Inlägg från: adrenalin |Visa alla inlägg
  • adrenalin

Fick ni smisk?

jag är född -85 och blev luggad väldigt ofta  när jag inte gjorde som jag skulle.
    kommer ihåg hur arg jag blev. det slutade med att jag blev rädd för min mamma och sprang ifrån henne när hon blev arg.  när jag blev lite äldre blev jag arg och sa hur mycket jag hatade när hon luggade mig och att hon aldrig mer skulle göra om det. Hon gjorde om det nån gång och då blev jag arg och sa att hon lovat.

Pappa brukade säga till med våld. endera nöps han eller så kastade han ner en i golvet. eller så skrek han att man var en idiot. båda är lika illa, om inte det sistnämda var värre till och med.

Och jag säger som så... jag fattar inte vad människor som är FÖR baraga tänker med. Min spontana tanke är att de är ett gäng idioter som inte fattar vad de snackar om. Har de själv varit barn som haft föräldrar som gett dom smärta?? jag undrar jag....
  • adrenalin

MariaTussen:
    Jag läser det du skriver och tycker du är en stark människa som klarat dig igenom att få stryk. Kanske borde du göra dina barn tjänsten att vara nolltolerant mot smisk?

Jag tror inte heller det är någon fara att ta tag i barnet bestämt (inte våldsamt), man måste inte alltid vara så himla öm tycker jag. Huvudsaken att barnet inte får ont.

Jag blev så himla arg när mamma hårluggade mig. Det var inte alls till någon hjälp. Det gjorde mig oerhört frustrerad och jag blev som sagt rädd för henne.

• adrenalin

MariaTUssen:
    Om Fia bet eller spottade mig i ansiktet skulle jag bli jättearg och verkligen visa det. Jag vet inte hur, men jag skulle inte slå henne. Gjorde jag det skulle jag söka terapihjälp åt mig själv.
    Jag tror jag skulle ta henne och stänga in henne på hennes rum och säga åt henne att tänka över det hon gjort. men jag är inte säker. något fysiskt våld skull ejag INTE göra...

• adrenalin
    MariaTussen:
    Jo nog förstår dom att det gör ont, men man får nog nöta lite granna.. och jag anser inte heller att det är fel att ta tag i barnet när man menar allvar. Men att göra illa barnet för att det gjort illa en är lite tvetydigt. Men man skulle ju kunna säga "tycker du det är kul att bita mamma? Vill du att jag ska bita tillbaka?" och kanske stoppa armen i munnen men inte bita!
  • adrenalin

Om daska inte är att slå, så antar jag att dasket inte gör ont på barnet? Alltså att det är som att slå till, fast fjäderlätt?
    Vad är då meningen med att slå? För att skrämma barnet? Vill man att ens barn ska bli rädd?

Svar på tråden Fick ni smisk?