• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • nellanova
    Friluftstjejen skrev 2024-11-30 10:20:18 följande:

Fick mitt andra ultraljud denna veckan pga upprepade missfall. Tyvärr verkar fostret inte utvecklas som det ska, och ingen hjärta syntes. Ny check nästa vecka, men väntar i princip på blödning nu.. 5:e missfallet på 1,5 år. Verkar vara svårt att få hjälp i den offentliga vården så börjar fundera på att söka hjälp privat. Andra som har liknande erfarenheter? 

Har ni inte fått utredning av offentliga vården?

Vi skickade egenremiss till reproduktionsavdelningen i september då vi fick vårt tredje missfall. vi har påbörjat utredningen (tagit alla prover), förväntas träffa läkare i februari. Lång väntetid men vi förväntas få hjälp i alla fall. 

Just nu är vi gravida igen och hoppas att inte behöva nyttja tiden. 

• Friluftstjejen
    nellanova skrev 2024-11-30 12:41:33 följande:

Har ni inte fått utredning av offentliga vården?

Vi skickade egenremiss till reproduktionsavdelningen i september då vi fick vårt tredje missfall. vi har påbörjat utredningen (tagit alla prover), förväntas träffa läkare i februari. Lång väntetid men vi förväntas få hjälp i alla fall. 

Just nu är vi gravida igen och hoppas att inte behöva nyttja tiden. 

Vi har fått utredning, och alla prover är normala. Och eftersom jag blir gravid fick vi avslag på IVF.
  • Anonym (Sam)
    Friluftstjejen skrev 2024-11-30 10:20:18 följande:

Fick mitt andra ultraljud denna veckan pga upprepade missfall. Tyvärr verkar fostret inte utvecklas som det ska, och ingen hjärta syntes. Ny check nästa vecka, men väntar i princip på blödning nu.. 5:e missfallet på 1,5 år. Verkar vara svårt att få hjälp i den offentliga vården så börjar fundera på att söka hjälp privat. Andra som har liknande erfarenheter? 

Beklagar verkligen. 

Vi har också haft upprepade missfall, har pga detta fått göra en fertilitetsutredning samt missfallsutredning på en privatklinik, men som bekostats via landstinget. Vi skrev en egenremiss och på den vägen fick vi hjälp. 
  • MammaIda00

Fått rosa flytningar nu på kvällen, någon mer som haft det? Rädd för missfall.

Adam 17/12-2020
  • Juliii86

Hur mår ni alla? Hoppas att ni mår bra. Själv har jag åkt på en jobbig förkylning inte nog med så har jag också en jobbig halsbränna. Idag är jag i vecka 7 (6+2). Jag har svårt att njuta av graviditeten då jag tycker det är jobbigt att inte veta om allt är ok med lilla pyret i magen. 

• MammaIda00
    Juliii86 skrev 2024-12-01 14:01:36 följande:

Hur mår ni alla? Hoppas att ni mår bra. Själv har jag åkt på en jobbig förkylning inte nog med så har jag också en jobbig halsbränna. Idag är jag i vecka 7 (6+2). Jag har svårt att njuta av graviditeten då jag tycker det är jobbigt att inte veta om allt är ok med lilla pyret i magen. 

Mår helt okej. fick rosa flytningar igårkväll så trodde det var missfall men sen har det inte kommit nått mer under natten eller resten av dagen idag. Är i v 6+3
    Adam 17/12-2020
  • Juliii86
    MammaIda00 skrev 2024-12-01 14:35:03 följande:
    Mår helt okej. fick rosa flytningar igårkväll så trodde det var missfall men sen har det inte kommit nått mer under natten eller resten av dagen idag. Är i v 6+3
    Usch vad jobbigt 😕 Tur att det inte har kommit något mer. Hoppas att det var något tillfälligt. När ska du ha vul? 
  • MammaIda00
    Juliii86 skrev 2024-12-01 15:06:23 följande:
    Usch vad jobbigt 😕 Tur att det inte har kommit något mer. Hoppas att det var något tillfälligt. När ska du ha vul? 
    Försökt ringa barnmorska henne förra veckan för att skriva in mig men det finns inga tider. Så tveksamt om det ens kommer bli något vul.
    Adam 17/12-2020
  • Juliii86
    MammaIda00 skrev 2024-12-01 17:58:23 följande:
    Försökt ringa barnmorska henne förra veckan för att skriva in mig men det finns inga tider. Så tveksamt om det ens kommer bli något vul.
    Vad tråkigt att höra att det inte finns några tider. Jag förstår att du känner så. Jag hoppas att det går vägen. Finns det ingen privat mottagning som du kan fråga? Det är ju inte kul gå runt och vara orolig 😕 
  • Anonym (Vinterfågeln)

Hej, så kul att hitta den här tråden 😊 Jag är i vecka 6 efter min tredje ivf och första gången av dessa som jag fått plus. Känns så jobbigt med den här väntan för att se hur det kommer gå. Har varit gravid en gång tidigare men det var för över 10 år sen och då slutade det i MA. Trots att det var längesen så känns det svårt att tänka att detta kommer gå bra. Men jag gör mitt bästa 😊

• Juliii86
    Anonym (Vinterfågeln) skrev 2024-12-02 13:18:24 följande:

Hej, så kul att hitta den här tråden 😊 Jag är i vecka 6 efter min tredje ivf och första gången av dessa som jag fått plus. Känns så jobbigt med den här väntan för att se hur det kommer gå. Har varit gravid en gång tidigare men det var för över 10 år sen och då slutade det i MA. Trots att det var längesen så känns det svårt att tänka att detta kommer gå bra. Men jag gör mitt bästa 😊

Hej! 
    Vad roligt att det tog sig! Jag har gjort nyligen ett fryst återföring. En blastocyst som legat i frysen i 7 år. Gjorde min första ivf 2016 och på andra försöket kom min dotter. Jag förstår dig helt. Den eviga väntan på att få se om allt står rätt till. Jag har funderat på köpa cb digitalt för att se om det slår över till 3+ men jag har ångrat mig snabbt och tänkt att det är bara några få veckor kvar, håll ut!! 😂
  • Anonym (Första)
    Anonym (Första) skrev 2024-11-27 11:04:53 följande:

Nu har jag bokat eget betalt ultraljud! redan på måndag nästa vecka! Tack för alla svaren! 

Då hoppar jag ur tråden. Uteblivet missfall, har burit mitt döda embryo i en månad tydligen. Lycka till alla andra <3
  • nellanova
    Anonym (Första) skrev 2024-12-02 15:38:28 följande:
    Då hoppar jag ur tråden. Uteblivet missfall, har burit mitt döda embryo i en månad tydligen. Lycka till alla andra <3
    Åh Nej, beklagar verkligen? :?( <3

Vad bra att du betalade och kollade själv, så du inte gått en månad till med uteblivet missfall? 
  • Anonym (Tredje gången gillt)

Var med i ett par BIM-trådar här för ett tag sedan men glömde sedan av. Plussade för en vecka sedan :) BF 29e juli så det är på håret att jag får vara med i den här tråden!

Vi fick till det på tredje försöket, lite kul för jag trodde det skulle vara kört då vi bara låg en gång under fertila perioden. De tidigare två försöken låg vi betydligt mer, haha.

Ska hursomhelst bli himla kul, det blir nog vårt sista barn. Håller tummarna att allt går vägen :)

Är alltså i v5+6 och jag känner lite så smått illamående då och då men inget jag inte kan hantera, jag hoppas det fortsätter såhär milt :)

Stora barnen är 8 och 4,5.

• IamGabs
    Åh beklagar! Så jäkla tufft. Jag gick igenom samma i somras och vet hur snuvad på konfekten man känner sig. Flera veckor av symptom för ingenting! Kram till dig! Hoppas att du läker snabbt och önskar er lycka till om ni så småningom bestämmer er för att försöka igen ❤️
  • Juliii86
    Jag beklagar verkligen Rynkar på näsan {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Tredje)

Gravid v9+5. Har haft endel illamående från kl 12-nör jag gått och lagt mig. Svullen mage och bröstspänningar. Från och med i lördags har alla symtom försvunnit. Är inte ens svullen pm magen längre. Någon fler som upplevt liknande i dessa veckor?

• Diklofenak
    beklagar så hemskt mkt Hjärta
  • Diklofenak

Hur går det för er? Var ett tag sedan jag hängde här senast, har hunnit fram till 9+0 imorgon och ska då träffa barnmorskan. Mår fortfarande uselt men illamåendet är inte sämre iaf. Inte berättat för någon annan än min man änk, fasar lite för att berätta för min mamma och min chef. Lite jobbigt också med bm imorgon..hade henne förra graviditeten och det var liksom inte längesen sist Foten i munnen

Svar på tråden Bf juli 2025