IVF till vintern / årsskiftet 2013
Hej hörni!
Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
följs gärna åt i väntan och längtan...
Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...
kram på er
Hej hörni!
Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
följs gärna åt i väntan och längtan...
Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...
kram på er
Ja, då har man börjat spraya! Ååååh vad jag hatar nässpray!!! Detta ska man nu stå ut med morgon och kväll i ca 5 veckor framåt?! :S Får försöka komma på nåt sätt att slippa/lindra bismaken/bikänslan i halsen efteråt... Dessutom kände jag mig supersnörvlig efter sprayen och fick kämpa för att inte snyta mig för tätt inpå. Får se vilka biverkningar som kan tänkas dyka upp, mest troligt är nog huvudvärk som jag även annars kan ha en del problem med, kände av en föraning till detta idag.
I morse började jag med nässprayen! Så var man igång
Nu har 2013 dragit igång. Året med stort Å i alla fall i mitt liv. Vi ska flytta till hus och gifta oss. Och kanske (hoppas, hoppas, hoppas) även få ett litet knyte. I alla fall kanske lyckas bli gravida.
Hoppas året är stort Å för oss alla här inne när det gäller att få plus.
Jag äter just nu pergotime dubbelkur för sista gången innan ivf och ska denna gång göra en insemination vid ägglossning. Inseminationen kommer att ske runt den 22 januari. Sedan är det en dryg pers i väntan på BIM. Om mensen kommer så börjar jag att spraya då och sedan blir det äggplock runt 5 mars. Så spännande! All denna väntan och nu är dagen äntligen här då man ska få börja med sina försök på allvar. Hoppas bara att det fungerar också!
Imorgon är det dags för VUL. Nervöst och spännande.
Gjorde ett blodprov i måndags och överenskommelsen var att RMC skulle höra av sig igår om det visade något konstigt och att jag isåfall skulle ändra på dosen på sprutan. Men det gjorde de inte så det verkar som allt har gått vägen så långt. Nu hoppas vi bara på att VULet visar att stimuleringen är färdig, isåfall får vi ett datum för äggplock... huj huj huj