• Newstory

Bf juli 2025

Vad kul med denna tråd, och stort grattis till er alla ♥️

Jag är också gravid med första, plussade i söndags. Enligt gravidapparna så är jag i vecka 5 (4+3) med beräknat BF 1juli här med 😀

Hur är det med symtom för dig anonym (första)? Vi berättade för föräldrar och syskon igår redan, väldigt tidigt men vi tänker att även om det inte går hela vägen så vill vi att dom ska veta och då istället få stöd av dom. 

• Newstory
    MaxiBrumma skrev 2024-10-26 09:20:18 följande:

Får jag fråga hur starka plus ni fått? 
    Hade beräknad mens igår och fick bara ett svagt positivt nu på morgonen. Vill så gärna ha två starka streck, men det är liksom bara svagt fortfarande. Någon mer som fortfarande inte fått starka plus än? 

Jag har också läst om många som inte fått ett plus förrän flera dagar efter BIM så det är nog väldigt olika 😊
    Så här såg mitt gravtest ut dagen efter beräknad mens, igår alltså 😊
  • Newstory
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-29 08:58:16 följande:
    Förstår inte bara hur. Då måste vi ha blivit gravid i v1 :) skönt med fler
    Jag tog första digitala med veckoindikator 20/10 och då visade det gravid v.1-2 och senaste 27/10 och då visade det 2-3. Hade ÄL runt 10/10 så det verkar stämma överens med testen 😊
  • Newstory

Hej allihopa! Hoppas ni mår bra i era graviditeter. Jag gick enligt appen in i vecka 6+0 alltså vecka 7? 

Har sedan en tid tillbaka haft ömma bröst, är rejält svullen och uppblåst om magen, kissar ofta och illamåendet började för ett litet tag sedan men det är än så länge hanterbart 🥲 jag har också sen ungefär 1-2 veckor fått som stick/ värk en liten stund i nedre delen av buken men endast på höger sida. Ska göra tidigt ultraljud om ca 2 veckor, är lite orolig för att grav ev ska ha satts sig utanför livmodern. Har ni haft liknande symtom med värken tidigare, att det endast är ensidigt? 

Hur mår ni? Vad har ni för symtom? 

• Newstory
    Anonym (Tredje) skrev 2024-11-05 18:52:43 följande:
    Hej! Vid 6 veckor skulle du haft rejält ont om du skulle vara gravid med en X graviditet så du kan förmodligen pusta ut. Om du får kraftig smärta tar du såklart kontakt med akuten :)

Det verkar inte riktigt stämma om man läser på om utomkvedshavandeskap på 1177. Där står det 5-6 veckor efter att ägget då fastnat.

Håller tummarna att allt är som det ska iaf 😊 

Svar på tråden Bf juli 2025