MariaTussen, om en vuxen manniska kommer och spottar mig i ansiktet sa skulle jag absolut reagera, precis lika mycket som om ett barn gjorde det.
Jag skulle dock inte spotta tillbaka, eller borja slass. Om det var en vuxen som ar lika stor och stark som jag sa att det ar en jamn fight sa skulle jag kanske borja munhuggas lite, men om det ar ett barn dar jag har stort overtag i borde styrka, storlek och mognad sa skulle jag absolut inte gora nagot fysiskt. Jag skulle sagt att sa gor man inte bestamt, men inget mer. Om barnet ar sa argt att det spottar sa tror jag att man kan saga att de skall fa ata glass for resten av livet och det gar inte in. Nar de har lugnat ner sig sa tar jag ett snack med dem i stallet om att det de gjort var fel.
Aterigen, om man jamfor daskar i baken med vad du har upplevt sa ar de ju inte alls sarskilt farliga, men det ar for dig. Hur tror du ett litet barn som har det som hardaste straff kanner sig?? Tror du att de ser nagon skillnad pa en hard eller mesig dask nar de itne vet hur det ar att fa hart smisk?? Jag tror inte det, och tror att de kaner sig minst lika krankta som du gjorde nar din pappa slog dig sa mycket att du inte kunde ga till skolan. Det later jattehemskt jag vet, men jag har haft den har konversationen med min man sa manga ganger. Man kan inte utga fran hur man sjalv tror att det kommer kannas nar det handlar om barn. Man far utga fran den respons man far av barnet.
Och att man inte har uppfostrat sitt barn om det spottar tror jag inte en sekund pa. Alla barn blir arga och gor dumma saker, vi som vuxna maste bara kunna ta itu med den ilskan pa ett moget och konstruktivt satt.