• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • nellanova
    Anonym (Första) skrev 2024-11-26 17:01:41 följande:

Mitt första ultraljud blir i v14. :( Varför får vissa här göra så tidigt? Är det olika beroende på Region? Hur ska jag orka vänta tills dess för att veta om min bebis mår bra :( Gick in i v10 idag.

tror det är runt 13-14 veckor man får sin första ultraljud där jag bor också men jag ska få i vecka 8 pga att jag haft 3 upprepade missfall i rad. 

• Emzor1

Mitt första ultraljud blir i v14. :( Varför får vissa här göra så tidigt? Är det olika beroende på Region? Hur ska jag orka vänta tills dess för att veta om min bebis mår bra :( Gick in i v10 idag.

Vi får kub kostnadsfritt i Värmland (även de under 35år) och det ska göras mellan v.12-13. Fick dock remiss för tidigt ultraljud utifrån att jag inte hade några symtom, och där jag bor finns inga privata alternativ att gå till - så jag har redan fått se hjärtslag. Trots att jag nu går in i v.8 har jag alltså inga symtom förutom blodbrist - mådde mycket sämre med sonen! 
  • Alexandra93

Betalade själv för ett privat för att lugna min oro. Har första vanliga ultraljudet i v 13 😊
  • Popcorn1990

Här där jag bor är det ultraljud i v8. Sen har man inskrivning och sen har man KUB i v13-14. Ultraljud v19 och tillväxt ultraljud v32.
    Det är så för alla här.
    Hade också tyckt de var jobbigt att vänta så länge som dig.
    Får du lyssna på hjärtljuden innan åtminstone?
  • Anonym (Första)
    Popcorn1990 skrev 2024-11-27 08:24:58 följande:
    Här där jag bor är det ultraljud i v8. Sen har man inskrivning och sen har man KUB i v13-14. Ultraljud v19 och tillväxt ultraljud v32.
    Det är så för alla här.
    Hade också tyckt de var jobbigt att vänta så länge som dig.
    Får du lyssna på hjärtljuden innan åtminstone?

Nej, jag får ingenting! Har bara haft inskrivnings-möte i v 8 med information. Nästa grej blir ultraljud i v 14

vissa har svarat att de betalat för tidigare ultraljud och det visste jag inte man kunde göra. Ska kolla upp det!
    Jag har ju inga symtom förutom molvärk och ömma/tunga bröst. Uttryckte detta för min barnmorska men fick inte så mycket svar tillbaka.

• Anonym (Första)

Nu har jag bokat eget betalt ultraljud! redan på måndag nästa vecka! Tack för alla svaren! 

• hejhejhej01

Fler som är illamående i princip dygnet runt? Kräks inte, men mår mer eller mindre illa konstant Men varierar i intensitet. vecka 8 (7+0 imorgon)
    tar 2 lergigan comp på dagen och en postafen till kvällen.

vad hjälper för er? Försöker att äta oftare samt även ha nåt ?snacks? att tugga på då och då. 

• Anonym (Tredje)

Jag mår bra på förmiddagen och efter lunch börjar illamåendet som sitter i till jag går och lägger mig. Så jobbigt. Magen känns full och svullen. Som det känns just nu så ska jag sluta äta efter fm fikat och bara svälta resten av dagen. Känns som jag mår mer illa efter jag ätit och ändå inte stora portioner. 😅

• Anonym (En till)

Tjoho, jag ska få göra ultraljud på tisdag nästa vecka!! Ville bara dela med mig 😍😍

• Friluftstjejen

Fick mitt andra ultraljud denna veckan pga upprepade missfall. Tyvärr verkar fostret inte utvecklas som det ska, och ingen hjärta syntes. Ny check nästa vecka, men väntar i princip på blödning nu.. 5:e missfallet på 1,5 år. Verkar vara svårt att få hjälp i den offentliga vården så börjar fundera på att söka hjälp privat. Andra som har liknande erfarenheter? 

Svar på tråden Bf juli 2025