Inlägg från: Anonym (Tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje)

Bf juli 2025

Hej!
    Tänker att jag startar en tråd till oss som är gravida med bf i juli 2025. 

Detta är tredje barnet för min man och mig själv. Bf ska vara 2 el 3 juli. 
    Är i stadiet just nu att man tar nytt gravtest varje morgon för att se att det ökas. :)
    Har väl egentligen försökt med ett tredje barn sedan april iår och  blev gravid på första försöket. Graviditeten avslutades i juli med ett MA och efter det har det varit lite svårt att få till samlivet då maken är bortrest varannan vecka. Men nu så! 

Fler som. Börjar få plus? :)

• Svar på tråden Bf juli 2025
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Lyrka) skrev 2024-10-23 22:32:20 följande:

Stort grattis!🎈
    Jag plussade igår (känns dock som det var en evighets sen, haha!). BF runt 1 juli, min cykel kan diffa med några dagar. Andra barnet. 

känner igen mig i teststadiet. Är stolt över att jag inte testat idag, men ska ta ett imorgonbitt! Flört Skrev detta i en annan tråd men nu börjar veckor av konstant oro! Har ni funderat något kring tidigt ultraljud?

Grattis! Så roligt med andra barnet, det är helt underbart att se syskon relationen växa! Hur gammal är barnet ni har? 

Jag har funderat på det i och med MA men jag vet inte än. Är egentligen inte så orolig som människa så det känns så onödigt på något vis 😅
    Hur har ni funderat?
  • Anonym (Tredje)
    Morotsmamman skrev 2024-10-24 13:22:54 följande:

Hallå hallå! Jag plussade imorse. Andra barnet. Så LYCKLIG! BF 5/7 enligt Libero-appen.

Grattis!
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (3rd) skrev 2024-10-24 14:57:57 följande:

Hej!
    Jag plussade i veckan med mitt tredje barn. BF är 3-4 juli. Vi har bokat in ett ultraljud i vecka 8 för att se så hjärtat slår, vi gjorde samma med nr2, mest för att lugna mina nerver hehe.

Grattis! Då har vi bf typ samtidigt! 
    Spännande att se att allt ser bra ut. Känns ju alltid extra skönt liksom  😁
  • Anonym (Tredje)
    MaxiBrumma skrev 2024-10-24 21:17:50 följande:

Hej, vad roligt med en tråd att följa.
    Vi har precis plussat efter att gjort ivf med vårt tredje barn. Har beräknad mens imorgon 24/10 och tog test imorse som visade positivt. Hade kanske önskat ett lite starkare streck, men hoppas att det kan stegra om några dagar. 

Jag kliver tyvärr in i detta med lite oro och har inte tagit ut något i förskott än. Har mycket erfarenhet av missfall i tidig graviditet?så längtar efter att få slappna av. 

BF 3/7 om allt skulle hålla.

Grattis! Tråkigt med flera missfall, har du någon kontakt med smvc pga det? Jag hade också bim idag och mitt gravtest har inte fullt utslag än om det betyder ngt. Jag håller alla tummar att är bra och kommer att gå bra för er :)
  • Anonym (Tredje)
    MaxiBrumma skrev 2024-10-24 21:55:36 följande:

Tack! ändå lite skönt och höra att jag kanske inte kan räkna med starkt plus än. 
    Har haft kontakt vid samtliga missfall med smvc. Men nu går jag till privat IVF-klinik och tar progresterontabletter nu i början av graviditeten. Har dessutom gjort en droppbehandling denna cykel för att sänka mitt immunförsvar för att kunna vara mer mottaglig för nya embryot på bästa sätt. 

Hoppas det kommer gå superbra för oss alla!! 

Hur långt gången var du vid missfallet som kom i juli?

Vad bra att du tagit kontakt. Jag vet att man brukar få behandling när man haft flera missfall i rad. 
    Hur många missfall har du haft? (Om jag får fråga) 

Jag skulle precis gå in i v12. Om jag ska vara ärlig så hade jag nog känt på mig att ngt inte var helt rätt. jag behövde inte kliva upp på natten för att kissa, tyckte att magen slutat svälla upp de sista veckorna (tänkte inte mer på det). Eller att jag blev aldrig hård i magen som med de andra graviditeterna. 

Men man vill ju inte att något ska vara fel så man undviker känslan. 
  • Anonym (Tredje)

Ni andra börjat känna några symtom? 

Idag vaknade jag med väldigt ömmande bröst, mensvärk och blivit stenhård i magen. 
    Nu börjar livet med 9 månader av extra frö mat för att hålla den igång igen. 

• Anonym (Tredje)

Någon av er som tagit clearblue med veckoindikator? 
    Är fasen lite rädd för tvillingar igen. Fick pos gravtest i v3+1, tog clearblue med veckoindikator i v3+6 som visade gravid 2-3 veckor och idag v4+4 visar den +3.... 
    Vet när jag hade äl då jag tempat. 
    Någon fler och hur ser det ut för er? 

• Anonym (Tredje)
    MaxiBrumma skrev 2024-10-27 16:12:18 följande:

Ja jag har också erfarenheter av att långsam stegring/ingen stegring slutar i MF, så jag tror tyvärr att så är fallet denna gång. När jag plussade innan mens så var plusset nästan starkare än vad det är nu. Får helt enkelt vänta ett par dagar till och se. Tack för ert stöd♥️

Hoppas inte jag gjort er i tråden deppiga av att läsa om min status just nu. Är jätteglad för er andra och håller tummarna för alla!! ???? kram! 

Hur går det? Tagit fler test? Såklart du får vara kvar i tråden. Jag håller tummarna att allt ser bra ut. 
  • Anonym (Tredje)
    Alexandra93 skrev 2024-10-28 13:06:32 följande:
    Oj ja man har ju hört att det är bra mycket högre hcg halt vid tvillingar! 

Bara tagit ett än så länge v 3+4 och fick 1-2... 
    vet dock inte exakt när jag hade äl. 

Har du tänkt boka tidigt ul?
    Ja det känns ju som mer rätt med 1-2 
    Har bokat den 18/11 men det är ju ett tag dit ????
  • Anonym (Tredje)
    idorina skrev 2024-10-29 08:40:23 följande:
    Jag tog cb med veckoindikator i 4+2 och fick 3+ :) 
    Förstår inte bara hur. Då måste vi ha blivit gravid i v1 :) skönt med fler
  • Anonym (Tredje)
    Newstory skrev 2024-10-29 09:15:35 följande:
    Jag tog första digitala med veckoindikator 20/10 och då visade det gravid v.1-2 och senaste 27/10 och då visade det 2-3. Hade ÄL runt 10/10 så det verkar stämma överens med testen 😊
    Ja det verkar stämma för dig :)
    Jag hade äl den 9/10. Fick +3 igår v4+4 så den kändes lite mkt tyckte jag???? hade tänkt 2-3 veckor 
  • Anonym (Tredje)
    Alexandra93 skrev 2024-10-29 22:22:08 följande:

Fick idag 2-3 på digitalt test och det känns som en milstolpe då det aldrig slog om från 1-2 förra månaden när jag fick missfall 🙏🏼😍

Skönt! Hoppas våra regnbågsbebisar får vara kvar nu ❤️
  • Anonym (Tredje)
    jasjasjas skrev 2024-10-30 00:03:23 följande:

Plussade i förrgår för första gången i mitt liv - ser mycket fram emot detta. Bf 4 juli :)

Men någon annan som har ont då och då längst nere på höger sida? Det rycker och drar lite då och då. Inte molande smärta (det har jag lite hela tiden, men inte alls farligt).

Grattis! Det låter helt normalt :)
  • Anonym (Tredje)

Tänkte bara påminna att det finns en Facebook sida nu 😊

• Anonym (Tredje)
    FrökenKiwi skrev 2024-10-30 08:45:24 följande:

Trodde aldrig jag skulle få skriva här men WOHO, jag har också plussat nu!!! 

fick missfall i augusti förra året och kämpat med oregelbunden cykel sen dess. Kört med letrozol nu de senaste månaderna som fått cykel på banan och i måndags plussade jag!! BF runt 10 juli

tog ett till test idag och det är mycket starkare, så det bådar väl gott antar jag, men är fortfarande väldigt nojig över att det inte ska gå vägen den här gången heller. 

mycket känslor. Men hej! Tagga bebis i juli hörni! 🥰🥰🥰

Grattis! 
  • Anonym (Tredje)
    Mirre99 skrev 2024-10-30 20:50:27 följande:
    Vill tillägga att jag känner mig också yr emellanåt och yrsel var något jag kände tidigt innan jag mens plussade med mitt första barn 
    Hoppas du får ditt plus. Har du någon bakomliggande orsak till dina många  cykler och har du någon kontakt med gyn för att försöka reglera de? Kan ju vara svårare att bli gravid om de blir för lång. Jag har tyvärr bara erfarenheten att jag inte haft några symtom de gånger jag plussat. De gånger jag haft symtom har det varit ett negativt test. Men det kan säkert variera mellan olika personer :) 
  • Anonym (Tredje)

Kissnödig och trött skulle jag säga mina symtom är. 
    Har ni börjat få någon känsla över kön än? 
    Kanske tidigt fortfarande men med MA i Juli var jag 100% övertygad om flicka. Känslan just nu säger mig pojke. 

Svar på tråden Bf juli 2025