Anonym (Ts har rätt) skrev 2024-10-30 09:44:30 följande:
Hur du och andra kan få detta till maktutövning är för mig obegripligt.
Jag har korta ned en hel del då jag kan läsa själv och ditt inlägg är pepprat med "förklaringar" på vad TS skriver och vad tråden handlar om. Ingen har missat det.
Ja självklart har ju bonusdottern rätt att säga nej. Men nu var det inte det handlade om.
Det handlade om att tvinga TS skulle ha en plan för att kontrollera att bonusdottern är nikotinfri, (om nu dottern tackar ja), då TS tydligen inte skulle kunna lita på att bonusdottern slutar snusa frivilligt och håller sig snusfri.
Sedan så ska du bara ha väldigt klart för dig att jag EnAnonumius har aldrig skrivit att TS vill ha makt, utan vill kontrollera. Det går att vara kontrollerande utan att man vill utöva makt.
´Men vill du fortsätta att hävda att jag, EnAnonumius, har sagt att ts vill utöva makt, så kräver jag att du citera där jag skrivit det och lägger med inläggsnummer också.
Med de allra flesta erbjudanden man får genom livet, varje köp man gör, varje överenskommelse man träffar, de allra flesta beslut man ska fatta, följer vissa villkor och/eller vissa fördelar och nackdelar, som man behöver ta hänsyn till när man fattar beslut och när man väljer att acceptera eller avböja ett erbjudande.
Detta är självfallet inte detsamma som maktutövning.
Självklart ingår ju det villkor när man lånar..
Men kan du talka om för mig när man köper och/eller lånar på ex bank att man skall gå till läkaren och ta blodprover för att man är "alkoholfri/drogfri/nikotinfri?
Berätta vilka köpkontrakt (med företag) eller banker (vid lån) som har krav på att man avlägsna blodprov.
Så din jämförelse blir ju irrelevant i sammanhanget.
Ts erbjuder dottern (och hennes föräldrar) att lösa ett problem som dottern har försatt sig i.
Dottern (och biomamman) är fri att fatta sitt eget beslut om hon vill tacka ja till det erbjudandet eller om man vill avböja.
När dottern (de) ska fatta sitt beslut har hon att ta hänsyn till att med erbjudandet följer ett villkor.
Dottern (de) är helt fri att väga för och nackdelar, att väga in villkoret, och helt fri att fatta sitt beslut.
Hur du och andra kan få detta till maktutövning är för mig obegripligt.
Med de allra flesta erbjudanden man får genom livet, varje köp man gör, varje överenskommelse man träffar, de allra flesta beslut man ska fatta, följer vissa villkor och/eller vissa fördelar och nackdelar, som man behöver ta hänsyn till när man fattar beslut och när man väljer att acceptera eller avböja ett erbjudande.
Detta är självfallet inte detsamma som maktutövning.
Ts tvingar ingen till något.
Om ts skulle välja att ge utan att få något tillbaka så skulle det ju inte vara en ömsesidig relation.
Ingen har sagt att TS bara skall ge utan att få något tillbaka.
Det några av oss tycker är fel, är att TS vill tvinga bonusdottern att ta blodprover om hon tackar ja.
Ser du och förstår den signifikanta skillnaden?
Om du låter detta störa dig, och du har behov av att påpeka fel hos andra, får det stå för dig. Hoppas att du tycker dig ha grund för att se dig själv som den perfekta människan.
Du störde ju dig på mig, du sjunk så otroligt lågt och spekulera om mig som person bakom datorn och att jag skulle då söka det negativa i personer och livet. hur negativ jag var som person.
Så bara för att man påtalade för dig att du hade fel ås skall du försöka komma med plattityder om att man "stör sig"?🙄
Citera dig själv och dina ord där du gjorde exakt det du hoplappade på mig om:
Anonym (Ts har rätt) skrev 2024-10-30 08:33:43 följande:
Där verkar du och jag ha helt motsatt syn på livet och på människor.
Du är självfallet fri att göra ditt negativa val.
Jag förbehåller mig rätten att få göra mitt positiva val.
(slut på citatet)
Så gnäll inte på andra över något du själv gör.
Det du skall ha väldigt klart för dig att blir man anklagad för något (som inte stämmer med verkligheten) så har man ju rätt att försvara sig, och säga ifrån, utan att du skall komma med patetiska kommentarer som att man stör sig.