IVF till vintern / årsskiftet 2013
Hej hörni!
Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
följs gärna åt i väntan och längtan...
Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...
kram på er
Hej hörni!
Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
följs gärna åt i väntan och längtan...
Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...
kram på er
Hej hopp!
Skriver från mobilen så jag kan inte lägga till mig i listan men jag har TD 21/11.
Är just nu sjukskriven för överstimulering men mår under omständigheterna bra :)
Äggplocket gick bra, 11 ägg plockades ut men bara 8 av dom var mogna nog. 5 av äggen blev befruktade och jag fick tillbaka ett litet fint ägg. Resten av äggen skulle dom odla vidare på och se vilka som kunde frysas in. Vi skulle få ett brev om det, vet inte när det kommer.
Min mage vart väldigt svullen i tisdags och jag hade gått upp 4 kg sen jag kom hem så jag gissade på att nått var lite fel. Jag ringde och pratade med sköterskan och hon sa att jag skulle väga mig morgon och kväll och se så att jag inte gick upp mer än ett kg på en dag.
Och visst gick jag upp så på onsdagen ringde jag till kvinnokliniken och fick en akuttid. Mina äggstockar var rejält svullna och jag hade vätska i buken så jag vart inlagd på en gång.
Dagen efter vart det undersökning igen och vätskan hade inte ökat så dom tyckte att jag kunde åka hem och komma in på kontroll en gång i veckan istället. Jag fick sprutor utskrivet som jag ska ta varje dag för att förhindra blodpropp (som tydligen finns en risk för)
Så nu är jag sjukskriven i 4 veckor så jag kan ta det lugnt så att det inte förvärras.
Oj det vart lite långt :)
Barreliten. ojoj du verkar inte haft det lätt. Man kanske bör skaffa sig en våg hör jag. Äger ingen:-P
jäkla skitdag jag har idag. Ont överallt iom renovering å knepiga lyft.
Gubben böljer i sig kaffe å jag blir ledsen...