• SuziQ

Fick ni smisk?

Det handlar om ordklyveri-slå-misshandla. Allt är en enkel ursäkt för sitt beteende. Vad e det man brukar säga----Jag ljuger ej, jag förskönar sanningen ---eller ngt i den stilen.

• SuziQ

Alla vi är präglade av våra liv. Alltså finns de de som anser att msisk e kränkande o fel för att de fick det som små barn elelr de som ej har upplevt det och oxå tycker det e fel. De som aldrig har fått smisk brukar nästan aldrig vilja/kunna tänka sig att smiska.
    Alltså är det ju detta som lämanr spår hos en som individ, denna upplevelse och svårighet i att ta itu med problem , konflikter på ett mkt komplícerat plan ibland. För det e tufft att vara förälder.
    Och det här med mognad, vissa flickor får mens när d e e 9 år, men inte vill man attd e ska bli mammor vid 10 år ?!!

• SuziQ

Snälla MariaT- När tror du att man SKA daska då? Du håller ju på att ge dig själv "tillstånd till att tappa fattningen", för det edet man gör när man smiskar (anser jag)

• SuziQ

Större hyss? Det måste ju endå finnas ngn gräns för människors vansinne????? VAd är större hyss, om vi talar om en 4 åring? Bränna ner grannens hus?? Eller ska man daska en 16 åring som kommer hem full från en fest??

• SuziQ

INGEN FÖRTJÄNAR STRYK. Jag gissar på att ni önskar dödsstraff oxå ( men bara för pedofiler å såna "galingar") kan nog tänka mig det...

• SuziQ

ja ,en drogad 15 åring ska inte ha sin månadspeng ( då det lär gå till droger), sova av sig ruset eller ta hand om tvätten resten av året å begrunda. Det kommer aldrig att sluta knarka/dricka om det får stryk. SNarare en bra anledning o ursäkt att börja....

• SuziQ

ok..där ser man . Efter några kurser i psykologi har man iaf lärt sig att läsa av vissa människor.

Nej, personligen anser jag att "öga för öga, tand för tand" tankegångarna är lite väl gammelmodiga för min smak. Skulle tycka synd om att slösa elkraft på att grilla en pedofil.... de får nog sitt straff(och förhoppningsvis vård) i fängelset..bara de e där i måååånga år!

• SuziQ

Förlåt Blue rose..vad menar du med OT +???

• SuziQ

jag måste bara skratta nu...det är verkligen en trevlig debatt vi har. Skönt att jag tillhör majoriteten emot detta

• SuziQ

The blue rose. Som förälder har man ett ansvar- och det ansvaret frånsäger man sig om man smiskar (kan man få tillstånd att smiska en 16 åring eller skulle ni föredra binda fast med ett skärp å slå sen??) Det e väl inte så behnadlingshem för narkotika funkar heller??? Man får väl stötta sitt barn i kampen för ett drogfritt liv... det e väl det man bör göra. Jag tvivlar på att tvätthantering är en lösning som blir långvarig, var lite sarkastisk där, men vill behålla barnet som en familjemedlem och då slår jag inte utan PRATAR!!

Svar på tråden Fick ni smisk?