• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Enmsik

Idag kom ordentlig blödning Efter 2 dagar med bruna flytningar. Nu på kvällen även lätt mensvärk. Bara att ta nya tag och hoppa ur gruppen i väntan på en ny som vill flytta in. Lycka till allihop <3 :) 

• nellanova

Alla mina tidigare graviditeter har avbrytits innan 5+2, totalt 3 missfall.

Idag är det 5+2 & inga tecken på missfall ännu. Var orolig dagarna nu innan, mina symptom har varit få och fluktuerat mycket men idag har de varit märkbara igen. 

Det betyder alltså att jag gör personbästa i att vara gravid Cool

Känns som en STOR milstolpe att sitta på denna dagen och inte blöda! det är mycket kvar av första trimestern och jag har mentalt jobbiga veckor framför mig. Men det här känns ändå värt att fira! 

• moaummo

Fler som blöder lite till och från alltså rosa flytningar kan man la säga ? jag hade stora blödningar i början/mitten av graviditeten med sonen och han är ju över 1 år nu så vet ju det inte behöver vara något men blir jämt så nervös trotts mina egna erfarenheter :/  Detta är nu tredje gången denna graviditet och är ju bara i vecka 8 :/

• Alexandra93

Var på ultraljud igår och fick se en liten böna med pickande hjärta! Så underbar känsla ♥️

• Popcorn1990
    Alexandra93 skrev 2024-11-26 06:08:12 följande:

Var på ultraljud igår och fick se en liten böna med pickande hjärta! Så underbar känsla ♥️

Åh så underbart!  Jag längtar som tusan till mitt. Har UL 20 december i v9.  ❤️

Vilken vecka är du i idag? 
  • Anonym (Tredje)

Längesedan jag skrev nu ????
    Går in i v10 på torsdag. Två veckor kvar innan nipt, ska bli så spännande. Hoppas att den lever denna gången. 
    Sjukt illamående på kvällarna. Känns som magen sparat all mat man ätit under dagen och man vill bara kräkas upp det. Helt olikt de andra graviditeterna. Huvudvärk var och varannan dag, svullen och ont i brösten. Längtar lite efter spökveckorna.. 

Har ni några roliga idéer hur man kan berätta för stora syskon 6 va 3 år? Tänkte göra det efter nipt resultat vilket borde bli i jul.

• Alexandra93
    Popcorn1990 skrev 2024-11-26 09:56:43 följande:
    Åh så underbart!  Jag längtar som tusan till mitt. Har UL 20 december i v9.  ❤️

Vilken vecka är du i idag? 

Ja verkligen så härligt att få se! 

Är i v 9 😊

• Anonym (Första)

Mitt första ultraljud blir i v14. :( Varför får vissa här göra så tidigt? Är det olika beroende på Region? Hur ska jag orka vänta tills dess för att veta om min bebis mår bra :( Gick in i v10 idag.

• hejhejhej01
    Anonym (Första) skrev 2024-11-26 17:01:41 följande:

Mitt första ultraljud blir i v14. :( Varför får vissa här göra så tidigt? Är det olika beroende på Region? Hur ska jag orka vänta tills dess för att veta om min bebis mår bra :( Gick in i v10 idag.

gissar på att folk väljer att finansiera tidiga ultraljud själva (det gör jag iallafall), om landstinget står för det kan det bero på tidigare historik av tex missfall, utomkveds, ivf eller liknande

• Juliii86
    Anonym (Första) skrev 2024-11-26 17:01:41 följande:

Oj vad länge du får vänta. Stackare 😕 och jag som trodde att jag får vänta länge. Är vecka 5+4 och har en tid den 16 December (8+3). Plussade förra tisdagen. 
Svar på tråden Bf juli 2025