Anonym (frågvis) skrev 2012-12-13 22:31:35 följande:
Hej igen! Jag som skrev en bit upp. Har tagit mod till mig och ringt. Kändes så skönt och nu har vi ett bokat besök, men nu till det läskiga. Jag/vi har fått kalla fötter. Måste få fråga. Hur länge väntade ni? Nu har vi väntat i 1,5 år och det känns som många väntar mycket längre tid innan de söker hjälp. I och för sig är jag ju rätt gammal men finns chansen att få till det själva vill man ju ta den. Kanske bara nervositeten inför besöket som spelar mig/oss ett spratt. Kan ni peppa lite eller ge något klokt råd? Kanske klokt gå på besök ändå för det tar väl rätt lång tid innan något händer ändå och då hinner man ju försöka ett tag till. Resonerar jag tokigt?
Jag tycker absolut att du ska sätta bollen i rullning. Jag sökte hjälp första gången i januari 2012. Efter ett antal tester, pergotimekurer och liknande så fick jag remiss till ivf i september. Vi var på första möte i december och kommer att starta första försöket i februari/mars. Så som du ser är första ivf-försöket mer än ett år efter att jag sökte hjälp. Så det kan ta tid beroende på vad de kommer fram till.
Om de kommer fram till att er enda chans är ivf så går det säkert snabbare men å andra sidan var det ju ändå bra att ni sökte hjälp då. :)