• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Anon0141
    Sarafamliv skrev 2024-11-12 19:01:17 följande:

Hoppar in här!
    Plussade för 5 dagar sen när mensen va 2 dagar sen så är på BIM+7, dock tycker jag att mina tester inte blir starkare.. någon som har erfarenhet av det? Bilden är tagen imorse (dock inte morgonurin), väldigt svagt för att vara en vecka efter missad mens.. håller tummarna!

Jag har tyvärr bara haft dåliga erfarenheter av hög som inte stiger..  
  • Anonym (Sommar)

Hoppar också in här! Plussade nyligen starkt (kvällsurin och hade redan kissat kanske 30 min tidigare). Enligt hemsidor är BF 22 Juli. Blandade känslor men lite sådär spralligt glad!
    Har två barn, 6 och 8 år så om allt går vägen blir det en liten sladdis :)

• Meddelande borttaget
  • Emmy94

Gravid v 7 eller 8 nu, ska på inskrivningsamtal hos mvc nu på fredag så vet inte riktigt BF datum än men enligt mina beräknar runt 1 juli 🙂

Har dock börjat oroa mig för missfall, inget som hänt eller så men oron finns där... någon som känner samma ? 

• Anon0141
    Emmy94 skrev 2024-11-13 07:08:32 följande:

Gravid v 7 eller 8 nu, ska på inskrivningsamtal hos mvc nu på fredag så vet inte riktigt BF datum än men enligt mina beräknar runt 1 juli 🙂

Har dock börjat oroa mig för missfall, inget som hänt eller så men oron finns där... någon som känner samma ? 

Jag tror det är supervanligt att var orolig för missfall! Pratade med min förra barnmorska om det och hon sa bara "ja det är vanligt" -så ingen riktig förståelse. Nu har jag en ny som var jättebra! Hon sa något i stil med att man kan inte gå och vänta på missfall. Bättre att glädjas för varje dag som man får vara gravid och det är ju bra att veta att man faktiskt kan bli gravid med sin partner.
  • Kashmir89

Jag är konstant orolig.. haft mf innan och även om jag har massa olika symtom så tolkar jag minsta lilla förändring som det är ett mf pågång. 

har fått bil till nästa tisdag men känner bara att ja men graviditeten ska ju stans tills dess och sen kommer jag säkert när jag är där få reda på att pyret dött :(

• Emlan93
    viljaa skrev 2024-11-12 13:05:36 följande:
    Åh ja haha vad kul med bilar och hus!!! exakt den resan gjorde vi när vi gick från ett till två barn 😂 vi har velat ha en trea länge men det har inte passat så bra förrän nu och nu tog det sig ÄNTLIGEN på fjärde försöket haha. Ni då?

haha jag vet ärligt talat inte hur jag lyckades med det, väldigt olikt mig egentligen 😂
    Haha ja! sisst fick vi byta båda bilarna då vi inte räknat med tvillingar. Nu behöver huset bytas, bilarna kan bli tight men finns iallafall chans att bli kvar ändå 😂

Samma här!! Asså, min dröm har alltid varit tre. Sen fick vi våra älsklingar och rent praktiskt har det typ inte känts möjligt för än nu, fast ibland knappt att vi räcker till ändå hehe. Så ja, går allt som det ska blir ju detta verkligen en spännande utmaning ;)

asså också plus på 4:e försöket. Jag tycker min mens har ändrad helt i karaktär så nu var jag nästan beredd på att jag inte alla skulle kunna bli gravid (Analyserar sönder allt).
  • Emmy94
    Kashmir89 skrev 2024-11-13 08:36:51 följande:

Jag är konstant orolig.. haft mf innan och även om jag har massa olika symtom så tolkar jag minsta lilla förändring som det är ett mf pågång. 

har fått bil till nästa tisdag men känner bara att ja men graviditeten ska ju stans tills dess och sen kommer jag säkert när jag är där få reda på att pyret dött :(

Men fy vad jobbigt för dig, vilken vecka är du i ? 
    Jag har aldrig haft missfall, men har en dotter sen tidigare och när jag var gravid med henne mådde jag illa och var trött hela tiden, känner knappt något nu inget illamående, lite trött och ömma bröst thats it. 
    Är det VUL du ska göra på tisdag?
  • Kashmir89
    Emmy94 skrev 2024-11-13 11:24:13 följande:
    Men fy vad jobbigt för dig, vilken vecka är du i ? 
    Jag har aldrig haft missfall, men har en dotter sen tidigare och när jag var gravid med henne mådde jag illa och var trött hela tiden, känner knappt något nu inget illamående, lite trött och ömma bröst thats it. 
    Är det VUL du ska göra på tisdag?

Kommer vara i 6+3 när jag ska göra VUL. 

Nu är jag i 5+4.. jag mår illa till och från under dagen.. trött, ont i huvudet, till och från har jag extremt ont i livmodern och ut i ljumskarna.. kissar hela tiden känns det som och allt smakar annorlunda. min bröst har gjort ont sen ägglossningen och mer flygningar men trots allt detta så skulle någon av symtomen försvinna för en stund och en flytning komma samtidigt så är jag 200% säker på att nu fick jag missfall..

Teststickorna kan inte bli starkare så kan inte fortsätta testa heller plus att det stressar mig också så vill inte testa längre heller..

orkar inte mer

• Kashmir89

förstår dig men försökt tänka positivt även om jag själv inte kan det <3
Svar på tråden Bf juli 2025