• Anon0141

Bf juli 2025

Anonym (Klump i magen) skrev 2024-11-11 15:16:34 följande:

Hej alla.
    Jag har haft molvärk i några veckor nu, är i vecka 7 eller 8, och sen förra onsdagen har jag fått som små hugg då och då, mest nere till vänster men ibland mitt i eller nere till höger. Kommer oftast när jag rör på mig från en ställning till en annan eller när jag nyser. Ont gör det och det dröjer innan smärtan klingar av. Men i samband när jag får dessa hugg så får jag blod på pappret när jag torkar mig. Ibland lite mer ibland pytte lite. Inget kommer i trosskyddet. Ska till barnmorskan på onsdag men vill kolla ifall någon av er upplevt något liknande? Och om ni i så fall vet vad som orsakade det? 
    Har för några år sen efter min senaste förlossningen fått göra en konisering, vet inte om det kan påverka något.

Jag gjorde kejsarsnitt med förra barnet. Fick jätteont i vänster sida när ägget fäste (ägget kom också från vänster äggstock). Ibland när jag nyser och väldigt ofta när jag reser mig fort upp får jag hugg. Inget blod men har väldigt ofta slemmiga flytningar. Jag hoppas det är "normalt" men skyller på kejsarsnittet också ☺️
  • Anon0141
    Anonym (Lyrka) skrev 2024-11-12 12:15:59 följande:

Grattis till alla som har plussat!
    jag skrev i tråden i början men har inte varit så aktiv det senaste. Är sååå orolig. Har absolut INGA symtom - är det bara jag eller någon mer som upplever det? Hade lite molvärk i början, men inga ömma bröst eller illamående. bör vara i 7+1 idag. Börjar bly psykiskt jobbigt nu. Med mitt första barn var jag illamående och hade ömma bröst, minns dock inte riktigt i vilken vecka det började i. hjälp!

Jag mådde illa med första men inte alls nu. Tänker att det kommer gå bra. Alla graviditeter är olika ☺️
  • Anon0141
    Sarafamliv skrev 2024-11-12 19:01:17 följande:

Hoppar in här!
    Plussade för 5 dagar sen när mensen va 2 dagar sen så är på BIM+7, dock tycker jag att mina tester inte blir starkare.. någon som har erfarenhet av det? Bilden är tagen imorse (dock inte morgonurin), väldigt svagt för att vara en vecka efter missad mens.. håller tummarna!

Jag har tyvärr bara haft dåliga erfarenheter av hög som inte stiger..  
  • Anon0141
    Emmy94 skrev 2024-11-13 07:08:32 följande:

Gravid v 7 eller 8 nu, ska på inskrivningsamtal hos mvc nu på fredag så vet inte riktigt BF datum än men enligt mina beräknar runt 1 juli 🙂

Har dock börjat oroa mig för missfall, inget som hänt eller så men oron finns där... någon som känner samma ? 

Jag tror det är supervanligt att var orolig för missfall! Pratade med min förra barnmorska om det och hon sa bara "ja det är vanligt" -så ingen riktig förståelse. Nu har jag en ny som var jättebra! Hon sa något i stil med att man kan inte gå och vänta på missfall. Bättre att glädjas för varje dag som man får vara gravid och det är ju bra att veta att man faktiskt kan bli gravid med sin partner.
  • Anon0141
    Anonym (Klump i magen) skrev 2024-11-14 09:19:28 följande:
    Barnmorskan sa att det var normalt. Ingen fara så länge det inte kommer klumpar eller jag blöder eller har super ont. I så fall skulle jag kontakta gynakuten. Och det har varit lugnt i 2 dagar nu så bara hoppas det stämmer. 
    Klumpar som i blodklumpar? För annars har jag ju fått klumpar av snorliknande innehåll (sorry för beskrivningen)...
Svar på tråden Bf juli 2025