• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Emlan93
    Kashmir89 skrev 2024-11-14 20:24:06 följande:
    Jag hade en liten liten blödning med klarrött blod på bim sen slutade den efter en halv dag helt. Tror det kallas implementering blödning eller något liknande ord 😅

håller tummarna för dig ♥️♥️
    Åh! Ja jag hoppas på det! Jag försöker ändå tänka att jag inte kan göra något ändå. Men hoppas ju såklart att det ska gå bra ändå ❤️❤️ tack!!

vilken vecka är du i nu?

jag är i v3+6 idag enligt NC ☺️ allt är väldigt nytt, har bara vetat i 3 dagar typ, kanske börjar sjunka in lite nu.
  • Kashmir89
    Emlan93 skrev 2024-11-14 20:34:24 följande:
    Åh! Ja jag hoppas på det! Jag försöker ändå tänka att jag inte kan göra något ändå. Men hoppas ju såklart att det ska gå bra ändå ❤️❤️ tack!!

vilken vecka är du i nu?

jag är i v3+6 idag enligt NC ☺️ allt är väldigt nytt, har bara vetat i 3 dagar typ, kanske börjar sjunka in lite nu.
    Jag är i k5+6 idag. Men då fick du reda på det väldigt tidigt :)
  • Anonym (Ändå hoppfull)

Jag fortsätter testa rätt svagt på killens tester. Det var lite starkare idag (bim+3) tyckte jag innan det torkade.. men tog ett digitalt bara för att se om det hänt något. den har i alla fall ökat till 2-3v från 1-2 som jag tog i lördags. Så känner hopp ändå att det ändå ökar där. Men så här ser mina tester ut kring vad jag tror är bim I alla fall. Men känns rimligt från när jag hade mens och när jag hade lite ägglossningssmärtor. Håller hoppet uppe Hjärta

• nellanova
    Anonym (Ändå hoppfull) skrev 2024-11-15 08:56:58 följande:

Jag fortsätter testa rätt svagt på killens tester. Det var lite starkare idag (bim+3) tyckte jag innan det torkade.. men tog ett digitalt bara för att se om det hänt något. den har i alla fall ökat till 2-3v från 1-2 som jag tog i lördags. Så känner hopp ändå att det ändå ökar där. Men så här ser mina tester ut kring vad jag tror är bim I alla fall. Men känns rimligt från när jag hade mens och när jag hade lite ägglossningssmärtor. Håller hoppet uppe Hjärta

åh på bilden ser det ut o öka tycker jag! Hoppas hoppas hoppas

här är min ökning från första testdag (tisdag), riktiga spökstreck och idag (Fredag). BIM+2 idag (tror jag),
    håller hoppet uppe för oss båda.

• Anonym (Ändå hoppfull)
    nellanova skrev 2024-11-15 11:26:16 följande:

åh på bilden ser det ut o öka tycker jag! Hoppas hoppas hoppas

här är min ökning från första testdag (tisdag), riktiga spökstreck och idag (Fredag). BIM+2 idag (tror jag),
    håller hoppet uppe för oss båda.

Ja jag tycker ocksp att det ökar lite. Känns lite tryggare med det digitala som ändrat veckor också. Nu har jag faktiskt beställt ett nytt digitalt att ta nästa vecka och även rfsu stickor. Tänkte att nu byter jag märke och ser skillnaden. åh ja det är ju tydligt nu. Men så svårt men detta med ökningen. min bm igår sa mest skit i det. Det är så olika i början med hormoner och hur mycket intag av dryck, omsättningen i kroppen osv. Så jag försöker släppa detta lite men kommer ju inte sluta testa haha 😂
  • Anonym (En till)

Har en svidande känsla i underlivet och ökad kissnödighet. Någon som känt samma? Är bara i v5 så känns orimligt tidigt 

• Anonym (Ändå hoppfull)

För kännedom. Tog ett annat test idag som jag också tog när jag plussade förutom graviditetskollens och clearblue. Här är lördagens test och dagens test. där kan man ju i alla fall se en tydlig ökning jämfört med graviditetskollen. :) 

• h4llon1
    Anonym (Ändå hoppfull) skrev 2024-11-15 08:56:58 följande:

Här är mina från graviditetskollen. Blev starka väldigt sent haha 😅 men har oregelbunden cykel så både äl och bim kan diffa med 5-6 dagar så svårt o veta om de faktiskt är svaga eller om de första egentligen är tagna ?innan? bim pga så oregelbunden cykel 
  • Anonym (Ändå hoppfull)
    h4llon1 skrev 2024-11-15 18:36:49 följande:

Här är mina från graviditetskollen. Blev starka väldigt sent haha 😅 men har oregelbunden cykel så både äl och bim kan diffa med 5-6 dagar så svårt o veta om de faktiskt är svaga eller om de första egentligen är tagna ?innan? bim pga så oregelbunden cykel 
    Asså kan inte du skicka ditt ?LOT-nummer??  Är så nyfiken om vi har fått samma batch. Tester brukar ju vara lite starkare än sådär alltså. av de gånger jag varit gravid och testat med samma tester så har de aldrig varit så här svaga som vid bim. som både du och jag har. Haha! Tror fan på att testerna är knepiga. vore ju sjukt om vi har samma batch.. 😂
  • Anonym (Ivfaren)

Hej! 

Fick ett ordentligt plus i morse, så jag hoppar med glädje in här! 🥹 Bör vara i v. 3 +6 idag och BF 28/7.

Har en pojke som blir 2 i januari (ivf bebis) och har försökt få till ett syskon i ca 11 månader. Blivit spontant gravid två gånger efter sonen men fick plocka bort en äggledare i april 2024 pga utomkveds (vecka 9) och i augusti rök den andra av samma orsak (vecka 6) . I oktober startade vi vår andra ivf och har nu fått plus på första försöket ♥️.

Eftersom äggledarna är borta så borde det inte gå att få ett till utomkveds iaf, men det finns såklart mycket annat som kan gå fel längs vägen. Ska försöka slappna av och njuta fram till 12e veckan är förbi, men nog fan är det nervigt. 🥲

Svar på tråden Bf juli 2025