• Anonym (längtande)

IVF till vintern / årsskiftet 2013

Hej hörni!

Finns nog fler där ute som väntar på IVF..
    följs gärna åt i väntan och längtan...
    Vi är skickade till Falun och detta kommer bli i december någongång...

kram på er 

• Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013
  • sommarbarn88

vi kommer ochså göra ivf till hösten/vintern. tyvärr inte vårt första ivf. man känner sig hyfsad värdelös när det bara blir misslyckanden. lycka till.. hoppas ni får plus på första ivf.

• Anonym (längtande)
    sommarbarn88 skrev 2012-07-31 11:14:41 följande:
    vi kommer ochså göra ivf till hösten/vintern. tyvärr inte vårt första ivf. man känner sig hyfsad värdelös när det bara blir misslyckanden. lycka till.. hoppas ni får plus på första ivf.

vad tråkigt att höra...hur många har du gjort?

hoppas det tar sig innan men läkaren sa att det var lika bra att ställa in sig på ivf....

är du född 88?
  • Smurry

Vi ska börja nästa vecka! Så vi ska träffa läkaren och bestämma startdatum antar jag :)

Det är vår första så vi är lite nervösa och pirriga (och lite ångest) 

Var bor ni? 

• Maybe

Vi har fått kallelse till september men kör vi långa protokollet blir det ändå inte att vi blir gravida förrän till vintern.
    OM det tar sig på första försöket.

Väntan är det absolut jobbigaste i denna situationen tycker jag.
    Vår remiss skickades för ganska exakt ett år sedan och i december är det ett år sedan vi fick veta att min sambo skjuter blankt.  Det har varit en låååång jobbig väntan...

TS:
    Varför måste ni vänta till december? Du vet att vårdgarantin gäller?      

• Sindyrella1983

Vi ska till barnmorska för första mötet (antagligen info) den 27 augusti, tycker tiden går såååå långsamt!
    Det är vårt första och vårt problem är att vi har haft två utomkveds och tyvärr fått ta bort båda äggledarna... Så vi har ingen chans alls att lyckas själv. Rynkar på näsan Det enda vi har att förlita oss på är IVF. Vi kommer gå i Malmö när det är dags....

• Sindyrella1983

Hur funkar det med Vårdgarantin? Är det tiden till man får kallelse, till man kommer till första mötet eller till första försöket?
    Vet någon?

• Smurry

vad konstigt att vänttiderna är så olika! Vi ska tydligen (om nu inte allt strular sig) sätta igång direkt efter mötet. Dock ska jag ha mens (igår) så vi får nog vänta tills slutet av september, Efterson vi ärpå semester när nästa mens kommer och min man vill inte att vi ska hålla på med en ny behandling när vi är utomlands :) 

Vi fick reda på att vi måste köra ICSI i april!

• Anonym (längtande)

Härligt med många svar..

vi bor i gävleborg... har ätit pergotime och sa att jag ville använda mig av vårdgarantin till en sköterska...det är inskrivet men hon visste dock inte om det "gällde mig" då jag är under behandling...

vad snabbt det verkar ha gått för alla...

ingen av oss har något "fel"... jag har dessutom ett barn sedan innan men väntan är hemsk ändå.

• Maybe
    Sindyrella1983 skrev 2012-07-31 11:25:50 följande:
    Vi ska till barnmorska för första mötet (antagligen info) den 27 augusti, tycker tiden går såååå långsamt!
    Det är vårt första och vårt problem är att vi har haft två utomkveds och tyvärr fått ta bort båda äggledarna... Så vi har ingen chans alls att lyckas själv. Rynkar på näsan Det enda vi har att förlita oss på är IVF. Vi kommer gå i Malmö när det är dags....

Hur funkar det då? Blir det med äggdonation?
    Jag går också i malmö Glad

Jag är inte säker med vårdgarantin men det är nog från det att man sökt hjälp ska det gå max tre månader tills det händer något. Antingen tills man får hem kallelse (och då ska det ta max 3 månader innan man får tiden) osv.
  • Maybe
    Smurry skrev 2012-07-31 11:35:01 följande:
    vad konstigt att vänttiderna är så olika! Vi ska tydligen (om nu inte allt strular sig) sätta igång direkt efter mötet. Dock ska jag ha mens (igår) så vi får nog vänta tills slutet av september, Efterson vi ärpå semester när nästa mens kommer och min man vill inte att vi ska hålla på med en ny behandling när vi är utomlands :) 

Vi fick reda på att vi måste köra ICSI i april!

Vi ska också göra ICSI. Jag tycker det är mer skrämmande än vanlig ivf... Det är ju mer komplicerat
Svar på tråden IVF till vintern / årsskiftet 2013