Ska skicka blodprov imorgon. Håll tummarna!!