Inlägg från: Anonym (Lyrka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lyrka)

Bf juli 2025

Stort grattis!🎈
    Jag plussade igår (känns dock som det var en evighets sen, haha!). BF runt 1 juli, min cykel kan diffa med några dagar. Andra barnet. 

känner igen mig i teststadiet. Är stolt över att jag inte testat idag, men ska ta ett imorgonbitt! Flört Skrev detta i en annan tråd men nu börjar veckor av konstant oro! Har ni funderat något kring tidigt ultraljud?

• Anonym (Lyrka)
    Anonym (Tredje) skrev 2024-10-24 06:50:28 följande:
    Grattis! Så roligt med andra barnet, det är helt underbart att se syskon relationen växa! Hur gammal är barnet ni har? 

Jag har funderat på det i och med MA men jag vet inte än. Är egentligen inte så orolig som människa så det känns så onödigt på något vis 😅
    Hur har ni funderat?
    Tack! Hon är dryga året, så det blir ganska tätt. Hur gamla är era?

Vi funderar också på hur vi ska göra. Gjorde inget tidigt UL med första, men det är ju den här eviga väntan som känns jobbig. Å andra sidan är ju inte ett tidigare ultraljud någon garanti. Svårt!
  • Anonym (Lyrka)
    Anonym (Första) skrev 2024-10-25 09:40:19 följande:

Jag är gravid 4+3 med vårt allra första barn. Beräknad bf (enligt app) 1 juli. Det är så otroligt spännan! När berättar man för familjen? 

Vad roligt att vi är några stycken som har bf 1 juli😍 grattis till er alla!

Med mitt första barn väntade vi att berätta tills efter första ultraljudet, runt v. 13 tror jag det blev. Skönt att veta att allt såg bra ut innan vi sa något - MEN, det var också skitjobbigt att hålla det inne. Jag tror att det inte spelar någon roll när man berättar, det ska kännas bra för en själv. Denna gång kommer vi nog berätta för våra föräldrar inom någon/några veckor, vill ha deras stöd dels om något går snett, dels för att kunna be om hjälp om jag mår dåligt. Har en 1-åring hemma. Lite extra spännande att få berätta om första barnet ju😍 hoppas att det blir minnesvärda ögonblick när ni berättar för era nära och kära!
  • Anonym (Lyrka)

5+4 idag och inga symtom (förutom utebliven mens då). Förra grav minns jag främst ömma bröst och därefter illamående, men jag minns inte när det började. Fler som inte har några direkta symtom?

• Anonym (Lyrka)
    Alexandra93 skrev 2024-11-03 22:56:19 följande:

Hade det inte varit bättre med en privat grupp som man kan bli inbjuden i? 

Vill inte gå med i en öppen fb grupp redan nu 

Är du sugen på att starta en? Jag är nog inte rätt person att vara admin, men går gärna med i en mindre grupp. Vet att det var en som startade en grupp som man bara kunde bli medlem i genom att trycka på en länk och den länken var aktiv i x antal klick/timmar. man fick inte upp gruppen nä man sökte på Facebook. 
  • Anonym (Lyrka)

Grattis till alla som har plussat!
    jag skrev i tråden i början men har inte varit så aktiv det senaste. Är sååå orolig. Har absolut INGA symtom - är det bara jag eller någon mer som upplever det? Hade lite molvärk i början, men inga ömma bröst eller illamående. bör vara i 7+1 idag. Börjar bly psykiskt jobbigt nu. Med mitt första barn var jag illamående och hade ömma bröst, minns dock inte riktigt i vilken vecka det började i. hjälp!

Svar på tråden Bf juli 2025