Inlägg från: Anonym (Ändå hoppfull) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ändå hoppfull)

Bf juli 2025

Alltså.. mina två graviditeter som gått bra har ökat fint varje dag med testlagret eller graviditetskollens tester. Min första graviditet tog jag en sticka och ett digitalt test och var nöjd med det. Då visade det sig vara utomkvedshavandeskap och sen dess har jag tagit fler test när jag varit gravid. Nu tycker jag inte kollens tester ökar alls sen jag plussade första gången. Kanske något i styrka men det har ändå gått 4 dagar sen första pluset. Tog ett clearblue snabb i samma urin som denna sticka och den var betydligt starkare upplever jag i verkligheten. Har dock inget sånt att jämföra med. Tog digitalt i lördags och har ett kvar. Tänkte ta det om någon vecka för att se hur det ser ut. Men börjar fundera på om jag fått en dålig batch med kollen stickor denna omgång som inte har så mycket färg? Någon som varit med om samma? Har VUL om 2 veckor men känns jävligt långt kvar tills dess. Ska till BM imorgon och tänkte nog be om blodprov.. orkar inte att man ska vara så nojig men jag vill ju inte tro att jag är gravid om jag fått ett MA typ. Långt inlägg men någon som ökat dåligt på billiga stickor och sen fått bekräftat på något annat sätt att det ökar? 
  • Anonym (Ändå hoppfull)
    Sarafamliv skrev 2024-11-13 21:00:43 följande:
    Tyvärr såg mina också ut sådär, dom stegrade lite men inte alls som de skulle, nu blir istället testerna svagare och svagare och min gyn misstänker missfall... håller tummarna för oss sålänge ingen blödning har kommit! 
    Åh okej. Har du fått kontrollera på vul eller blodprov? Eller vill de bara vänta? jag har haft tidigare MA och utomkvedshavandeskap så jag hoppas jag kan få ta blodprov idag hos bm Och se hur nivåerna ligger. Är såklart orolig för missfall men föredrar det istället för ma. När jag hade mitt ma så startade det av sig själv efter att jag fick reda på det. Så typ när huvudet var med på det så kom det ut. här är morgonens test med morgonurin. Ska ta ett digitalt nästa vecka om inget har hänt och se om den ökar i veckor.. hoppas bara att det är en dålig omgång med mindre färg på testen.. haha så frustrerad man blir. Knappt någon ökning sen igår. Men man kan ju egentligen bara vänta.. men så svårt! 
  • Anonym (Ändå hoppfull)
    nellanova skrev 2024-11-14 07:57:16 följande:

jag är i precis samma sits just nu. Mina test ser precis ut som dina. Plussade svagt, BIM-1. på BIM (igår) var det lite starkare än första dagen. Idag på BIM+1 var det oförändrat från igår. 

Igår, på BIM tog jag också clear blue snabb och en RFSU sticka. Såg identiskt ut med bilden du skickade här? så kanske inte dålig batch på stickor ändå..

Känner du någon symptom ökning? Jag vet inte om det är inbillning men tycker mig känna lite mer symptom igår och idag fastän den låga stegringen. 

haft tre missfall sen maj. Så nervös att det ska bli ett fjärde nu men under de tidigare missfallen har mina HCG nivåer stegrat jättesnabbt och jag har fått super tydliga positiva test på BIM. Men alla de blev ju missfall.. Så jag försöker intala mig att denna sakta stegring kanske kan vara positiv istället?

aha Aa asså det är ju bara att vänta.. det vet man ju men tålamodet är ju noll. ;) jag plussade första gången nu 9/11 så det är ganska många dagar som det inte hänt mycket på alls. Inga symtom förutom ömma bröst och trötthet. Men med mina graviditeter som resulterat i barn så har jag inte märkt av något förrän i vecka 6. Då har jag mått illa från då till vecka 14-15 med båda barnen. Så nu förväntar jag mig inget heller men just nu känns det som att jag längtar efter symtomen som ju då kan tyda på ökning av hormoner.. men tänker att även om jag får blodprov idag så behöver man ju ta ett till om en vecka. Ett blodprov säger ju inget om ökning av hormon eller om det är sjunkande. Får se vad bm säger. Har samma bm nu som med mina 2 barn så jag hoppas hon kommer ihåg min historia så jag kan få ta blodprovet haha :) 
  • Anonym (Ändå hoppfull)
    Kashmir89 skrev 2024-11-14 08:53:45 följande:

Hej Nellanova och ändå hoppfull!!
    Ville bara säga att jag hade så svaga tester i början men nu igår på +11 så blev det superstarkt. Så alla testar nog olika starkt. i september hade jag ett missfall och gå gick testerna från medelstarka till svaga sen några dagar senare blev det missfall.. så håll hoppet uppe och testa bara med morgonrutiner för att få ett ?rätt? svar på stegringen.

på + 6 så fick jag positivt 3+ på clearblue digital

Tusen tack för svar! ja det är ju inte kört förrän det är kört.. jag har graviditeter som blivit barn (som då ökat som det ska) och även graviditeter som inte gått bra men teatern ändå ökat som det ska. Aldrig varit med om att det inte ökar oavsett hur det går liksom. Men alla graviditeter är ju olika trots att det är samma kropp som är gravid. men så lätt att jämföra bara med sig själv om man har tidigare erfarenheter (bra som dåliga). Det är ju bara att hoppas helt enkelt. 26/11 får jag bekräftad status på vu så det är bara att härda ut. ;)
  • Anonym (Ändå hoppfull)

Jag fortsätter testa rätt svagt på killens tester. Det var lite starkare idag (bim+3) tyckte jag innan det torkade.. men tog ett digitalt bara för att se om det hänt något. den har i alla fall ökat till 2-3v från 1-2 som jag tog i lördags. Så känner hopp ändå att det ändå ökar där. Men så här ser mina tester ut kring vad jag tror är bim I alla fall. Men känns rimligt från när jag hade mens och när jag hade lite ägglossningssmärtor. Håller hoppet uppe Hjärta

• Anonym (Ändå hoppfull)
    nellanova skrev 2024-11-15 11:26:16 följande:

åh på bilden ser det ut o öka tycker jag! Hoppas hoppas hoppas

här är min ökning från första testdag (tisdag), riktiga spökstreck och idag (Fredag). BIM+2 idag (tror jag),
    håller hoppet uppe för oss båda.

Ja jag tycker ocksp att det ökar lite. Känns lite tryggare med det digitala som ändrat veckor också. Nu har jag faktiskt beställt ett nytt digitalt att ta nästa vecka och även rfsu stickor. Tänkte att nu byter jag märke och ser skillnaden. åh ja det är ju tydligt nu. Men så svårt men detta med ökningen. min bm igår sa mest skit i det. Det är så olika i början med hormoner och hur mycket intag av dryck, omsättningen i kroppen osv. Så jag försöker släppa detta lite men kommer ju inte sluta testa haha 😂
  • Anonym (Ändå hoppfull)

För kännedom. Tog ett annat test idag som jag också tog när jag plussade förutom graviditetskollens och clearblue. Här är lördagens test och dagens test. där kan man ju i alla fall se en tydlig ökning jämfört med graviditetskollen. :) 

• Anonym (Ändå hoppfull)
    h4llon1 skrev 2024-11-15 18:36:49 följande:

Här är mina från graviditetskollen. Blev starka väldigt sent haha 😅 men har oregelbunden cykel så både äl och bim kan diffa med 5-6 dagar så svårt o veta om de faktiskt är svaga eller om de första egentligen är tagna ?innan? bim pga så oregelbunden cykel 
    Asså kan inte du skicka ditt ?LOT-nummer??  Är så nyfiken om vi har fått samma batch. Tester brukar ju vara lite starkare än sådär alltså. av de gånger jag varit gravid och testat med samma tester så har de aldrig varit så här svaga som vid bim. som både du och jag har. Haha! Tror fan på att testerna är knepiga. vore ju sjukt om vi har samma batch.. 😂
  • Anonym (Ändå hoppfull)
    h4llon1 skrev 2024-11-19 07:58:33 följande:
    Haha ja - 2402140101 
    Tog de sista jag hade idag bara för att jaaaa en är nojig när symptomen svajar haha. Men de verkar inte bli starkare än de senaste jag tog så de är nog max på teststrecken 😅
    Haha jag hade samma också. Då kanske jag kan andas ut lite :)
Svar på tråden Bf juli 2025