• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Anonym (En till)
    Emlan93 skrev 2024-11-11 15:59:22 följande:
    Tack snälla ☺️ grattis till dig med! 
    Anonym (En till) skrev 2024-11-11 12:44:31 följande:
    Känner igen dig från BIM - trådarna 😍 stort grattis! Vi verkar få samma BF! Lite olika från app till app, men 24/25 juli verkar det bli 😍 tredje barnet här med, har två små guldklimpar födda maj 20 och nov 21! så spännande
    ja hej!! Känner igen dig med.  Alltså BF, jag förstår inte!! Känns som jag drömmer! När plussa du???
    tack snälla och grattis till dig!! så kul att våra barn är ju precis i samma ålder ☺️ så så spännande! Snart ska jag få berätta för mannen. Skönt att jag kunnat skriva här iallafall. ensamt att inte dela en sådan här sak direkt 😅 
    Känns helt overkligt 😍😍😍 jag plussade svagt i fredags (ÄL+9) som sen eskalerade jättemycket redan till dagen efter!!! Ja verkligen! Ska bli så kul att se min lilla 21a som storasyskon 😍
    åh du har inte berättat än!! Vilken kväll du kommer få! Jag höll mig hela helgen för mannen. Det var olidligt men samtidigt roligt att ruva på en sån hemlighet ett par dagar hihi 
  • Emzor1
    Emlan93 skrev 2024-11-11 11:09:14 följande:

Hej på er, jag hoppar in här!

Jag har fått ett plus idag och jag är i chock. Jag har inte berättat för någon ännu, vet inte hur jag ska kunna vänta att berätta för mannen ikväll haha. 

ÄL +10, Bim-3 så supertidigt. BF 25/7-25. Jag har haft en fullgången graviditet tidigare som ledde till våra tvillingar som är födda dec-21. Så blir andra graviditeten med tredje barnet om allt går som det ska. Har dock haft tidigt missfall i v.6 tidigare så väl medveten att mycket kan hända men försöker bara ta in detta just nu och finna lugn. Man kan ju inte påverka det ändå, även om det är lättare sagt än gjort.

Så kul att få följa såhär. Det gjorde jag även sist -21 och det var så fint att ha denna gruppen och kunna stötta varandra. 

Jag som alltid drömt om en sommarebebis!! Förstår inte 🥹 Gick ju sådär sisst men lika glad för mina tomtenissar som kom då såklart ändå. ❤️

Stort grattis!🤩
  • Emzor1
    Anonym (2barnsmor) skrev 2024-11-11 10:06:45 följande:

Hej, hoppar av tråden, grattisar i massor till alla som fick/fått pluss på stickorna. Fick tyvärr missfall i Torsdags, känslorna är all over the place och det känns helt sjukt konstigt att sörja såhär något man inte fått se och känna på. 💔 Blir nog till människa snart igen men just nu känns det nog bara taskit och hämskt...

Styrkekramar ❤️
  • Emzor1
    h4llon1 skrev 2024-11-11 16:26:03 följande:

Hoppar in här, äntligen! 

Plussade extremt svagt i onsdags, tog ett tidigt på torsdagen sen istället som var väldigt tydligt! Nu är jag i testfasen där jag testar varje dag för att se stegring haha! Och det gör jag, om än kanske inte riktigt så mycket som jag hade velat? Vill ju ha ett supertydligt streck på vanliga stickor också! (Dock har jag graviditetskollens och de verkar inte vara helt 100 när jag läst andra som skrivit om dem). 

Idag har jag iallafall pratat med bm och allt dedär, beställt ett digitalt jag ska ta efter jobbet, inte vågat göra det ännu men nu är det dags haha! 

Långt inlägg, men enl app (inte alls säkert pga oregelbunden cykel) så är jag i 5+0 bf 14/7. Om det går vägen denna gång kommer jag dock ligga på om tidigare igångsättning pga graviditetshypertoni förra gången

Grattis! 🤩 Jag har precis kommit ur testfasen men vill ändå köra ett sista veckoindikator för att få se 3+, ska dock vänta en vecka till 😅

Hoppas det är okej att jag frågar, men vad är graviditetshypertoni?
  • Anon0141
    Anonym (Klump i magen) skrev 2024-11-11 15:16:34 följande:

Hej alla.
    Jag har haft molvärk i några veckor nu, är i vecka 7 eller 8, och sen förra onsdagen har jag fått som små hugg då och då, mest nere till vänster men ibland mitt i eller nere till höger. Kommer oftast när jag rör på mig från en ställning till en annan eller när jag nyser. Ont gör det och det dröjer innan smärtan klingar av. Men i samband när jag får dessa hugg så får jag blod på pappret när jag torkar mig. Ibland lite mer ibland pytte lite. Inget kommer i trosskyddet. Ska till barnmorskan på onsdag men vill kolla ifall någon av er upplevt något liknande? Och om ni i så fall vet vad som orsakade det? 
    Har för några år sen efter min senaste förlossningen fått göra en konisering, vet inte om det kan påverka något.

Jag gjorde kejsarsnitt med förra barnet. Fick jätteont i vänster sida när ägget fäste (ägget kom också från vänster äggstock). Ibland när jag nyser och väldigt ofta när jag reser mig fort upp får jag hugg. Inget blod men har väldigt ofta slemmiga flytningar. Jag hoppas det är "normalt" men skyller på kejsarsnittet också ☺️
  • Anonym (Sverker)

Bra jobbat!
    Kämpa på för att få upp våra usla födelsetal. 1,45 är verkligen inte bra. Jag har kastat in vanten efter att ha konstruerat fyra barn med min älskade sambo. Det får räcka, men det är med glädje jag läser era spännande berättelser och minns tillbaka på våra småttingar. 

• Anonym (Nervös)
    Emzor1 skrev 2024-11-11 19:54:07 följande:
    Grattis! 🤩 Jag har precis kommit ur testfasen men vill ändå köra ett sista veckoindikator för att få se 3+, ska dock vänta en vecka till 😅

Graviditetshypertoni är högt blodtryck som utvecklas pga graviditeten 😊 Såklart man får fråga! 
    Stort grattis förresten! 😍
  • h4llon1
    Emzor1 skrev 2024-11-11 19:54:07 följande:

Tack detsamma!
    Tog ett med veckor igår och fick 1-2, blev nojig först för jag tänker de borde visa mer. Men jag kan faktiskt ha haft äl så sent som 29-30/10 så de är nog ändå rimligt. Plus att jag ej tog de med morgonurin 😅 
    så var tvungen o ta en sticka idag också, haha! och den var bra mycket starkare än i föregår o även gårdagens! 

graviditetshypertoni är när man får högt blodtryck i slutet av grav! mitt stegrade även sen några timmar efter fl

• Emlan93
    Anonym (En till) skrev 2024-11-11 16:33:48 följande:
    Känns helt overkligt 😍😍😍 jag plussade svagt i fredags (ÄL+9) som sen eskalerade jättemycket redan till dagen efter!!! Ja verkligen! Ska bli så kul att se min lilla 21a som storasyskon 😍
    åh du har inte berättat än!! Vilken kväll du kommer få! Jag höll mig hela helgen för mannen. Det var olidligt men samtidigt roligt att ruva på en sån hemlighet ett par dagar hihi 

Så roligt!! 😍😍😍 Åh jag har inga mer test hemma, råkade ju förstöra ett igår också i adrenalinpåslaget. Men beställt hem två till clearblue med veckoindikator. Tänker jag ska ta ett i slutet av helgen och ett till veckan efter om inget annat hänt innan dess 😅

haha, det blev en spännande kväll! Två i chock, får ge det lite tid att smälta in. Men han började redan titta bilar och hus 😅. Det kommer bli bra.

Men hur kunde du hålla dig en hel helg? Grymt jobbat!! Jag kände att en arbetsdag var galen! Men roligt att bära runt på en sådan liten hemlighet själv ja 😍 Har ni funderat länge på en trea? ☺️

• Emlan93
    Emzor1 skrev 2024-11-11 19:47:01 följande:
    Stort grattis!🤩
    Tack snälla!! Och grattis till dig med! 😍
Svar på tråden Bf juli 2025