Fick ni smisk?
De e helt sjukt att smiska sina barn!! Nu vet jag precis hur jäkla krävande och jobbigt det kan vara som förälder, tro mig. Och nämn inte tonåren osv, jag bävar för det redan men har 13 år kvar, he he. Dock är det helt obegripligt för mig att man kan tro att ex vis dask i rumpan kommer att få barnet att sluta med sitt negativa beteende. För det kommer isåfall alltid att hitta ett annat beteende, då får man fortsätta smiska o smiska o smiska!
Blir mörkrädd av MariatUseens resonemang!!!!!!!
citat- Men jag anser inte att det är fel med en liten dask i rumpan. elkler att man någon gång får ta hårt i armen på ett barn.
det är så jag tycker och det är så min lillasyster har blivit fostrad. och hon har blivit helt underbart.
Detta är oxå en rätt naiv syn då det gäller inte för allla barn, vissa(de flesta skulle jag tro) blir oerhört kränkta) av att få smisk i uppfostringssyfte.
citat- Barn i den åldern förstår inte vad som gör ont och vad som inte gör ont och vad som är rätt o vad som är fel.
Detta säger sig självt, barn förstår fortfarande inte varför mamma biter tillbaka, de blir rädda...får skam och skuld för sitt beteende. Jag biter ej chefen för att jag blir arg på denne (hur jäklig en chef än kan vara mot sina anställda)