• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • nellanova
    MammaIda00 skrev 2024-11-18 11:23:42 följande:

Hej tjejer!
    är i vecka 4+4 nu och känner inga symtom. Är trött men vet inte om det är pga graviditeten eller om det är för att jag jobbar mycket. Vad känner ni för symtom? 

Hej! 

jag är 4+4 idag. Jag känner knappt symptom heller. 

lite trött bara. Jag hade lite illamående, halsbränna och var ännu tröttare i helgen. Men de symptomen har avtagit. Livrädd för missfall (har tre missfall i rad bakom mig). 

Men mina tre tidigare missfall hade jag JÄTTEmycket symptom vid denna tiden. Spydde av illamående. Så försöker intala mig att det är positivt att jag inte har symptom denna gången 

• Juliii86

Hej!
    Hoppar in här jag också!

Ja gjorde ett fryst återföring blastocyst den 7 nov och idag är det min testdag och jag fick positiva svar..testade med 4 olika märken 😂 Plus var det på alla. 

Jag är också i vecka 4+4 sa barnmorskan idag. Jag ska på vaginalt ultraljud den 16 December. Hoppas att man ser ett tickande hjärta. 

Min förra graviditet så kände jag mig jätte dålig. Jag gick runt och var illamående konstant och spydde en del men idag känner jag inte alls illamående. Bara jätte hungrig och lite molandevärk samt ömma bröst, speciellt på natten till morgon. Annars mår jag prima. Lite konstigt faktiskt.

• h4llon1
    Kashmir89 skrev 2024-11-19 10:30:57 följande:
    Jag har exakt samma batch.. mina blev inte heller starka ju 😅 skönt att det är batchen det är fel på och inte mig
    Skönt att höra att vi är fler, uppenbarligen något knasigt med den batchen haha!
  • Anonym (Ändå hoppfull)
    h4llon1 skrev 2024-11-19 07:58:33 följande:
    Haha ja - 2402140101 
    Tog de sista jag hade idag bara för att jaaaa en är nojig när symptomen svajar haha. Men de verkar inte bli starkare än de senaste jag tog så de är nog max på teststrecken 😅
    Haha jag hade samma också. Då kanske jag kan andas ut lite :)
  • corvus
    MammaIda00 skrev 2024-11-18 11:23:42 följande:

Hej tjejer!
    är i vecka 4+4 nu och känner inga symtom. Är trött men vet inte om det är pga graviditeten eller om det är för att jag jobbar mycket. Vad känner ni för symtom? 

Jag är i vecka 5+4 och blev ordentligt illamående för första gången idag. Konstigaste var att illamåendet slog till när jag gick ut i friska luften! 😅 I ett naturområde också, hade jag vart på en soptipp kanske det inte känts lika konstigt stt jag blev illamående. Det avtog något när jag kom in igen. 

Utöver illamående har jag bara märkt att jag blir kissnödig oftare.

• Popcorn1990
    Kashmir89 skrev 2024-11-19 10:31:36 följande:
    Välkommen ♥️ första graviditeten?
    Tack! Nä de blir tredje. Men 11 är sedan sist! Så känns som nåt helt nytt igen! 
    Längtar bara till de tidiga ultraljudet i december nu! ❤️
  • Kashmir89
    Popcorn1990 skrev 2024-11-20 07:31:37 följande:
    Jag kommer ha 9år sen min sista graviditet. Var på vul igår men tyvärr kunde de inte se några hjärtslag så ska tillbaka om två veckor och ser de inget då så avbryter de graviditeten 😢
  • Enmsik

Kommer nog behöver hoppa till en annan tråd snart. Jag har haft dåliga känslor kring denna graviditet från start. Idag fick jag gravid 1-2 på digitalt. förra veckan var den på 2-3. Hade hoppats på ökning nu men nu fick jag detta. VUL 26/11. Då får jag väl det bekräftat.. om det inte börjar något tidigare... :( ska enligt beräkningar vara i v. 5+1. Så det borde visa mer..

• Friand
    Kashmir89 skrev 2024-11-20 09:36:13 följande:
    Jag kommer ha 9år sen min sista graviditet. Var på vul igår men tyvärr kunde de inte se några hjärtslag så ska tillbaka om två veckor och ser de inget då så avbryter de graviditeten 😢
    Popcorn1990 skrev 2024-11-20 07:31:37 följande:
    Härligt att höra att fler ska få små "sladdisar" :)
    Jag kommer ha 7 år mellan min yngsta och denna. Det blir tredje barnet för mig.

BF 18 juli 

Svar på tråden Bf juli 2025