• Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Anonym (Tredje)

Ni andra börjat känna några symtom? 

Idag vaknade jag med väldigt ömmande bröst, mensvärk och blivit stenhård i magen. 
    Nu börjar livet med 9 månader av extra frö mat för att hålla den igång igen. 

• Anonym (3rd)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-24 23:04:23 följande:

Ni andra börjat känna några symtom? 

Idag vaknade jag med väldigt ömmande bröst, mensvärk och blivit stenhård i magen. 
    Nu börjar livet med 9 månader av extra frö mat för att hålla den igång igen. 

Jag har haft ömma bröst sedan strax efter ägglossning, molvärk av och till. Jag är också stenhård i magen, så jag har redan börjat med förebyggande haha. 
  • Anonym (Första)

Jag är gravid 4+3 med vårt allra första barn. Beräknad bf (enligt app) 1 juli. Det är så otroligt spännan! När berättar man för familjen? 

• Newstory

Vad kul med denna tråd, och stort grattis till er alla ♥️

Jag är också gravid med första, plussade i söndags. Enligt gravidapparna så är jag i vecka 5 (4+3) med beräknat BF 1juli här med 😀

Hur är det med symtom för dig anonym (första)? Vi berättade för föräldrar och syskon igår redan, väldigt tidigt men vi tänker att även om det inte går hela vägen så vill vi att dom ska veta och då istället få stöd av dom. 

• MaxiBrumma
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-24 23:01:43 följande:
    Vad bra att du tagit kontakt. Jag vet att man brukar få behandling när man haft flera missfall i rad. 
    Hur många missfall har du haft? (Om jag får fråga) 

Jag skulle precis gå in i v12. Om jag ska vara ärlig så hade jag nog känt på mig att ngt inte var helt rätt. jag behövde inte kliva upp på natten för att kissa, tyckte att magen slutat svälla upp de sista veckorna (tänkte inte mer på det). Eller att jag blev aldrig hård i magen som med de andra graviditeterna. 

Men man vill ju inte att något ska vara fel så man undviker känslan. 

Det låter tufft! Jag förstår exakt känslan du hade. Har själv erfarit det också och det är som att man vet, men förnekar känslan. Har precis som du gått till vecka 12 och fick då reda på att fostret hade dött i v.7 någon gång. Har även fått erfara det fler gånger att kroppen inte sköter det själv, utan har fått tagit tabletter eller gjort skrapning för att få ut resterna. 

Har egentligen inte jättemånga missfall i bagaget, eller ja, allt är väl relativt. Men jag har främst haft svårt att bli gravid av någon anledning. Men med hjälp av IVF har vi lyckas. Första barnet kom till naturligt för 9 år sen, sen drabbades vi av sekundär infertilitet där det tog 7 år innan vi tog hjälp av IVF för att få till ett syskon. Under dom åren var det nog ?bara? 3 missfall tror jag. Men framförallt så blev jag inte gravid. 

Detta är nu 4e IVF försöket för oss. Blivit gravid samtliga gånger, ett av dom blev ett syskon, två blev missfall och det fjärde är det som nu ligger i magen. 

Det har absolut varit väldigt tuffa år, men är så tacksam för de barn jag har och jag lider så med alla som går igenom lång väg till att bli gravida. 

Nu ska jag inte babbla mer om tråkig historia! 

Känner inte så mycket symptom ännu förutom att man känner i magen att det typ ?bubblar?. Har känt så i alla mina graviditeter i början, så vet inte om det är något alla känner. Idag är min mens beräknad. 

Kul med lite blandat i tråden, några med barn sen innan och några som väntar sin första. Spännande! 

• JeanB
    Newstory skrev 2024-10-25 10:20:29 följande:

Vad kul med denna tråd, och stort grattis till er alla ♥️

Jag är också gravid med första, plussade i söndags. Enligt gravidapparna så är jag i vecka 5 (4+3) med beräknat BF 1juli här med 😀

Hur är det med symtom för dig anonym (första)? Vi berättade för föräldrar och syskon igår redan, väldigt tidigt men vi tänker att även om det inte går hela vägen så vill vi att dom ska veta och då istället få stöd av dom. 

Svarar inte anonymt den här gången. Grattis! Jag har brutalt ömmande bröst, sen känner jag ibland lite molande verk. Men inte mer än så. Försöker att inte överanalysera varenda liten grej, eftersom jag läst att symptom kommer och går. 

Du tänker väldigt klokt, jag funderar på att berätta för min familj idag ☺️
  • Anonym (Lyrka)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-24 06:50:28 följande:
    Grattis! Så roligt med andra barnet, det är helt underbart att se syskon relationen växa! Hur gammal är barnet ni har? 

Jag har funderat på det i och med MA men jag vet inte än. Är egentligen inte så orolig som människa så det känns så onödigt på något vis 😅
    Hur har ni funderat?
    Tack! Hon är dryga året, så det blir ganska tätt. Hur gamla är era?

Vi funderar också på hur vi ska göra. Gjorde inget tidigt UL med första, men det är ju den här eviga väntan som känns jobbig. Å andra sidan är ju inte ett tidigare ultraljud någon garanti. Svårt!
  • Anonym (Lyrka)
    Anonym (Första) skrev 2024-10-25 09:40:19 följande:

Jag är gravid 4+3 med vårt allra första barn. Beräknad bf (enligt app) 1 juli. Det är så otroligt spännan! När berättar man för familjen? 

Vad roligt att vi är några stycken som har bf 1 juli😍 grattis till er alla!

Med mitt första barn väntade vi att berätta tills efter första ultraljudet, runt v. 13 tror jag det blev. Skönt att veta att allt såg bra ut innan vi sa något - MEN, det var också skitjobbigt att hålla det inne. Jag tror att det inte spelar någon roll när man berättar, det ska kännas bra för en själv. Denna gång kommer vi nog berätta för våra föräldrar inom någon/några veckor, vill ha deras stöd dels om något går snett, dels för att kunna be om hjälp om jag mår dåligt. Har en 1-åring hemma. Lite extra spännande att få berätta om första barnet ju😍 hoppas att det blir minnesvärda ögonblick när ni berättar för era nära och kära!
  • MaxiBrumma

Får jag fråga hur starka plus ni fått? 
    Hade beräknad mens igår och fick bara ett svagt positivt nu på morgonen. Vill så gärna ha två starka streck, men det är liksom bara svagt fortfarande. Någon mer som fortfarande inte fått starka plus än? 

• idorina
    MaxiBrumma skrev 2024-10-26 09:20:18 följande:

Får jag fråga hur starka plus ni fått? 
    Hade beräknad mens igår och fick bara ett svagt positivt nu på morgonen. Vill så gärna ha två starka streck, men det är liksom bara svagt fortfarande. Någon mer som fortfarande inte fått starka plus än? 

Jag fick inte ett RIKTIGT starkt förrän imorse, hade beräknad mens i onsdags. Så tänker att det är ganska rimligt?
Svar på tråden Bf juli 2025