• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Juliii86

Jag vaknade i natt av en smärta i magen och på ryggen. Vet inte vad det berodde på? Försökte känna om det var bebisen som höll på sträcka på sig och vände sig. Det var så konstig känsla, lite som min förra graviditet men då var jag kanske i vecka 30... Nu när jag satte mig på soffan känner jag hur bebisen sträcker på sig (det kändes som en liten tennisboll som ville komma ut från magen och nu känner jag inte bebisen längre. Jätte konstigt! Jag är bara i vecka 13 (12+5) 

• Anonym (Tredje gången gillt)
    Juliii86 skrev 2025-01-15 20:14:30 följande:

Jag vaknade i natt av en smärta i magen och på ryggen. Vet inte vad det berodde på? Försökte känna om det var bebisen som höll på sträcka på sig och vände sig. Det var så konstig känsla, lite som min förra graviditet men då var jag kanske i vecka 30... Nu när jag satte mig på soffan känner jag hur bebisen sträcker på sig (det kändes som en liten tennisboll som ville komma ut från magen och nu känner jag inte bebisen längre. Jätte konstigt! Jag är bara i vecka 13 (12+5) 

Hur gick det idag? Var du på ultraljudet?
  • Juliii86
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-01-17 21:55:25 följande:
    Hur gick det idag? Var du på ultraljudet?
    Jag var på ultraljud idag och det var som du sa en tidig ultraljud 🙂 Allt såg ut som det skulle och jag har samma bf. Jag berättade min smärta jag upplevde och hon sa att det var tarmarna. Jag misstänkte att det kunde vara tarmarna men blev så osäker. Så det var skönt att se att bebisen mår bra och att se den röra sig. Den var så livlig att det var svårt få till stillbilder.

Vet inte varför om det bara gäller på sjukhuset att de skickar en länk till mobilen där man får ett sms med en länk som man kan få se bilder och videoklipp. Den sparas i 30 dagar sen raderas den. Jag trodde jag skulle få utskrivet foto men det blev inte så. Funderar på framkalla bilderna. Jag har ju inte varit gravid på länge så antar att det har ändrats eller så är det bara på sjukhuset det har så? 
  • Angiesmamma

Jag hoppar gärna in här! Jag har bf utifrån sista mens den 28/7 men kan ju ändras efter kub. 

BF Juli Gravid

1/7 Newstory
    7/7 Alexandra93
    14/7 - Kashmir89

24/7 - Juliii86
    25/7 - Tredje gången gillt
    28/7 - Angiesmamma

skulle vara kul att skapa en facebook grupp och Följa varandra mera där 😊 eller vad tycker ni? 

• Anonym (Hioln)

Ni Som har Barn sen innan, när sa ni till eran chef att ni var gravida? 😊

• moaummo

Jag sa till nu efter jul så i vecka 14, förra graviditeten sa jag till redan vecka 12 hade Jag inte haft ett jobb där jag inte kan utföra visa av uppgifterna pga graviditeterna hade jag väntat så länge det går 

var på UL igår och fick se en bebis som tycks må bra :) blev flyttad så uppdaterar BF-lista

BF Juli Gravid

1/7 Newstory
    7/7 Alexandra93
    14/7 - Kashmir89

24/7 - Juliii86
    27/7 - Tredje gången gillt
    28/7 - Angiesmamma

Glömde bifoga bild hehe
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-01-21 08:21:12 följande:

var på UL igår och fick se en bebis som tycks må bra :) blev flyttad så uppdaterar BF-lista

BF Juli Gravid

1/7 Newstory
    7/7 Alexandra93
    14/7 - Kashmir89
    24/7 - Juliii86
    28/7 - Angiesmamma

• Juliii86
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-01-21 08:21:12 följande:

BF Juli Gravid

1/7 Newstory
    7/7 Alexandra93
    14/7 - Kashmir89
    24/7 - Juliii86
    28/7 - Angiesmamma

Vad roligt att höra att det går bra med bebisen! 😊
    Juliii86 skrev 2025-01-21 08:32:18 följande:
    Vad roligt att höra att det går bra med bebisen! 😊
    Jag fick förresten 2 bilder utskrivna och barnmorskan lät mig filma två sekvenser från skärmen när hon visade upp. Kanske skiljer sig från region till region? Det stod i min kallelse att jag kunde välja att köpa loss bilder för 150kr styck och att jag absolut inte fick filma i salen, men barnmorskan var väl bara schysst helt enkelt :) Behövde inte betala något för bilderna.
Svar på tråden Bf juli 2025