• SuziQ

Fick ni smisk?

Det är dock glädjande att läsa att vi som HAR barn inte slår. När de andra som ej har barn än eventuellt får barn, då får de begrunda sina tidigare tankar och åsikter och se om det faktiskt går att smiska sitt underbara barn som man efter många månader och jobbiga värkar fött fram!!
    Får någon annan smiska ens barn (daska i rumpan) Eller e det bara föräldrarna´s privilegie? Kan man få delegera smisk, typ att grannen får slå??

• SuziQ

Det e vi vuxna som trär över den SISTA gränsen genom att slå... så de så

• SuziQ

Du kan väl för sjutton inte jämföra vuxnas gränsöverskridelse med ett barns. Ett barn är en människa under 18 år, de ska vägledas till vuxenlivet och stöttas att at rätt beslut. Om de tar fel beslut ska vi åtre igen , men mycket tålamod och kärlek jobba vidare för att de ska få en framtid. Om ett barn går över gränsen/ej lyder finns det alltid metoder som fungerar bättre än en betydelselös dask. För ni menar ju att det ska vara en lätt smisk baar? Men då tjänar den ju ingenting till..eller? oOCh gör den ont e det ju en kränkning..eller??

Man måste få överskrida o testa vissa gränser som barn-tonåring, Det hör oxå till utvecklingen

• SuziQ

Om mariatusen fick en örfil var det din ammas direkta reaktion, hon blev srämd av att du puttade henne...och stressad av bråket. Men du förtjänade inte en örfil! Du var ett barn!!! Du var en liten 14 åring med integritet och känslor. Det är mänskligt att göra fel (bråka, slå till en gång). Men attityden att var FÖR smisk är inte försvarbar!!

• SuziQ

återigen ordklyveri..det e ju detta de män o kvinnor som misshandlar sina barn till DÖDS skyller på.. en liten smäll hit å dit. Många bäckar små.

• SuziQ

Då kontrar jag din fars ordspråk med MAN BLIR SOM MAN UMGÅS OCH UPPFOSTRAS TILL. Alltså om man uppplever ev. våld , oroligheter i hemmet lär det påverka ens livsval..ens framtid och ens föräldraskap.

• SuziQ

nej..jag går ej för långt. Läs mer om saken, snälla. Utbilda er!!!!! PSYKOLOGI_ SOCIOLOGI. Se på nätet om våld mot barn.
    Ring socialen och fråga- hej..är det ok att jag daskar min olydige son på stjärten, lite lätt bara...nån gång då å då. ha förtjänar det" Lycka till!

• SuziQ

Diskussionen leder ej nån vart. Vi ses väl på socialkontoret om några år..... trist

• SuziQ

Handling och krafttag? Det e knappast så att de eså man arbetar med unga kriminella...ni vill väl att de ska ha vård? Eller ska de bara dö ut?? För ahde ni gillat ett behandlingshem för unga missbrukare där man hotade med smisk om de drogade sig???

• SuziQ

Jag får verklige bita mig i tungan nu.-.....
    nej..menade inte att du skulle vara på ett socilakontor....eller din familj! Absolut inte. men att en sån attityd som du för fram är just en sån som kan leda till att man tappar kontrollen över sitt handlande. Och det e ju trist att det ska behöva hända. Det handlar för mig o många andra med mig om NOLLTOLERANS mot våld..all våld inklusive smisk

• SuziQ

Mycket märkligt att man måste HOTA sitt barn att ÖVERGE det om de inte lyder en.... eller att det enda alternativ man har (som någon slags sista utväg...) är att daska till. Kan än en gång, tjaaaata o tjaaaata mig sönder på att det är OLAGLIGT och absolut icke acceptabelt av vuxna människor att slå/smiska sina egna eller andras barn!! Det e ju helt sjukt att tro ngt annat, hur skulle vi reagera om VÅRA barn daskade till andra?
    "Olle tog min leksaksbil och sade jag var dum- jag bad honom snällt men till slut fick jag slå honom" Vi lär ju barnen att detta e korrekt beteende och därmed så kommer det att gå i arv....
    Snattar vi för att vi har slut på pengar (eller skyller på Försäkringskassan som ej betalar ut föräldrapenning i tid, då har vi rätt att snatta)??? Olagligt e alltid olagligt!

Svar på tråden Fick ni smisk?