• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Anonym (Tredje)
    FrökenKiwi skrev 2024-10-30 08:45:24 följande:

Trodde aldrig jag skulle få skriva här men WOHO, jag har också plussat nu!!! 

fick missfall i augusti förra året och kämpat med oregelbunden cykel sen dess. Kört med letrozol nu de senaste månaderna som fått cykel på banan och i måndags plussade jag!! BF runt 10 juli

tog ett till test idag och det är mycket starkare, så det bådar väl gott antar jag, men är fortfarande väldigt nojig över att det inte ska gå vägen den här gången heller. 

mycket känslor. Men hej! Tagga bebis i juli hörni! 🥰🥰🥰

Grattis! 
  • Mirre99

Hoppar in här om det är okej! Har dock inte plussat än. Någon som kan hjälpa mig? 
    Cykeldag 33 imorgon. Min senaste cykel var 33 dagar och jag har ett barn sedan innan. När jag plussade med min förstfödda, var det dag 40. Så vill inte hoppas allt för mycket för att sedan bli besviken. 

Ägglossningen var dock för en vecka sedan exakt. Känner mig nu varm och rosig om kinderna. Temperaturen ligger runt 37,0. Vilket är högt för att vara jag. Lite trådaktiga flytningar, hade halsbränna typ igår och i förrgår som kommit och gått. 
    Känner mig typ skengravid? tog faktiskt ett tidigt grav-test i måndags ''för skojs skull'' som visade negativt. 

När ska man våga testa igen? Skäms

• Mirre99
    Mirre99 skrev 2024-10-30 20:48:26 följande:

Hoppar in här om det är okej! Har dock inte plussat än. Någon som kan hjälpa mig? 
    Cykeldag 33 imorgon. Min senaste cykel var 33 dagar och jag har ett barn sedan innan. När jag plussade med min förstfödda, var det dag 40. Så vill inte hoppas allt för mycket för att sedan bli besviken. 

Ägglossningen var dock för en vecka sedan exakt. Känner mig nu varm och rosig om kinderna. Temperaturen ligger runt 37,0. Vilket är högt för att vara jag. Lite trådaktiga flytningar, hade halsbränna typ igår och i förrgår som kommit och gått. 
    Känner mig typ skengravid? tog faktiskt ett tidigt grav-test i måndags ''för skojs skull'' som visade negativt. 

När ska man våga testa igen? Skäms

Vill tillägga att jag känner mig också yr emellanåt och yrsel var något jag kände tidigt innan jag mens plussade med mitt första barn 
  • Anonym (Tredje)
    Mirre99 skrev 2024-10-30 20:50:27 följande:
    Vill tillägga att jag känner mig också yr emellanåt och yrsel var något jag kände tidigt innan jag mens plussade med mitt första barn 
    Hoppas du får ditt plus. Har du någon bakomliggande orsak till dina många  cykler och har du någon kontakt med gyn för att försöka reglera de? Kan ju vara svårare att bli gravid om de blir för lång. Jag har tyvärr bara erfarenheten att jag inte haft några symtom de gånger jag plussat. De gånger jag haft symtom har det varit ett negativt test. Men det kan säkert variera mellan olika personer :) 
  • Alexandra93
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-30 08:28:35 följande:
    Skönt! Hoppas våra regnbågsbebisar får vara kvar nu ❤️
    Ja såklart ingen garanti men har lite bättre magkänsla denna gången!
    Hoppashoppas ♥️
  • Kashmir89

Jag hoppar också in här! BF 12 Juli.. hade missfall förra månaden men denna gången hoppas jag på att fröet vill stanna kvar <3

• idorina
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-30 08:29:57 följande:

Tänkte bara påminna att det finns en Facebook sida nu 😊

Vad heter den? 
  • Båten

Tidigare graviditeter så har jag knappt haft något illamående. Denna gången ligger det som en mörk moln över mig hela dagarna 😂 Blivit värre för varje dag 🥴 Hur mår ni andra? 

• Anonym (Tredje)

Kissnödig och trött skulle jag säga mina symtom är. 
    Har ni börjat få någon känsla över kön än? 
    Kanske tidigt fortfarande men med MA i Juli var jag 100% övertygad om flicka. Känslan just nu säger mig pojke. 

• Kashmir89
    Anonym (Tredje) skrev 2024-11-01 07:40:09 följande:

Kanske tidigt fortfarande men med MA i Juli var jag 100% övertygad om flicka. Känslan just nu säger mig pojke. 

Ja kissignödig konstant glömde jag.. men fasiken vad brösten gör ont. 
    ang könet så vet jag inte alls men helt ärligt bryr jag mig inte heller sålänge det blir ett friskt barn <3
  • Kashmir89
    Anonym (Tredje) skrev 2024-11-01 07:40:09 följande:

Ja kissignödig konstant glömde jag.. men fasiken vad brösten gör ont. 
    ang könet så vet jag inte alls men helt ärligt bryr jag mig inte heller sålänge det blir ett friskt barn <3
  • hejhejhej01

Plussade idag svagt plus på testlagret.. Hade ägglossning någon dag tidigare än väntat så lite oklar bim då jag inte vet exakt vilken av 2 dagar det var så är ungefär bim-5/6 idag. Bf  någon gång 16-17 juli. Andra barnet och det kommer vara exakt 3 år emellan, kanske t.o.m på dagen 😆 så bra prickade vi in! 

har huvudvärk, diffust milt illamående och molvärk då och då, jättehungrig hehe..

• Anonym (Lyrka)

5+4 idag och inga symtom (förutom utebliven mens då). Förra grav minns jag främst ömma bröst och därefter illamående, men jag minns inte när det började. Fler som inte har några direkta symtom?

• Emzor1

Hoppar också in här ☺️

plussade idag, andra barnet 🙏 Bf enligt kalender bör hamna kring 10 juli ☺️ hittills har jag inte haft några extrema symtom 😅

Svar på tråden Bf juli 2025