Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-03-07 17:26:25 följande:
Allt gick bra på RUL! Det blir en grabb 😅 är lite chockad men såklart glad ändå, det blir roligt.
Hoppas det känns bra mef nya barnmorskan men annars måste du väl få byta tillbaka, såvida den andra barnmorskan inte är ledig/sjukskriven?
jag hade gärna gått till samma barnmorska som jag hade till mina två döttrar men hon har tyvärr gått I pension. Känner inte nya så väl än, bara träffat henne en gång, men det blir nog bra. Nästa gång vi går dit och lyssnar på hjärtat så sa hon att jag kan ta med mig stora barnen så de får höra hjärtljudet, det blir kul :)
Ja jag var detsamma med mig när jag fick reda på att det är en pojke. Jag var så säker på en flicka men som du skrev så är pojke också välkommen ❤️ Kul att det blir en pojke för er 😊
Jo jag får ju byta bm tycker man. Det kan ju hända hon är ledig/sjuk. Får se vad den nya bm säger. Jag har bara träffat en gång den första bm men då var det en hel del grejer jag berättade för henne och jag känner att jag har ingen lust att ta upp det igen. Det är saker som är känsligt att prata om.
Vad kul att du får ta med barnen. Min bm nämnde aldrig om detta att man får ta med barn. Min dotter har studiedag på måndag på samma dag som jag har besök hos bm. Eftersom min man missade RUL så föreslog jag att han kunde hänga med och höra hjärtat slå för att uppmuntra honom. Vi får se hur allt går.