• Anonym (längtande)

IVF till vintern / årsskiftet 2013

Hej hörni!

Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
    följs gärna åt i väntan och längtan...
    Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...

kram på er 

• Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013
  • Anwen

Längtande - följer din blogg, men svarar här. Härligt med det lyckade äggplocket! :D och tack för att du skriver som du gör, om personerna och dina upplevelser på kliniken etc., hjälper mig mycket inför då det är våran tur! Längtar till morgondagens uppdatering ;)

Har idag fått vårat behandlingsschema, så uppdaterar mig i listan. De har inte skrivit i nåt för beräknad ÄP än, men skulle väl tro utifrån det andra att det kan bli under v. 5, om allt går som det ska. Snart får vi också börja!

Klinik:
    Anwen - Falun
    Barreliten - Umeå 
    Längtande - Falun (korta metoden)
    Desiderans- RMC Malmö

Spray:
    Barreliten - 25/9
    Anwen - 20/12

Sprutstart & Sprutsort:
    Barreliten - 17/10 --> Menopur
    Längtande - 23/11 Golan-F
    Anwen - 16/1 Gonal-F

Äggplock:
    Barreliten - V.44
    Längtande - V.49 4/12
    Anwen - v.5?

ET
    Längtande - 5/12

Testdag:
    Barreliten -  21/11
    Längtande - 23/12

• Anonym (längtande)
    Anwen skrev 2012-12-05 18:29:11 följande:
    Längtande - följer din blogg, men svarar här. Härligt med det lyckade äggplocket! :D och tack för att du skriver som du gör, om personerna och dina upplevelser på kliniken etc., hjälper mig mycket inför då det är våran tur! Längtar till morgondagens uppdatering ;)

Har idag fått vårat behandlingsschema, så uppdaterar mig i listan. De har inte skrivit i nåt för beräknad ÄP än, men skulle väl tro utifrån det andra att det kan bli under v. 5, om allt går som det ska. Snart får vi också börja!

Klinik:

Anwen - Falun

Barreliten - Umeå 

Desiderans- RMC Malmö

Spray:

Barreliten - 25/9

Anwen - 20/12

Sprutstart & Sprutsort:

Anwen - 16/1 Gonal-F

Äggplock:

Barreliten - V.44

Längtande - V.49 4/12

Anwen - v.5?

ET

Längtande - 5/12

Testdag:

Barreliten -  21/11

Längtande - 23/12

Vad roligt att höra. Du kan vara helt lugn, det är ett bra ställe ni ska till!

Skönt för dig att ha ett datum nu.

Hejjahejja!
  • Desiderans

Äntligen kan jag få vara med och uppdatera i listan Glad

Klinik:
    Anwen - Falun
    Barreliten - Umeå 
    Desiderans- RMC Malmö

Spray:
    Barreliten - 25/9
    Anwen - 20/12
    Desidirans 21/12

Sprutstart & Sprutsort:
    Anwen - 16/1 Gonal-F
    Desiderans 3/1 Gonal - F

Äggplock:
    Barreliten - V.44
    Längtande - V.49 4/12
    Anwen - v.5? Desiderans v3
    d

ET
    Längtande - 5/12

Testdag:
    Barreliten -  21/11
    Längtande - 23/12

• Anwen
    Desiderans skrev 2012-12-06 18:30:30 följande:
    Äntligen kan jag få vara med och uppdatera i listan Glad

Klinik:
    Anwen - Falun
    Barreliten - Umeå 
    Desiderans- RMC Malmö

Spray:
    Barreliten - 25/9
    Anwen - 20/12
    Desidirans 21/12

Sprutstart & Sprutsort:
    Anwen - 16/1 Gonal-F
    Desiderans 3/1 Gonal - F

Äggplock:
    Barreliten - V.44
    Längtande - V.49 4/12
    Anwen - v.5? Desiderans v3
    d

ET
    Längtande - 5/12

Testdag:
    Barreliten -  21/11
    Längtande - 23/12
    Tänk så olika protokollen kan se ut fastän vi börjar spraya nästan samtidigt! Vilken dag i cykeln börjar du spraya på? Vilken spray?
  • Desiderans
    Anwen skrev 2012-12-06 19:45:42 följande:
    Tänk så olika protokollen kan se ut fastän vi börjar spraya nästan samtidigt! Vilken dag i cykeln börjar du spraya på? Vilken spray?
    Jadu, det är märkligt. Hm, ja vad hette den nu...? Kommer inte ihåg just nu bara för det. Vilken har du`?
  • Anwen
    Desiderans skrev 2012-12-13 17:05:45 följande:
    Jadu, det är märkligt. Hm, ja vad hette den nu...? Kommer inte ihåg just nu bara för det. Vilken har du`?
    Jag har Synarela, två sprayningar morgon och kväll fram till sprutstart i mitten på januari, sen en sprayning morgon och kväll.
  • Anonym (frågvis)

Hej igen! Jag som skrev en bit upp. Har tagit mod till mig och ringt. Kändes så skönt och nu har vi ett bokat besök, men nu till det läskiga. Jag/vi har fått kalla fötter. Måste få fråga. Hur länge väntade ni? Nu har vi väntat i 1,5 år och det känns som många väntar mycket längre tid innan de söker hjälp. I och för sig är jag ju rätt gammal men finns chansen att få till det själva vill man ju ta den. Kanske bara nervositeten inför besöket som spelar mig/oss ett spratt. Kan ni peppa lite eller ge något klokt råd? Kanske klokt gå på besök ändå för det tar väl rätt lång tid innan något händer ändå och då hinner man ju försöka ett tag till. Resonerar jag tokigt?

• isadora81
    Anonym (frågvis) skrev 2012-12-13 22:31:35 följande:
    Hej igen! Jag som skrev en bit upp. Har tagit mod till mig och ringt. Kändes så skönt och nu har vi ett bokat besök, men nu till det läskiga. Jag/vi har fått kalla fötter. Måste få fråga. Hur länge väntade ni? Nu har vi väntat i 1,5 år och det känns som många väntar mycket längre tid innan de söker hjälp. I och för sig är jag ju rätt gammal men finns chansen att få till det själva vill man ju ta den. Kanske bara nervositeten inför besöket som spelar mig/oss ett spratt. Kan ni peppa lite eller ge något klokt råd? Kanske klokt gå på besök ändå för det tar väl rätt lång tid innan något händer ändå och då hinner man ju försöka ett tag till. Resonerar jag tokigt?

Jag tycker absolut att du ska sätta bollen i rullning. Jag sökte hjälp första gången i januari 2012. Efter ett antal tester, pergotimekurer och liknande så fick jag remiss till ivf i september. Vi var på första möte i december och kommer att starta första försöket i februari/mars. Så som du ser är första ivf-försöket mer än ett år efter att jag sökte hjälp. Så det kan ta tid beroende på vad de kommer fram till.

Om de kommer fram till att er enda chans är ivf så går det säkert snabbare men å andra sidan var det ju ändå bra att ni sökte hjälp då. :)  
  • PiOmiO
    Anonym (frågvis) skrev 2012-12-13 22:31:35 följande:
    Det tar lååång tid innan det blir er tur, sedan är det ju inte säkert att ni måste göra IVF, det kanske räcker med lite hormoner i tabelttform för att få äggblåsorna att växa och släppa som man själv vill Vi sökte 2år senare, men det var för att jag fortfarande pluggade och klart vi ångrar oss lite att vi inte sökte tidigare, Ni kan ju göra utredningen och se vad den visar, det kanske är stopp i en äggledare så att de "spolar rent" och sen kanske det fungerar för er Jag peppar dig till att till att gå på besöket.! Kramen*
    IVF-bloggar på: www.piomio.blogg.se/ --> Life is not fair; get used to it.
  • Desiderans
    Anwen skrev 2012-12-13 19:14:39 följande:
    Jag har Synarela, två sprayningar morgon och kväll fram till sprutstart i mitten på januari, sen en sprayning morgon och kväll.
    Synarela, så hette den ja! Jag har tre sprayningar. Morgon, middag, kväll... sen sprutstart i januari.
Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013