• isadora81

IVF till vintern / årsskiftet 2013

Hej hej!

Jag hoppar in här. Jag och sambon har försökt få barn i 1,5 år. Jag har PCO och har testat pergotime. Just nu äter jag dubbelkur pergotime vilket verkar funka även om det inte har blivit nån graviditet.

Vi har fått remiss för ivf och har vårt första möte på CvL i Uppsala den 11 december. Sedan startar första IVF-försök i januari. Mycket spännande!     

• isadora81
    PiOmiO skrev 2012-11-02 17:04:43 följande:
    Spännande, lycka till i IVF processen!

Tack så mycket!
  • isadora81
    Sofia1981 skrev 2012-11-04 03:31:37 följande:
    Hej alla förra veckan var jag och min sambo på vårat första Ivf möte, känns otroligt skönt att de händer nått :) ska börja spraya på min första mens dag i jan, och premilärt äggplock v 7! Känns otroligt spännande:) hoppas de går bra för er andra, är det nån med pco som det har tatt sig på första försöket?

Åh vad spännande! Så du fick göra långa protokollet trots att du har pco? Jag trodde att man oftast fick göra korta protokollet då. Jag har också pco men jag har inte första möte förrän 11 december. Återkommer då med info.
  • isadora81

Sofia: Ja ok det är långa metoden. Ska bli spännande att höra hur det går för dig.

• isadora81
    Anonym (frågvis) skrev 2012-12-13 22:31:35 följande:
    Hej igen! Jag som skrev en bit upp. Har tagit mod till mig och ringt. Kändes så skönt och nu har vi ett bokat besök, men nu till det läskiga. Jag/vi har fått kalla fötter. Måste få fråga. Hur länge väntade ni? Nu har vi väntat i 1,5 år och det känns som många väntar mycket längre tid innan de söker hjälp. I och för sig är jag ju rätt gammal men finns chansen att få till det själva vill man ju ta den. Kanske bara nervositeten inför besöket som spelar mig/oss ett spratt. Kan ni peppa lite eller ge något klokt råd? Kanske klokt gå på besök ändå för det tar väl rätt lång tid innan något händer ändå och då hinner man ju försöka ett tag till. Resonerar jag tokigt?

Jag tycker absolut att du ska sätta bollen i rullning. Jag sökte hjälp första gången i januari 2012. Efter ett antal tester, pergotimekurer och liknande så fick jag remiss till ivf i september. Vi var på första möte i december och kommer att starta första försöket i februari/mars. Så som du ser är första ivf-försöket mer än ett år efter att jag sökte hjälp. Så det kan ta tid beroende på vad de kommer fram till.

Om de kommer fram till att er enda chans är ivf så går det säkert snabbare men å andra sidan var det ju ändå bra att ni sökte hjälp då. :)  
  • isadora81

Nu har 2013 dragit igång. Året med stort Å i alla fall i mitt liv. Vi ska flytta till hus och gifta oss. Och kanske (hoppas, hoppas, hoppas) även få ett litet knyte. I alla fall kanske lyckas bli gravida.

Hoppas året är stort Å för oss alla här inne när det gäller att få plus.

Jag äter just nu pergotime dubbelkur för sista gången innan ivf och ska denna gång göra en insemination vid ägglossning. Inseminationen kommer att ske runt den 22 januari. Sedan är det en dryg pers i väntan på BIM. Om mensen kommer så börjar jag att spraya då och sedan blir det äggplock runt 5 mars. Så spännande! All denna väntan och nu är dagen äntligen här då man ska få börja med sina försök på allvar. Hoppas bara att det fungerar också!   

• isadora81
    Desiderans skrev 2013-01-09 20:19:13 följande:
    Imorgon är det dags för VUL. Nervöst och spännande.
    Gjorde ett blodprov i måndags och överenskommelsen var att RMC skulle höra av sig igår om det visade något konstigt och att jag isåfall skulle ändra på dosen på sprutan. Men det gjorde de inte så det verkar som allt har gått vägen så långt. Nu hoppas vi bara på att VULet visar att stimuleringen är färdig, isåfall får vi ett datum för äggplock... huj huj huj Kyss

Oj så spännande!!! Lycka till!
  • isadora81
    Desiderans skrev 2013-01-10 15:39:21 följande:
    Tack!
    Tyvärr inga roliga besked... hade en enda äggblåsa på 10mm... den vänstra äggstocken var helt inaktiv Gråter. Så ikväll blir det höjning av Gonal-f från 137,5 till 175. Sen ett nytt VUL på måndag.
    Märkligt att man inte kunde se nån "varning" i blodprovet....? 

Nån som varit med om liknande? Hur har fortsättningen sett ut för er? Blir lite nojjig nu att det inte ska gå vägen.... 

Usch vad tråkigt! Hoppas det löser sig när du ökar dosen. Att det alltid ska vara nåt...!
Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013