Anonym (Tredje) skrev 2024-10-24 23:01:43 följande:
Vad bra att du tagit kontakt. Jag vet att man brukar få behandling när man haft flera missfall i rad.
Hur många missfall har du haft? (Om jag får fråga)
Jag skulle precis gå in i v12. Om jag ska vara ärlig så hade jag nog känt på mig att ngt inte var helt rätt. jag behövde inte kliva upp på natten för att kissa, tyckte att magen slutat svälla upp de sista veckorna (tänkte inte mer på det). Eller att jag blev aldrig hård i magen som med de andra graviditeterna.
Men man vill ju inte att något ska vara fel så man undviker känslan.
Det låter tufft! Jag förstår exakt känslan du hade. Har själv erfarit det också och det är som att man vet, men förnekar känslan. Har precis som du gått till vecka 12 och fick då reda på att fostret hade dött i v.7 någon gång. Har även fått erfara det fler gånger att kroppen inte sköter det själv, utan har fått tagit tabletter eller gjort skrapning för att få ut resterna.
Har egentligen inte jättemånga missfall i bagaget, eller ja, allt är väl relativt. Men jag har främst haft svårt att bli gravid av någon anledning. Men med hjälp av IVF har vi lyckas. Första barnet kom till naturligt för 9 år sen, sen drabbades vi av sekundär infertilitet där det tog 7 år innan vi tog hjälp av IVF för att få till ett syskon. Under dom åren var det nog ?bara? 3 missfall tror jag. Men framförallt så blev jag inte gravid.
Detta är nu 4e IVF försöket för oss. Blivit gravid samtliga gånger, ett av dom blev ett syskon, två blev missfall och det fjärde är det som nu ligger i magen.
Det har absolut varit väldigt tuffa år, men är så tacksam för de barn jag har och jag lider så med alla som går igenom lång väg till att bli gravida.
Nu ska jag inte babbla mer om tråkig historia!
Känner inte så mycket symptom ännu förutom att man känner i magen att det typ ?bubblar?. Har känt så i alla mina graviditeter i början, så vet inte om det är något alla känner. Idag är min mens beräknad.
Kul med lite blandat i tråden, några med barn sen innan och några som väntar sin första. Spännande!