• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Alexandra93

Var på RUL för 3 veckor sedan, var tydliga med att vi inte ville veta kön så det blir en överraskning för oss! Har tre spända tjejer här hemma som undrar vem det är i magen! 

v 23 nu och jag går hemma avstängd pga risker i mitt arbete, varit hemma sen 1 februari. 

• Juliii86

Vad kul att höra från er att det har gått bra på RUL. Jag ska nästa vecka träffa barnmorskan. Jag antar man får höra hjärtat och mäter magen. Det ska bli så mysigt höra hjärtat på lille pojken Hjärta Jag hade en barnmorska som jag träffade första gången och av någon anledning så får jag en ny barnmorska. Vet inte varför? Hade helst velat ha samma barnmorska men får se vad hon nya barnmorskan säger, varför jag får henne.

• Anonym (Tredje gången gillt)

Allt gick bra på RUL! Det blir en grabb 😅 är lite chockad men såklart glad ändå, det blir roligt. 

Hoppas det känns bra mef nya barnmorskan men annars måste du väl få byta tillbaka, såvida den andra barnmorskan inte är ledig/sjukskriven?

jag hade gärna gått till samma barnmorska som jag hade till mina två döttrar men hon har tyvärr gått I pension. Känner inte nya så väl än, bara träffat henne en gång, men det blir nog bra. Nästa gång vi går dit och lyssnar på hjärtat så sa hon att jag kan ta med mig stora barnen så de får höra hjärtljudet, det blir kul :)

• Juliii86
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-03-07 17:26:25 följande:

Allt gick bra på RUL! Det blir en grabb 😅 är lite chockad men såklart glad ändå, det blir roligt. 

Hoppas det känns bra mef nya barnmorskan men annars måste du väl få byta tillbaka, såvida den andra barnmorskan inte är ledig/sjukskriven?

jag hade gärna gått till samma barnmorska som jag hade till mina två döttrar men hon har tyvärr gått I pension. Känner inte nya så väl än, bara träffat henne en gång, men det blir nog bra. Nästa gång vi går dit och lyssnar på hjärtat så sa hon att jag kan ta med mig stora barnen så de får höra hjärtljudet, det blir kul :)

Ja jag var detsamma med mig när jag fick reda på att det är en pojke. Jag var så säker på en flicka men som du skrev så är pojke också välkommen ❤️ Kul att det blir en pojke för er 😊

Jo jag får ju byta bm tycker man. Det kan ju hända hon är ledig/sjuk. Får se vad den nya bm säger. Jag har bara träffat en gång den första bm men då var det en hel del grejer jag berättade för henne och jag känner att jag har ingen lust att ta upp det igen. Det är saker som är känsligt att prata om.

Vad kul att du får ta med barnen. Min bm nämnde aldrig om detta att man får ta med barn. Min dotter har studiedag på måndag på samma dag som jag har besök hos bm. Eftersom min man missade RUL så föreslog jag att han kunde hänga med och höra hjärtat slå för att uppmuntra honom. Vi får se hur allt går. 
  • MrsXy

Hej jag hoppar gärna in här :)
    Första barnet med donator. 
    Varit gravid fler ggr innan men tyvärr fått mf. 
    Vill gärna diskutera allt möjligt högt och lågt =) 

• MammaIda00
    MrsXy skrev 2025-03-12 09:06:23 följande:

Hej jag hoppar gärna in här :)
    Första barnet med donator. 
    Varit gravid fler ggr innan men tyvärr fått mf. 
    Vill gärna diskutera allt möjligt högt och lågt =) 

Kul! När har du bf?
    Hugo 12/2-2018 Adam 17/12-2020
  • MrsXy
    MammaIda00 skrev 2025-03-12 14:49:28 följande:
    Kul! När har du bf?
    Jaa!
    Den 13/7 =) 
    En liten pojke minsann... När har du då? :)
  • MammaIda00
    MrsXy skrev 2025-03-12 15:13:47 följande:
    Jaa!
    Den 13/7 =) 
    En liten pojke minsann... När har du då? :)
    23/7, också en pojke!
  • MrsXy
    MammaIda00 skrev 2025-03-12 15:42:33 följande:
    23/7, också en pojke!
    Vad roligt ! :) Första? Eller
  • MammaIda00
    MrsXy skrev 2025-03-12 17:29:43 följande:
    Vad roligt ! :) Första? Eller
    Nummer 3!
  • MrsXy

Hej hopp hur mår alla? I vilken vecka är ni nu? 
    Vart bor ni? 
    Varit väldigt återhållsam och försiktig och inte vågat ta ut något men nu känner jag att man ändå kan våga vara lite glad och pepp, 23+0 idag 😀 

• Juliii86
    MrsXy skrev 2025-03-17 21:05:38 följande:

Hej hopp hur mår alla? I vilken vecka är ni nu? 
    Vart bor ni? 
    Varit väldigt återhållsam och försiktig och inte vågat ta ut något men nu känner jag att man ändå kan våga vara lite glad och pepp, 23+0 idag 😀 

Jag mår bra Skrattande I början hade jag ett helvete med illamående och en jobbig halsbränna. Det försvann någon gång i vecka 18-19. Nu är jag i vecka 22 (21+4).
    Min lille son sparkar så mycket och rör sig åt alla håll. Nu har jag känt att han sparar mer uppåt nu, alltså ovanför navel. Han verkar tycka det är roligt att sparka på urinblåsan Obestämd

Hur mår du själv?
  • MrsXy
    Juliii86 skrev 2025-03-18 11:11:36 följande:
    Jag mår bra Skrattande I början hade jag ett helvete med illamående och en jobbig halsbränna. Det försvann någon gång i vecka 18-19. Nu är jag i vecka 22 (21+4).
    Min lille son sparkar så mycket och rör sig åt alla håll. Nu har jag känt att han sparar mer uppåt nu, alltså ovanför navel. Han verkar tycka det är roligt att sparka på urinblåsan Obestämd

Hur mår du själv?
    Aah skönt att få må.lite bättre nu då! :) jaa jag med, känner sparkar lite var stans, långt över naveln ibland, känns så sjukt att det gått såhär långt (efter flera mf tidigare)
  • Juliii86
    MrsXy skrev 2025-03-23 21:09:01 följande:
    Aah skönt att få må.lite bättre nu då! :) jaa jag med, känner sparkar lite var stans, långt över naveln ibland, känns så sjukt att det gått såhär långt (efter flera mf tidigare)
    Ja verkligen! Jag grät ibland för det kändes omöjligt att klara av graviditeten tills det vände. Det tog tid men det gick. Vad roligt att höra att det går bra för dig 😊 Jag förstår att du har varit orolig men det kommer gå bra. Det känns ju som din bebis är frisk som sparkar och visar att här är jag. Jag finns här med dig 🤭
Svar på tråden Bf juli 2025