• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Anonym (Klump i magen)
    Anon0141 skrev 2024-11-11 19:55:42 följande:
    Jag gjorde kejsarsnitt med förra barnet. Fick jätteont i vänster sida när ägget fäste (ägget kom också från vänster äggstock). Ibland när jag nyser och väldigt ofta när jag reser mig fort upp får jag hugg. Inget blod men har väldigt ofta slemmiga flytningar. Jag hoppas det är "normalt" men skyller på kejsarsnittet också ☺️
    Barnmorskan sa att det var normalt. Ingen fara så länge det inte kommer klumpar eller jag blöder eller har super ont. I så fall skulle jag kontakta gynakuten. Och det har varit lugnt i 2 dagar nu så bara hoppas det stämmer. 
  • Anonym (Ändå hoppfull)
    Kashmir89 skrev 2024-11-14 08:53:45 följande:

Hej Nellanova och ändå hoppfull!!
    Ville bara säga att jag hade så svaga tester i början men nu igår på +11 så blev det superstarkt. Så alla testar nog olika starkt. i september hade jag ett missfall och gå gick testerna från medelstarka till svaga sen några dagar senare blev det missfall.. så håll hoppet uppe och testa bara med morgonrutiner för att få ett ?rätt? svar på stegringen.

på + 6 så fick jag positivt 3+ på clearblue digital

Tusen tack för svar! ja det är ju inte kört förrän det är kört.. jag har graviditeter som blivit barn (som då ökat som det ska) och även graviditeter som inte gått bra men teatern ändå ökat som det ska. Aldrig varit med om att det inte ökar oavsett hur det går liksom. Men alla graviditeter är ju olika trots att det är samma kropp som är gravid. men så lätt att jämföra bara med sig själv om man har tidigare erfarenheter (bra som dåliga). Det är ju bara att hoppas helt enkelt. 26/11 får jag bekräftad status på vu så det är bara att härda ut. ;)
  • MammaIda00

Är idag i vecka 5 (4+0) och har absolut inga symtom. Minns inte hur det var med första barnet om jag har symtom så tidigt. När kom era symtom? Är så orolig för missfall?

Adam 17/12-2020
  • Anonym (En till)
    MammaIda00 skrev 2024-11-14 10:53:31 följande:

Är idag i vecka 5 (4+0) och har absolut inga symtom. Minns inte hur det var med första barnet om jag har symtom så tidigt. När kom era symtom? Är så orolig för missfall?

Jag är precis lika långt gången (4+0) och har heller inga symptom alls förutom stegrande graviditetstest. Har haft rätt enkla graviditeter innan också och fått levande barn så försöker vila i det ❤️
  • Anon0141
    Anonym (Klump i magen) skrev 2024-11-14 09:19:28 följande:
    Barnmorskan sa att det var normalt. Ingen fara så länge det inte kommer klumpar eller jag blöder eller har super ont. I så fall skulle jag kontakta gynakuten. Och det har varit lugnt i 2 dagar nu så bara hoppas det stämmer. 
    Klumpar som i blodklumpar? För annars har jag ju fått klumpar av snorliknande innehåll (sorry för beskrivningen)...
  • nellanova
    Kashmir89 skrev 2024-11-14 08:53:45 följande:

Hej Nellanova och ändå hoppfull!!
    Ville bara säga att jag hade så svaga tester i början men nu igår på +11 så blev det superstarkt. Så alla testar nog olika starkt. i september hade jag ett missfall och gå gick testerna från medelstarka till svaga sen några dagar senare blev det missfall.. så håll hoppet uppe och testa bara med morgonrutiner för att få ett ?rätt? svar på stegringen.

på + 6 så fick jag positivt 3+ på clearblue digital

ohh det här svaret med bild lugnade mig!!! Speciellt tack för bilden. det liknar min förändring på strecket de första dagarna. 

Får försöka ta en dag i taget nu! även om det såklart är svårt för tålamodet. Man vill ju bara veta nu.. 

tack igen

• Anonym (Sommar)

Är det fler som gått upp i vikt redan? Vägde mig för skoj på jobbet och såg att jag redan gått upp 7 kg. Är bara i vecka 5 och har bara gått upp kanske 8 kg totalt mina senaste två graviditeter.... Sen väger jag mig överlag inte så ofta så kanske vägde lite mer än vad jag trodde Obestämd
    Bör man vara orolig?

• Emlan93

Så kul att se att det ramlar in fler här :). Håller tummarna för oss alla! ❤️

Någon mer som haft lite rosa i flytningarna runt bim? upptäckte ibland när jag torkade mig, Jag hade det 1-2 dagar men verkar ha slutat nu. Blev ju dock nervös för min allra första graviditet blev ett tidigt missfall började med bruna flytningar som gick över till rosa innan jag började blöda. 

Tog ett nytt digitalt nu på kvällen och då visade det en stegring till 2-3 veckor istället för 1-2 som det stod i måndags. Så då blir man ju lite glad iallafall ???? 

man analyserar ju allt, för två dagar sen var mina bröst rätt spända men nu är de mer mjuka men lite ömma ändå. Denna oro och alla tankar ❤️

• Laaaaajnea
    MammaIda00 skrev 2024-11-14 10:53:31 följande:

Jag är i vecka 5 (4+3) och jag har pyttelite molvärk i magen. Har en kille på 1 år hemma och mina symptom började i vecka 6 (5+0) och höll i sig till vecka 15 då. 
  • Kashmir89
    Emlan93 skrev 2024-11-14 19:16:55 följande:

Så kul att se att det ramlar in fler här :). Håller tummarna för oss alla! ❤️

Någon mer som haft lite rosa i flytningarna runt bim? upptäckte ibland när jag torkade mig, Jag hade det 1-2 dagar men verkar ha slutat nu. Blev ju dock nervös för min allra första graviditet blev ett tidigt missfall började med bruna flytningar som gick över till rosa innan jag började blöda. 

Tog ett nytt digitalt nu på kvällen och då visade det en stegring till 2-3 veckor istället för 1-2 som det stod i måndags. Så då blir man ju lite glad iallafall ???? 

man analyserar ju allt, för två dagar sen var mina bröst rätt spända men nu är de mer mjuka men lite ömma ändå. Denna oro och alla tankar ❤️

Jag hade en liten liten blödning med klarrött blod på bim sen slutade den efter en halv dag helt. Tror det kallas implementering blödning eller något liknande ord 😅

håller tummarna för dig ♥️♥️
Svar på tråden Bf juli 2025