Inlägg från: Anonym (Ivfaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ivfaren)

Bf juli 2025

Hej! 

Fick ett ordentligt plus i morse, så jag hoppar med glädje in här! 🥹 Bör vara i v. 3 +6 idag och BF 28/7.

Har en pojke som blir 2 i januari (ivf bebis) och har försökt få till ett syskon i ca 11 månader. Blivit spontant gravid två gånger efter sonen men fick plocka bort en äggledare i april 2024 pga utomkveds (vecka 9) och i augusti rök den andra av samma orsak (vecka 6) . I oktober startade vi vår andra ivf och har nu fått plus på första försöket ♥️.

Eftersom äggledarna är borta så borde det inte gå att få ett till utomkveds iaf, men det finns såklart mycket annat som kan gå fel längs vägen. Ska försöka slappna av och njuta fram till 12e veckan är förbi, men nog fan är det nervigt. 🥲

• Anonym (Ivfaren)

Tror starkt att det är ett pågående missfall för min del 😭 Både idag och igår har jag blödit som min vanliga mens....Rätt kraftigt... 

Tog ett positivt test i förrgår och ett till idag och det är ingen synlig ökning i styrka, vilket det väl borde vara om allt var okej?

Eftersom jag gjort ivf och har min officiella testdag på lördag så blir det till att ta ett nytt test då. Om det fortfarande visar positivt kommer jag få ett tidigt vul hos kliniken antingen nästa vecka eller veckan därpå. Är (skulle varit? ) vecka 4+4 idag. 

Försöker tänka att "bättre tidigt mf än ett sent" , och "det är tur vi köpt paket om 2 försök" . Men nog känns det ledsamt och tungt ändå. 💔

Hoppas på något mirakel att det ändå är en normal graviditet där inne 🥺. 

Svar på tråden Bf juli 2025