• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Juliii86
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-01-21 08:46:22 följande:
    Jag fick förresten 2 bilder utskrivna och barnmorskan lät mig filma två sekvenser från skärmen när hon visade upp. Kanske skiljer sig från region till region? Det stod i min kallelse att jag kunde välja att köpa loss bilder för 150kr styck och att jag absolut inte fick filma i salen, men barnmorskan var väl bara schysst helt enkelt :) Behövde inte betala något för bilderna.
    Ok 🙂 Ja det verkar som det skiljer sig från region till region. Jag anmälde mig i en facebook grupp och där var det många som skrev olika, vissa med länk andra med utskrivna foto. Vad snäll bm som lät dig filma och dessutom få bilder gratis 😀 Jobbigt att man behöver betala för att få bilder, tycker sånt ska ingå i besöket. 
  • Anonym (:))
    Anonym (Tredje gången gillt) skrev 2025-01-21 08:46:22 följande:
    Jag fick förresten 2 bilder utskrivna och barnmorskan lät mig filma två sekvenser från skärmen när hon visade upp. Kanske skiljer sig från region till region? Det stod i min kallelse att jag kunde välja att köpa loss bilder för 150kr styck och att jag absolut inte fick filma i salen, men barnmorskan var väl bara schysst helt enkelt :) Behövde inte betala något för bilderna.

Var bor du? 

Min barnmorska både filmade och fotade för att sedan skicka till mig via en app. Vad konstigt att det är så olika, tycker alla borde få det!! ❤️

• MammaIda00
    BF Juli Gravid

1/7 Newstory
    7/7 Alexandra93
    14/7 - Kashmir89
    23/7 - mammaIda00
    24/7 - Juliii86
    27/7 - Tredje gången gillt
    28/7 - Angiesmamma
    Hugo 12/2-2018 Adam 17/12-2020
  • MammaIda00

Varit på kub idag. Fick låg sanolikhet samt mitt bf står kvar 23/7. Vad barnmorskan kunde se såg allt bra ut med bebisen❤️

• nellanova

äntligen vår tur! Efter flera missfall så konstaterades det att jag har en fullt frisk, aktiv liten bebis i magen och kuben visade låg sannolikhet. 

BF 20/7

• MammaIda00

Har ni fått tid för rul? Har fått en tid i början av mars. Ska bli spännande!

• Anonym (Tredje gången gillt)
    Anonym (:)) skrev 2025-01-21 20:18:51 följande:

Var bor du? 

Min barnmorska både filmade och fotade för att sedan skicka till mig via en app. Vad konstigt att det är så olika, tycker alla borde få det!! ❤️

Stockholm! Håller med, borde ingå :) Dock är detta mitt tredje barn och med båda tidigare har jag fått gratis bilder, så det var nytt att det i kallelsen stod att det skulle kosta. Men så gjorde det ju inte det 🤷🏽?♀️ märkligt!
  • Anonym (Tredje gången gillt)
    MammaIda00 skrev 2025-01-26 11:55:33 följande:

Ja jag har också fått tid i början av mars! Superspännande 😀 6e mars tror jag.
  • Juliii86
    MammaIda00 skrev 2025-01-26 11:55:33 följande:

Jag har fått tid den 27 februari 😊 

Är det någon som ska ta reda på kön? Vi har pratat om att vi vill veta vad det blir. 
  • Alexandra93
    Juliii86 skrev 2025-01-26 20:50:46 följande:
    Jag har fått tid den 27 februari 😊 

Är det någon som ska ta reda på kön? Vi har pratat om att vi vill veta vad det blir. 
    Ska på RUL den 10 februari och ska inte ta reda på kön. Gjorde det med dem två första och det var väl roligt på ett sätt men med tredje valde vi att inte veta och det var en speciel känsla att inte veta 😍
Svar på tråden Bf juli 2025