Inlägg från: nellanova |Visa alla inlägg
  • nellanova

Bf juli 2025

Jag hoppar in i tråden och gör premiär på familjeliv. 

Går allt som det ska får vi vår första bebis (enligt app) 24 juli. Jag plussade svagt igår, tog ett test av nyfikenhet trots noll symptom. Idag är BIM. Testet var liiite starkare idag.

Jag är försiktigt hoppfull. Har dessvärre tre missfall bakom mig sedan Maj. Vi verkar ha väldigt lätt att bli gravida men fått mycket tidiga missfall. Första två hände på 6(5+2),och tredje 5(4+1). Vi är i väntetid för att utredas men hoppas jag så innerligt vi inte ska behöva utredningen och att det istället går denna gången. 

• nellanova
    Anonym (Ändå hoppfull) skrev 2024-11-13 18:30:02 följande:

Alltså.. mina två graviditeter som gått bra har ökat fint varje dag med testlagret eller graviditetskollens tester. Min första graviditet tog jag en sticka och ett digitalt test och var nöjd med det. Då visade det sig vara utomkvedshavandeskap och sen dess har jag tagit fler test när jag varit gravid. Nu tycker jag inte kollens tester ökar alls sen jag plussade första gången. Kanske något i styrka men det har ändå gått 4 dagar sen första pluset. Tog ett clearblue snabb i samma urin som denna sticka och den var betydligt starkare upplever jag i verkligheten. Har dock inget sånt att jämföra med. Tog digitalt i lördags och har ett kvar. Tänkte ta det om någon vecka för att se hur det ser ut. Men börjar fundera på om jag fått en dålig batch med kollen stickor denna omgång som inte har så mycket färg? Någon som varit med om samma? Har VUL om 2 veckor men känns jävligt långt kvar tills dess. Ska till BM imorgon och tänkte nog be om blodprov.. orkar inte att man ska vara så nojig men jag vill ju inte tro att jag är gravid om jag fått ett MA typ. Långt inlägg men någon som ökat dåligt på billiga stickor och sen fått bekräftat på något annat sätt att det ökar? 

jag är i precis samma sits just nu. Mina test ser precis ut som dina. Plussade svagt, BIM-1. på BIM (igår) var det lite starkare än första dagen. Idag på BIM+1 var det oförändrat från igår. 

Igår, på BIM tog jag också clear blue snabb och en RFSU sticka. Såg identiskt ut med bilden du skickade här? så kanske inte dålig batch på stickor ändå..

Känner du någon symptom ökning? Jag vet inte om det är inbillning men tycker mig känna lite mer symptom igår och idag fastän den låga stegringen. 

haft tre missfall sen maj. Så nervös att det ska bli ett fjärde nu men under de tidigare missfallen har mina HCG nivåer stegrat jättesnabbt och jag har fått super tydliga positiva test på BIM. Men alla de blev ju missfall.. Så jag försöker intala mig att denna sakta stegring kanske kan vara positiv istället?

• nellanova
    Kashmir89 skrev 2024-11-14 08:53:45 följande:

Hej Nellanova och ändå hoppfull!!
    Ville bara säga att jag hade så svaga tester i början men nu igår på +11 så blev det superstarkt. Så alla testar nog olika starkt. i september hade jag ett missfall och gå gick testerna från medelstarka till svaga sen några dagar senare blev det missfall.. så håll hoppet uppe och testa bara med morgonrutiner för att få ett ?rätt? svar på stegringen.

på + 6 så fick jag positivt 3+ på clearblue digital

ohh det här svaret med bild lugnade mig!!! Speciellt tack för bilden. det liknar min förändring på strecket de första dagarna. 

Får försöka ta en dag i taget nu! även om det såklart är svårt för tålamodet. Man vill ju bara veta nu.. 

tack igen

• nellanova
    Anonym (Ändå hoppfull) skrev 2024-11-15 08:56:58 följande:

Jag fortsätter testa rätt svagt på killens tester. Det var lite starkare idag (bim+3) tyckte jag innan det torkade.. men tog ett digitalt bara för att se om det hänt något. den har i alla fall ökat till 2-3v från 1-2 som jag tog i lördags. Så känner hopp ändå att det ändå ökar där. Men så här ser mina tester ut kring vad jag tror är bim I alla fall. Men känns rimligt från när jag hade mens och när jag hade lite ägglossningssmärtor. Håller hoppet uppe Hjärta

åh på bilden ser det ut o öka tycker jag! Hoppas hoppas hoppas

här är min ökning från första testdag (tisdag), riktiga spökstreck och idag (Fredag). BIM+2 idag (tror jag),
    håller hoppet uppe för oss båda.

• nellanova
    MammaIda00 skrev 2024-11-18 11:23:42 följande:

Hej tjejer!
    är i vecka 4+4 nu och känner inga symtom. Är trött men vet inte om det är pga graviditeten eller om det är för att jag jobbar mycket. Vad känner ni för symtom? 

Hej! 

jag är 4+4 idag. Jag känner knappt symptom heller. 

lite trött bara. Jag hade lite illamående, halsbränna och var ännu tröttare i helgen. Men de symptomen har avtagit. Livrädd för missfall (har tre missfall i rad bakom mig). 

Men mina tre tidigare missfall hade jag JÄTTEmycket symptom vid denna tiden. Spydde av illamående. Så försöker intala mig att det är positivt att jag inte har symptom denna gången 

Svar på tråden Bf juli 2025