• Anonym (TS)

Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos

Min bonusdotter är 22 och har köpt en lägenhet med inflytt i januari. Hon har nu bränt en större summa som skulle bli en del av kontantinsatsen till bostaden. Hon saknar nu 200 tusen för att få lån för resten av lånet hos banken. 

Hennes mamma eller pappa har inga pengar att låna ut. Jag erbjöd mig därför att låna ut 200 tusen om hon slutar att snusa helt. Hon och hennes mamma blev då vansinniga. Att jag är elak och att hennes snus har inget med det här att göra. Krasst ser jag det som en onödig utgift. Hon har inte hanterat sin ekonomi särskilt väl och kommer hamna i domstol om hon inte får en ny bank att bevilja hennes lån med den nya kontantinsatsen?

Jag kräver ingen ränta eller några extra avgifter för att hon får låna så jag tycker att jag är generös? Varför blev hennes mamma så arg fram för allt? Hon kan ju inte rädda sin egna dotter heller och jag erbjuder ju henne hjälp. Inte så jag sagt att hon ska göra något hemskt eller utsätta henne för trauma som utbyte. 

• Svar på tråden Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos
  • Virriga Vera
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 19:40:21 följande:
    Ska jag inte ställa några krav alls? 
    Om hon slutar snusa får hon låna räntefritt, snusar hon eller börjar snusa igen så får hon betala ränta på lånet från dag 1.
  • Anonym (Ts har rätt)
    EnAnonumius skrev 2024-10-30 03:39:03 följande:

Anonym (Ts har rätt) skrev 2024-10-29 11:27:06 följande:
    Jag tycker att kontrollen är relativt oväsentlig i detta sammanhang.

Att bygga upp ett ömsesidigt förtroende är i så fall hundrafalt mycket viktigare.
    Hur anser du att man bygger upp ett ömsesidigt förtroende med sin bonusdotter genom att ställa irrelevanta krav (som inte har med lån och ekonomi att göras alls.) för att få låna.

Dessutom så har ju TS själv skrivit detta.

Jag citerar TS och hennes egna ord och lägger med inläggsnummer:

#102#110
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 22:28:58 följande:
    Det stämmer ju inte. Och jag vet detta utifrån att familjemedlemmen är läkare. Det finns tester, ska finnas långtidstester också. 

Anonym (TS) skrev 2024-10-28 22:36:51 följande:
    Hur vi sköter detta håller jag privat. Vi har en plan för detta. 

(slut på citaten)

Jag kan inte fatta hur man som person kan "tolka" att TS vill bygga en ömsesidigt förtroende med någon när man vill gå så långt som att ta blodprover för att kontrollera att någon slutat att snusa.

Du kan fan inte förneka TS egna ord.. Du kan dubbelkolla dem själv då inläggsnummer finna med.

Hur fan kan man komma fram till den sjuka tolkningen om "ömsesidig förtroende", när den ena parten vill dra den andre till läkaren för att kontrollera att hon är "nikotinfri"?

Hur kan man anse att det är rätt att göra så? Det skrev du inget ord om i din förklaring om  när du rabblade om att du "tolkade" TS att hon vill ha ett "ömsesidigt förtroende" med sin bonusdotter--

Inget av det du skriver ger mig anledning ändra min uppfattning eller min tolkning.

Inget av det ts skriver står i motsats till att bygga upp en förtroendefull relation mellan dem.

Första stora steget är tydligt, det är uppenbart, för det är ju att ts erbjuder sig att hjälpa dottern att komma ur den knipa hon har försatt sig i.

För mig är detta en solkar inbjudan till att starta ett ömsesidigt samarbete och det kan vara ett utmärkt första steg för att bygga en relation.
    För att ett samarbete ska vara ömsesidigt, för att det ska kunna utvecklas ett ÖMSESIDIGT förtroende så behövs att båda parter ger något, att båda parter får något av sina önskemål uppfyllda.

Hur ska det annars kunna utvecklas ÖMSESIDIGHET om det bara är den ena parten som ger något???

Sedan krävs självfallet att båda parter hjälps åt att på konstruktivt sätt och med ömsesidig god vilja att åstadkomma något bra, att fila på detaljerna, i det ÖMSESIDIGA samarbetet.

Det där med test och metoder, vad jag anser om detta, har jag redan kommenterat.
    Jag har inte behov av att söka fel i vissa detaljer i det ts skriver, jag är t ex inte präglad av fördomar eller inskränkt syn bara pga att ts har god ekonomi.

Jag försöker se mer till helheten. Jag väljer medvetet att hellre söka det goda och det positiva, i stället för att bara kritisera och finna fel i alla detaljer.
    Jag väljer att hellre se det positiva i människor och i människors handlingar, hellre än att välja att alltid söka efter negativa vinklingar.

Där verkar du och jag ha helt motsatt syn på livet och på människor.
    Du är självfallet fri att göra ditt negativa val.
    Jag förbehåller mig rätten att få göra mitt positiva val.
  • EnAnonumius
    Anonym (Ts har rätt) skrev 2024-10-30 08:33:43 följande:
    Inget av det du skriver ger mig anledning ändra min uppfattning eller min tolkning.

Inget av det ts skriver står i motsats till att bygga upp en förtroendefull relation mellan dem.

Första stora steget är tydligt, det är uppenbart, för det är ju att ts erbjuder sig att hjälpa dottern att komma ur den knipa hon har försatt sig i.

För mig är detta en solkar inbjudan till att starta ett ömsesidigt samarbete och det kan vara ett utmärkt första steg för att bygga en relation.
    För att ett samarbete ska vara ömsesidigt, för att det ska kunna utvecklas ett ÖMSESIDIGT förtroende så behövs att båda parter ger något, att båda parter får något av sina önskemål uppfyllda.

Hur ska det annars kunna utvecklas ÖMSESIDIGHET om det bara är den ena parten som ger något???

Sedan krävs självfallet att båda parter hjälps åt att på konstruktivt sätt och med ömsesidig god vilja att åstadkomma något bra, att fila på detaljerna, i det ÖMSESIDIGA samarbetet.

Det där med test och metoder, vad jag anser om detta, har jag redan kommenterat.
    Jag har inte behov av att söka fel i vissa detaljer i det ts skriver, jag är t ex inte präglad av fördomar eller inskränkt syn bara pga att ts har god ekonomi.
    Du behöv er inte skrika "ömsesidig", jag kan läsa utan att du gapar ordet ömsesidig (skriva i versaler är texten svar på att gapa) i var och varannan mening i din text.
    Så varför har du behovet av att gapa ut ordet ömsesidig?

Jag bad dig aldrig ändra åsikt,
    Jag bad dig förklara, hur man kommer fram till den slutsatsen. Ser du och förstår den signifikanta skillnaden?

Så du anser att man skall ge och ta, ja det kan jag hålla med om.
    Dock i detta fall så handlar det inte om att ge och ta, om man läser texterna..

De inläggen som jag citerade handlade ju knappast om att "ge och ta", utan om tvång.
    TS skriver ju själv att hon har en "plan" för att kunna ta tester på bonusdottern och kontrollera att hon är nikotinfri.

Så du anser att det är god och positivt att den ena parten utövar makt/tvång, när man skall skapa ett ömsesidigt förhållande?

P.S

Om du skall svara så behöver du inte gapa ut vissa ord. Bara fånigt tilltag. Skriv normalt.
    Jag försöker se mer till helheten. Jag väljer medvetet att hellre söka det goda och det positiva, i stället för att bara kritisera och finna fel i alla detaljer.
    Jag väljer att hellre se det positiva i människor och i människors handlingar, hellre än att välja att alltid söka efter negativa vinklingar.

Ja du är ju verkligen positiv här. Jätte positiv. 🙄
    Här visar du ju en riktig negativ och även fördomsfull syn på folk.

Är du alltid så perfekt svartvit i dina dömande om personer som inte delar din åsikt och frågar hur du tänkte på et visst område? 🙄

Bara för att jag har tolkar TS på ett visst sätt i denna tråden är inte samma sak som att jag per automatik söker det negativa i livet, det negativa i människorna i andra områden.
    Vilket är en negativ människosyn i sig faktiskt att komma med den kommentaren.
    Så var det med sin så kallade "söka efter det goda och positiva" hos andra människor. Snacka om att du motsäger dig själv i de två sista styckena här helt och hållet.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Ts har rätt)
    EnAnonumius skrev 2024-10-30 09:01:10 följande:
    Du behöv er inte skrika "ömsesidig", jag kan läsa utan att du gapar ordet ömsesidig (skriva i versaler är texten svar på att gapa) i var och varannan mening i din text.
    Så varför har du behovet av att gapa ut ordet ömsesidig?

Jag bad dig aldrig ändra åsikt,
    Jag bad dig förklara, hur man kommer fram till den slutsatsen. Ser du och förstår den signifikanta skillnaden?

Så du anser att man skall ge och ta, ja det kan jag hålla med om.
    Dock i detta fall så handlar det inte om att ge och ta, om man läser texterna..

De inläggen som jag citerade handlade ju knappast om att "ge och ta", utan om tvång.
    TS skriver ju själv att hon har en "plan" för att kunna ta tester på bonusdottern och kontrollera att hon är nikotinfri.

Så du anser att det är god och positivt att den ena parten utövar makt/tvång, när man skall skapa ett ömsesidigt förhållande?

P.S

Om du skall svara så behöver du inte gapa ut vissa ord. Bara fånigt tilltag. Skriv normalt.

Ja du är ju verkligen positiv här. Jätte positiv. 🙄
    Här visar du ju en riktig negativ och även fördomsfull syn på folk.

Är du alltid så perfekt svartvit i dina dömande om personer som inte delar din åsikt och frågar hur du tänkte på et visst område? 🙄

Bara för att jag har tolkar TS på ett visst sätt i denna tråden är inte samma sak som att jag per automatik söker det negativa i livet, det negativa i människorna i andra områden.
    Vilket är en negativ människosyn i sig faktiskt att komma med den kommentaren.
    Så var det med sin så kallade "söka efter det goda och positiva" hos andra människor. Snacka om att du motsäger dig själv i de två sista styckena här helt och hållet.
    Ts erbjuder dottern (och hennes föräldrar) att lösa ett problem som dottern har försatt sig i.
    Dottern (och biomamman) är fri att fatta sitt eget beslut om hon vill tacka ja till det erbjudandet eller om man vill avböja.
    När dottern (de) ska fatta sitt beslut har hon att ta hänsyn till att med erbjudandet följer ett villkor.
    Dottern (de) är helt fri att väga för och nackdelar, att väga in villkoret, och helt fri att fatta sitt beslut.

Hur du och andra kan få detta till maktutövning är för mig obegripligt.

Med de allra flesta erbjudanden man får genom livet, varje köp man gör, varje överenskommelse man träffar, de allra flesta beslut man ska fatta, följer vissa villkor och/eller vissa fördelar och nackdelar, som man behöver ta hänsyn till när man fattar beslut och när man väljer att acceptera eller avböja ett erbjudande.
    Detta är självfallet inte detsamma som maktutövning.

Ts tvingar ingen till något.
    Dottern (med stöd av biomamman) har att väga för och nackdelar, har att bedöma villkoret, och är fri att fatta sitt eget beslut.

För att ett samarbete eller en relation ska kunna bli ömsesidig så måste det finnas två parter (minst) och båda parter behöver få sina önskemål eller villkor uppfyllda till någon del, det krävs att båda parter både ger och tar något, för att använda dina ord, för att en relation och ett samarbete ska kunna bli ömsesidigt.

Om ts skulle välja att ge utan att få något tillbaka så skulle det ju inte vara en ömsesidig relation.

I allt det övriga du känner behov av att kritisera mig för så kan jag säga att jag erkänner utan omsvep att jag absolut inte är en perfekt människa. T ex så inbillar jag mig inget annat än att jag gör fel, jag gör nog något fel mest varenda dag, och jag har inga som helst problem med att erkänna detta.
    Jag är inte perfekt och jag gör fel, men jag är nöjd med livet, jag känner mig framgångsrik, och för mig går allt vidare på ett alldeles utmärkt sätt.
    Om du låter detta störa dig, och du har behov av att påpeka fel hos andra, får det stå för dig. Hoppas att du tycker dig ha grund för att se dig själv som den perfekta människan.
  • EnAnonumius
    Anonym (Ts har rätt) skrev 2024-10-30 09:44:30 följande:
    Jag har korta ned en hel del då jag kan läsa själv och ditt inlägg är pepprat med "förklaringar" på vad TS skriver och vad tråden handlar om. Ingen har missat det.

Ja självklart har ju bonusdottern rätt att säga nej. Men nu var det inte det handlade om.

Det handlade om att tvinga TS skulle ha en plan för att kontrollera att bonusdottern är nikotinfri,  (om nu dottern tackar ja), då TS tydligen inte skulle kunna lita på att bonusdottern slutar snusa frivilligt och håller sig snusfri.

Sedan så ska du bara ha väldigt klart för dig att jag EnAnonumius har aldrig skrivit att TS vill ha makt, utan vill kontrollera. Det går att vara kontrollerande utan att man vill utöva makt.

´Men vill du fortsätta att hävda att jag, EnAnonumius, har sagt att ts vill utöva makt, så kräver jag att du citera där jag skrivit det och lägger med inläggsnummer också.
    Med de allra flesta erbjudanden man får genom livet, varje köp man gör, varje överenskommelse man träffar, de allra flesta beslut man ska fatta, följer vissa villkor och/eller vissa fördelar och nackdelar, som man behöver ta hänsyn till när man fattar beslut och när man väljer att acceptera eller avböja ett erbjudande.

Självklart ingår ju det villkor när man lånar..

Men kan du talka om för mig när man köper och/eller lånar på ex bank att man skall gå till läkaren och ta blodprover för att man är "alkoholfri/drogfri/nikotinfri? 
    Berätta vilka köpkontrakt (med företag) eller banker (vid lån) som har krav på att man avlägsna blodprov.

Så din jämförelse blir ju irrelevant i sammanhanget.
    Ts erbjuder dottern (och hennes föräldrar) att lösa ett problem som dottern har försatt sig i.
    Dottern (och biomamman) är fri att fatta sitt eget beslut om hon vill tacka ja till det erbjudandet eller om man vill avböja.
    När dottern (de) ska fatta sitt beslut har hon att ta hänsyn till att med erbjudandet följer ett villkor.
    Dottern (de) är helt fri att väga för och nackdelar, att väga in villkoret, och helt fri att fatta sitt beslut.

Om ts skulle välja att ge utan att få något tillbaka så skulle det ju inte vara en ömsesidig relation.

Ingen har sagt att TS bara skall ge utan att få något tillbaka.

Det några av oss tycker är fel, är att TS vill tvinga bonusdottern att ta blodprover om hon tackar ja.
    Ser du och förstår den signifikanta skillnaden?
    Om du låter detta störa dig, och du har behov av att påpeka fel hos andra, får det stå för dig. Hoppas att du tycker dig ha grund för att se dig själv som den perfekta människan.

Du störde ju dig på mig, du sjunk så otroligt lågt och spekulera om mig som person bakom datorn och att jag skulle då söka det negativa i personer och livet. hur negativ jag var som person.

Så bara för att man påtalade för dig att du hade fel ås skall du försöka komma med plattityder om att man "stör sig"?🙄

Citera dig själv och dina ord där du gjorde exakt det du hoplappade på mig om:
    (slut på citatet)

Så gnäll inte på andra över något du själv gör.

Det du skall ha väldigt klart för dig att blir man anklagad för något (som inte stämmer med verkligheten) så har man ju rätt att försvara sig, och säga ifrån, utan att du skall komma med patetiska kommentarer som att man stör sig.

• Anonym (Lilli)

Ts ska ha en eloge för att vilja låna ut så mycket pengar. Men som vanligt en massa kritik och gnäll. Vem skulle låna ut så mycket pengar? 

• Anonym (J)
    Anonym (Lilli) skrev 2024-10-30 12:45:54 följande:

Ts ska ha en eloge för att vilja låna ut så mycket pengar. Men som vanligt en massa kritik och gnäll. Vem skulle låna ut så mycket pengar? 

För att 22-åringen kommer inte lära sig något av det med all största säkerhet. Det har flertalet skrivit.
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2024-10-30 15:57:15 följande:
    För att 22-åringen kommer inte lära sig något av det med all största säkerhet. Det har flertalet skrivit.
    Varför vill de att hon ska lära sig något? Har TS bett om hjälp med hur hon ska lära bonusdottern något?
  • Anonym (Ts har rätt)
    EnAnonumius skrev 2024-10-30 10:27:02 följande:

ditt inlägg är pepprat med "förklaringar" på vad TS skriver och vad tråden handlar om. Ingen har missat det.
    Det du uppenbarligen har missat är att jag inte har givit några förklaringar gällande det ts har skrivit,
    utan jag har skrivit om mina åsikter och om mina egna tolkningar.
    Men det kanske är du som har svårt att se skillnader?

Ja självklart har ju bonusdottern rätt att säga nej. Men nu var det inte det handlade om.
    Jo för mig var det precis vad det handlade om. Dottern har ett fullkomligt fritt val att säga ja och acceptera villkoren. Eller att tacka nej.
    Du ska ha väldigt klart för dig att för mig var det detta det handlade om. Du ska ha väldigt klart för dig att det där andra du skriver om har jag inte skrivit något om.

Självklart ingår ju det villkor när man lånar..
    Du ska ha väldigt klart för dig när du väljer att citera mig att det där (lånevillkor)  har jag inte skrivit något om.

Du ska ha väldigt klart för dig att det jag har skrivit är (korrekt citat):
    "Med de allra flesta erbjudanden man får genom livet, varje köp man gör, varje överenskommelse man träffar, de allra flesta beslut man ska fatta, följer vissa villkor och/eller vissa fördelar och nackdelar, som man behöver ta hänsyn till när man fattar beslut och när man väljer att acceptera eller avböja ett erbjudande".
    Då blir min fråga till dig: På vilket sätt anser du att jag skulle ha fel i detta?

Det övriga du skriver är för mig helt irrelevant i sammanhanget. 

Ingen har sagt att TS bara skall ge utan att få något tillbaka.
    Varför drar du upp detta? Det där har jag inte påstått. Tvärtom är det ju jag som ha förklarat vad som behövs för ett ömsesidigt samarbete och för ömsesidigt förtroende.

Det några av oss tycker är fel, är...
    Du ska ha väldigt klart för dig att min åsikt är mycket tydlig gällande att du likväl  som alla medlemmar i tråden, och andra, är fria att tycka och att uttrycka er åsikt. Även i de fall jag inte delar den åsikten.
    Det skulle vara klädsamt för dig om du också kunde tydliggöra att jag faktiskt har motsvarande rätt, även i de fall du inte delar min åsikt.

Gällande din övriga svada så citerar jag det du nyss skrev, för jag tycker det stämmer utmärkt väl med det du själv skriver:
    "Det du skall ha väldigt klart för dig att blir man anklagad för något (som inte stämmer med verkligheten) så har man ju rätt att försvara sig, och säga ifrån"

Du ska ha väldigt klart för dig att jag tydligt har skrivit och öppet erkänt följande, vilket jag upprepar och jag intygar att det gäller också fortsatt:
    "Jag är inte perfekt och jag gör fel, men jag är nöjd med livet, jag känner mig framgångsrik, och för mig går allt vidare på ett alldeles utmärkt sätt".

Jag håller med dig att det är fel att gnälla på andra över något du själv gör

Fortfarande är det min åsikt att:

Dottern (med stöd av biomamman) har att väga för och nackdelar, har att bedöma villkoret, och är fri att fatta sitt eget beslut.

För att ett samarbete eller en relation ska kunna bli ömsesidig så måste det finnas två parter (minst) och båda parter behöver få sina önskemål eller villkor uppfyllda till någon del, för att en relation och ett samarbete ska kunna bli ömsesidigt.

Inget som du eller någon annan har skrivit har fått mig att ändra åsikt.

• Anonym (Aldrig)
    Anonym (Lilli) skrev 2024-10-30 12:45:54 följande:

Det är sättet det lånas ut på som är störande. Kränkande. Som att bonusdottern är nån slags cirkusapa. 

• Anonym (Konsulten)
    Anonym (Aldrig) skrev 2024-10-30 01:50:11 följande:
    Makt och kontroll + att hon aktivt ska utöva makten + blanda in en läkare som ska kolla henne. Grattis till fortsatt trevligt umgänge med den sidan av släkten. Vilket är det som är frivilligt i detta? 

Hade inte läst det där om läkarkontrollen. Det finns ju faktiskt nikotintester att köpa själv som mäter de senaste 4 dagarna genom saliv och 10 dagar genom blodprov.

Men oavsett vilka krav han ställer så är det ju frivilligt om hon vill låna pengarna. Många människor hade stått på rad för detta erbjudande.

Har man dålig ekonomi så är det oansvarigt att bruka nikotin som kostar pengar.

• Anonym (Ts har rätt)
    Anonym (Konsulten) skrev 2024-10-30 21:26:45 följande:

Hade inte läst det där om läkarkontrollen. Det finns ju faktiskt nikotintester att köpa själv som mäter de senaste 4 dagarna genom saliv och 10 dagar genom blodprov.

Men oavsett vilka krav han ställer så är det ju frivilligt om hon vill låna pengarna. Många människor hade stått på rad för detta erbjudande.

Har man dålig ekonomi så är det oansvarigt att bruka nikotin som kostar pengar.

Tack för ett utmärkt inlägg.

Ditt inlägg är säkerligen värdefullt för ts,
    och förhoppningsvis värdefullt också för en del av medlemmarna som skriver i tråden.

Jag delar helt din uppfattning.

Om man skulle komma överens om att det skulle vara en fördel att testa nikotinet så är det ju utmärkt för ts, och andra, få reda på att det finns tester att köpa själv och att det alltså inte krävs någon som helst inblandning av läkare.
    Detta förenklar samarbetet och den ömsesidiga relation på ett utmärkt sätt, om man ömsesidigt kommer överens om att tester kan vara till fördel.

Mycket positivt!
  • EnAnonumius
    Anonym (Ts har rätt) skrev 2024-10-30 16:25:21 följande:

Jag håller med dig att det är fel att gnälla på andra över något du själv gör

Du sitter ju och hävdar att du vill se det positiva i andra människor.

Men samtidigt så sitter du och har en otrolig negativ (och nedvärderande) syn på människan när du svarar i denna tråden (bara för att man tycker TS gör fel med sina motkrav),  du anklagar dem för att vara negativa och sjunker riktigt lågt och säga till dem att de kan fortsätta med sitt negativa liv.
    Du uppvisar enbart en totalt negativ syn på de som svarar i tråden från din sidas.

Så du talar bara emot dig själv, helt och hållet, när du hävdar att "du vill bara se det positiva i människan".

• Anonym (Ts har rätt)
    EnAnonumius skrev 2024-11-01 04:16:32 följande:
    Du sitter ju och hävdar att du vill se det positiva i andra människor.

Men samtidigt så sitter du och har en otrolig negativ (och nedvärderande) syn på människan när du svarar i denna tråden (bara för att man tycker TS gör fel med sina motkrav),  du anklagar dem för att vara negativa och sjunker riktigt lågt och säga till dem att de kan fortsätta med sitt negativa liv.
    Du uppvisar enbart en totalt negativ syn på de som svarar i tråden från din sidas.

Så du talar bara emot dig själv, helt och hållet, när du hävdar att "du vill bara se det positiva i människan".
    Min åsikt är mycket tydlig gällande att du likväl som alla medlemmar i tråden, och andra, är fria att tycka och att uttrycka din åsikt.
    Även i de fall jag inte delar den åsikten.

Det skulle vara klädsamt för dig om du också kunde tydliggöra att jag faktiskt har motsvarande rätt
    (du borde åtminstone inför dig själv konstatera att alla faktiskt har rätt till det),
    även i de fall du inte delar min åsikt.

Men oavsett om du tycker eller inte tycker att jag har rätt att uttrycka min åsikt så kommer jag likväl fortsätta med det.
    Enligt forumets riktlinjer har alla medlemmar rätt att uttrycka sin åsikt.
    Oavsett att du personligen inte råkar gilla en åsikt.

F ö stämmer inte det du påstår.
    Men du personligen tycker och du väljer tolka det på ditt eget sätt.
    Du ger intryck av att rent generellt ha svårt att vara objektiv, sannolikt för att du tillåter dig präglas av att du inte gillar vissa åsikter.
  • Tow2Mater
    Anonym (Ts har rätt) skrev 2024-10-31 11:21:05 följande:
    Tack för ett utmärkt inlägg.

Ditt inlägg är säkerligen värdefullt för ts,
    och förhoppningsvis värdefullt också för en del av medlemmarna som skriver i tråden.

Jag delar helt din uppfattning.

Om man skulle komma överens om att det skulle vara en fördel att testa nikotinet så är det ju utmärkt för ts, och andra, få reda på att det finns tester att köpa själv och att det alltså inte krävs någon som helst inblandning av läkare.
    Detta förenklar samarbetet och den ömsesidiga relation på ett utmärkt sätt, om man ömsesidigt kommer överens om att tester kan vara till fördel.

Mycket positivt!
    Hade du orkat läsa tråden hade du sett det diskuterades redan t ex på sid 12.
Svar på tråden Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos