• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Anonym (Lyrka)

Stort grattis!🎈
    Jag plussade igår (känns dock som det var en evighets sen, haha!). BF runt 1 juli, min cykel kan diffa med några dagar. Andra barnet. 

känner igen mig i teststadiet. Är stolt över att jag inte testat idag, men ska ta ett imorgonbitt! Flört Skrev detta i en annan tråd men nu börjar veckor av konstant oro! Har ni funderat något kring tidigt ultraljud?

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Lyrka) skrev 2024-10-23 22:32:20 följande:

Stort grattis!🎈
    Jag plussade igår (känns dock som det var en evighets sen, haha!). BF runt 1 juli, min cykel kan diffa med några dagar. Andra barnet. 

känner igen mig i teststadiet. Är stolt över att jag inte testat idag, men ska ta ett imorgonbitt! Flört Skrev detta i en annan tråd men nu börjar veckor av konstant oro! Har ni funderat något kring tidigt ultraljud?

Grattis! Så roligt med andra barnet, det är helt underbart att se syskon relationen växa! Hur gammal är barnet ni har? 

Jag har funderat på det i och med MA men jag vet inte än. Är egentligen inte så orolig som människa så det känns så onödigt på något vis 😅
    Hur har ni funderat?
  • Anonym (3rd)

Hej!
    Jag plussade i veckan med mitt tredje barn. BF är 3-4 juli. Vi har bokat in ett ultraljud i vecka 8 för att se så hjärtat slår, vi gjorde samma med nr2, mest för att lugna mina nerver hehe.

• MaxiBrumma

Hej, vad roligt med en tråd att följa.
    Vi har precis plussat efter att gjort ivf med vårt tredje barn. Har beräknad mens imorgon 24/10 och tog test imorse som visade positivt. Hade kanske önskat ett lite starkare streck, men hoppas att det kan stegra om några dagar. 

Jag kliver tyvärr in i detta med lite oro och har inte tagit ut något i förskott än. Har mycket erfarenhet av missfall i tidig graviditet?så längtar efter att få slappna av. 

BF 3/7 om allt skulle hålla.

• Anonym (Tredje)
    Morotsmamman skrev 2024-10-24 13:22:54 följande:

Hallå hallå! Jag plussade imorse. Andra barnet. Så LYCKLIG! BF 5/7 enligt Libero-appen.

Grattis!
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (3rd) skrev 2024-10-24 14:57:57 följande:

Hej!
    Jag plussade i veckan med mitt tredje barn. BF är 3-4 juli. Vi har bokat in ett ultraljud i vecka 8 för att se så hjärtat slår, vi gjorde samma med nr2, mest för att lugna mina nerver hehe.

Grattis! Då har vi bf typ samtidigt! 
    Spännande att se att allt ser bra ut. Känns ju alltid extra skönt liksom  😁
  • Anonym (Tredje)
    MaxiBrumma skrev 2024-10-24 21:17:50 följande:

Hej, vad roligt med en tråd att följa.
    Vi har precis plussat efter att gjort ivf med vårt tredje barn. Har beräknad mens imorgon 24/10 och tog test imorse som visade positivt. Hade kanske önskat ett lite starkare streck, men hoppas att det kan stegra om några dagar. 

Jag kliver tyvärr in i detta med lite oro och har inte tagit ut något i förskott än. Har mycket erfarenhet av missfall i tidig graviditet?så längtar efter att få slappna av. 

BF 3/7 om allt skulle hålla.

Grattis! Tråkigt med flera missfall, har du någon kontakt med smvc pga det? Jag hade också bim idag och mitt gravtest har inte fullt utslag än om det betyder ngt. Jag håller alla tummar att är bra och kommer att gå bra för er :)
  • MaxiBrumma
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-24 21:26:07 följande:
    Grattis! Tråkigt med flera missfall, har du någon kontakt med smvc pga det? Jag hade också bim idag och mitt gravtest har inte fullt utslag än om det betyder ngt. Jag håller alla tummar att är bra och kommer att gå bra för er :)

Tack! ändå lite skönt och höra att jag kanske inte kan räkna med starkt plus än. 
    Har haft kontakt vid samtliga missfall med smvc. Men nu går jag till privat IVF-klinik och tar progresterontabletter nu i början av graviditeten. Har dessutom gjort en droppbehandling denna cykel för att sänka mitt immunförsvar för att kunna vara mer mottaglig för nya embryot på bästa sätt. 

Hoppas det kommer gå superbra för oss alla!! 

Hur långt gången var du vid missfallet som kom i juli?

• Anonym (Tredje)
    MaxiBrumma skrev 2024-10-24 21:55:36 följande:

Tack! ändå lite skönt och höra att jag kanske inte kan räkna med starkt plus än. 
    Har haft kontakt vid samtliga missfall med smvc. Men nu går jag till privat IVF-klinik och tar progresterontabletter nu i början av graviditeten. Har dessutom gjort en droppbehandling denna cykel för att sänka mitt immunförsvar för att kunna vara mer mottaglig för nya embryot på bästa sätt. 

Hoppas det kommer gå superbra för oss alla!! 

Hur långt gången var du vid missfallet som kom i juli?

Vad bra att du tagit kontakt. Jag vet att man brukar få behandling när man haft flera missfall i rad. 
    Hur många missfall har du haft? (Om jag får fråga) 

Jag skulle precis gå in i v12. Om jag ska vara ärlig så hade jag nog känt på mig att ngt inte var helt rätt. jag behövde inte kliva upp på natten för att kissa, tyckte att magen slutat svälla upp de sista veckorna (tänkte inte mer på det). Eller att jag blev aldrig hård i magen som med de andra graviditeterna. 

Men man vill ju inte att något ska vara fel så man undviker känslan. 
Svar på tråden Bf juli 2025