• Anonym (TS)

Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos

Min bonusdotter är 22 och har köpt en lägenhet med inflytt i januari. Hon har nu bränt en större summa som skulle bli en del av kontantinsatsen till bostaden. Hon saknar nu 200 tusen för att få lån för resten av lånet hos banken. 

Hennes mamma eller pappa har inga pengar att låna ut. Jag erbjöd mig därför att låna ut 200 tusen om hon slutar att snusa helt. Hon och hennes mamma blev då vansinniga. Att jag är elak och att hennes snus har inget med det här att göra. Krasst ser jag det som en onödig utgift. Hon har inte hanterat sin ekonomi särskilt väl och kommer hamna i domstol om hon inte får en ny bank att bevilja hennes lån med den nya kontantinsatsen?

Jag kräver ingen ränta eller några extra avgifter för att hon får låna så jag tycker att jag är generös? Varför blev hennes mamma så arg fram för allt? Hon kan ju inte rädda sin egna dotter heller och jag erbjuder ju henne hjälp. Inte så jag sagt att hon ska göra något hemskt eller utsätta henne för trauma som utbyte. 

• Svar på tråden Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos
  • Anonym (J)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:06:12 följande:
    Hon kommer ha flera hundra tusen i skulder om hon drar sig ur. Vem skulle vilja sätta sitt barn i den sitsen? hennes föräldrar kan inte hjälpa henne 
    Varför tog inte föräldrarna ansvar och sa till henne att hon måste spara pengarna till insatsen om hon ska ha en lägenhet då? Jag hänger inte med, vart tog pengarna ens vägen? Söp hon bort dom? kläder? smink? 
  • Anonym (?)
    Anonym (J) skrev 2024-10-28 20:06:15 följande:

Precis.

Hon är inte ju inte ens mogen att äga lägenhet själv om hon slösat pengarna på annat? Och vem ska fixa lägenheten, renovera och köpa saker när saker går sönder om hon slösar bort pengarna? Ja det blir väl ts, han har ju iofs pengar. 

Man blir inte mogen heller om man inte får ta ansvar själv 

HON har pengar. Inte han. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (?) skrev 2024-10-28 20:06:30 följande:

Nej faktiskt inte. Jag tror inte på att curla barn eller ungdomar. 

Hon kan bo i andra hand och spara ihop 200000 som så många andra får göra. 

Hon kommer få flera hundra tusen i skulder och efter detta spara. 
  • Anonym (J)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:07:25 följande:
    Vi vet ju redan detta. Det går inte att komma ur utan flera hundra tusen i skulder. Då står hon där med skulder och utan bostad 

Hyreslägenhet! Som alla andra får göra 

• Anonym (TS)
    Anonym (J) skrev 2024-10-28 20:07:37 följande:
    Varför tog inte föräldrarna ansvar och sa till henne att hon måste spara pengarna till insatsen om hon ska ha en lägenhet då? Jag hänger inte med, vart tog pengarna ens vägen? Söp hon bort dom? kläder? smink? 
    Hon skulle resa lite bland annat 
  • Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:07:25 följande:
    Vi vet ju redan detta. Det går inte att komma ur utan flera hundra tusen i skulder. Då står hon där med skulder och utan bostad 
    Fast det var ju valet hon gjorde. Vissa har 200000 i studieskulder och andra bränner flera hundratusen på ingenting. När hade ni tänkt att hon ska bli vuxen? Ni är ju tre vuxna som curlar henne. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (J) skrev 2024-10-28 20:09:14 följande:

Hyreslägenhet! Som alla andra får göra 

typ omöjligt att få där vi bor 
  • Anonym (J)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:08:18 följande:
    Hon kommer få flera hundra tusen i skulder och efter detta spara. 
    Varför tog hon lägenheten om hon inte hade till insatsen? Alltså jag förstår inte? 
  • Anonym (J)

Har ni pratat med banken och sagt hur läget är då? Det kanske visst är möjligt att ångra köpet? Om ni verkligen förklarar! 

• Anonym (?)
    Anonym (TS) skrev 2024-10-28 20:09:15 följande:
    Hon skulle resa lite bland annat 

Så fult att hon räknar kallt med att bli räddad utan minsta hänsyn till er. 

Svar på tråden Ställde krav på bonusdottern vid lån, kaos