• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Båten
    Anonym (Nervös) skrev 2024-11-04 22:34:19 följande:
    Tack!❤️ Gratis till dig med, kul att vi har samma BF än då länge 🥰  men blir helt galen med detta testande, men tog ändå en paus under helgen, men idag kunde jag inte låta bli längre 🙈
    Tack 🥰 Det ska bli kul att se vad man får för BF sen efter RUL. Min man har förbjudit mig att testa mer 😅 

Gällande molvärken så får du se det som positivt, tänka på det som växtvärk ❤️ Men jag förstår din oro, man upplever så mycket saker som gravid och försöker man reda ut vad det är så är det symptom på typ allt 🙈 Prata med din BM om det, alla jag haft tidigare har varit väldigt duktiga på att stötta och lugna ❤️
  • Newstory

Hej allihopa! Hoppas ni mår bra i era graviditeter. Jag gick enligt appen in i vecka 6+0 alltså vecka 7? 

Har sedan en tid tillbaka haft ömma bröst, är rejält svullen och uppblåst om magen, kissar ofta och illamåendet började för ett litet tag sedan men det är än så länge hanterbart 🥲 jag har också sen ungefär 1-2 veckor fått som stick/ värk en liten stund i nedre delen av buken men endast på höger sida. Ska göra tidigt ultraljud om ca 2 veckor, är lite orolig för att grav ev ska ha satts sig utanför livmodern. Har ni haft liknande symtom med värken tidigare, att det endast är ensidigt? 

Hur mår ni? Vad har ni för symtom? 

• Anonym (Tredje)
    Newstory skrev 2024-11-05 18:43:35 följande:

Hej allihopa! Hoppas ni mår bra i era graviditeter. Jag gick enligt appen in i vecka 6+0 alltså vecka 7? 

Har sedan en tid tillbaka haft ömma bröst, är rejält svullen och uppblåst om magen, kissar ofta och illamåendet började för ett litet tag sedan men det är än så länge hanterbart 🥲 jag har också sen ungefär 1-2 veckor fått som stick/ värk en liten stund i nedre delen av buken men endast på höger sida. Ska göra tidigt ultraljud om ca 2 veckor, är lite orolig för att grav ev ska ha satts sig utanför livmodern. Har ni haft liknande symtom med värken tidigare, att det endast är ensidigt? 

Hur mår ni? Vad har ni för symtom? 

Hej! Vid 6 veckor skulle du haft rejält ont om du skulle vara gravid med en X graviditet så du kan förmodligen pusta ut. Om du får kraftig smärta tar du såklart kontakt med akuten :)
  • Newstory
    Anonym (Tredje) skrev 2024-11-05 18:52:43 följande:
    Hej! Vid 6 veckor skulle du haft rejält ont om du skulle vara gravid med en X graviditet så du kan förmodligen pusta ut. Om du får kraftig smärta tar du såklart kontakt med akuten :)

Det verkar inte riktigt stämma om man läser på om utomkvedshavandeskap på 1177. Där står det 5-6 veckor efter att ägget då fastnat.

Håller tummarna att allt är som det ska iaf 😊 

• Anonym (Tredje)
    Newstory skrev 2024-11-05 19:21:36 följande:

Det verkar inte riktigt stämma om man läser på om utomkvedshavandeskap på 1177. Där står det 5-6 veckor efter att ägget då fastnat.

Håller tummarna att allt är som det ska iaf 😊 

Bra att du kollar upp det. 😊
    Jag har fått informationen att det är vecka 5+0-6+6 som man har som mest ont. 

Hoppas det inte är något 
  • Anonym (2barnsmor)

Hoppar in här, Grattis till alla som plussat. 😊

Plussade i helgen men vågade inte riktit tro på det (ÄL+12) och testade pånytt med CB igårkväll och är nog helt klart gravid 😅
    Två små killar från förrut och nudå nummer 3 på kommande 10 Juli. 

• Diklofenak

Grattis till era plus!

Hoppar in här, var förvirrad då jag inte såg mina inlägg eller fick notiser.....men det finns tydligen två trådar med "BF juli 2025" Skrattande

5+0 idag, illamåendet är påtagligt men värsta är helt klart tröttheten, hur mår ni andra?

• Kashmir89
    Diklofenak skrev 2024-11-06 16:04:54 följande:

Grattis till era plus!

Hoppar in här, var förvirrad då jag inte såg mina inlägg eller fick notiser.....men det finns tydligen två trådar med "BF juli 2025" Skrattande

5+0 idag, illamåendet är påtagligt men värsta är helt klart tröttheten, hur mår ni andra?

Grattis <3
    jag är i v4+4 och jag är kissignödig, ont i brösten, växtvär/mensvärk, illamående som kommer och går samt att jag är så jäkla trött.. 

• Anonym (Första)

Är i vecka 6+2 och mina symptom hittills är EXTREMT ömma och svullna bröst. Särskilt på morgonen, då måste jag hålla i dom. Har vad som känns som mensvärk 1 gång i veckan som väcker mig om natten. Jag är trött, väldigt uppblåst. Men inget mer utöver det. Lite nervös över att jag inte mår illa. Antingen har jag tur? eller så har jag otur :(

• corvus

Hej! Grattis alla!

Jag plussade igår, 10 dagar efter ägglossning och är extremt lycklig, det blir första barnet för mig! Då det är så tidigt i graviditeten är jag lite nervös för att något ska hända men är mest positivt inställd. Jag har första möte med barnmorska 26e november men enligt gravidkalkylen online har jag BF 17e juli, så en juli-bebis blir det i alla fall :)

Svar på tråden Bf juli 2025