• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • Kvittning
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-01 17:44:27 följande:
    Jag tycker inte det är för mycket begärt att vilja träffa en smal partner.  Men det är uppenbarligen så. Eftersom nästan alla är tjocka idag.

Det går inte att jämföra med att vilja ha Tom Ellis.  Så specifikt krav har jag inte.   Inga särskilda krav på längd, hårfärg/hårlängd, ögonfärg, osv.  Däremot vissa krav på personlighet och intressen. 
    Problemet är att du tycker det är kvinnornas fel att det inte är tillräckligt många smala att välja på. Du får ju istället se till dig själv, tydligen uppfattas du inte som snäll och charmig nog för att vara attraktiv för de kvinnor du söker.
  • Anonym (Tramsigt)
    Jag tycker inte det är för mycket begärt att vilja träffa en smal partner.  Men det är uppenbarligen så. Eftersom nästan alla är tjocka idag.

Det går inte att jämföra med att vilja ha Tom Ellis.  Så specifikt krav har jag inte.   Inga särskilda krav på längd, hårfärg/hårlängd, ögonfärg, osv.  Däremot vissa krav på personlighet och intressen. 
    Det är väl visst jämförbart. Du vill ha ett ideal du har svårt att få, Femina har ett ideal hon vill ha men inte kan få. Skillnaden är att Femina inte kräver att män ska motsvara hennes ideal till skillnad från dig som tycker att det ska införas tvångsbantning, viktkontroller etc så att kvinnor blir smala anorektiker med ett BMI under 20.... allt för att passa ditt ideal. 

Har man ett ideal och svårt att hitta någon som passar finns det två val: Acceptera eller anpassa sig och se vad det är man kan kompromissa med i sitt ideal. Tyvärr är du alldeles för viktfixerad och tror att man kan upprätthålla en tonårskropp när man är äldre så det sistnämnda är rätt kört som alternativ. 

Du la med en länk tidigare till nån artikel om fettprocent. Har du ens läst den? Där stod det ju bland annat att den fettprocent du ser som ideal är svår för en kvinna att upprätthålla i längden.
  • EnAnonumius
    Anonym (Tramsigt) skrev 2024-09-01 20:32:51 följande:
    Det är väl visst jämförbart. Du vill ha ett ideal du har svårt att få, Femina har ett ideal hon vill ha men inte kan få. Skillnaden är att Femina inte kräver att män ska motsvara hennes ideal till skillnad från dig som tycker att det ska införas tvångsbantning, viktkontroller etc så att kvinnor blir smala anorektiker med ett BMI under 20.... allt för att passa ditt ideal. 
    Detta...

Detta gör att Femina blir den vuxna (mentalt) i debatten.

Medan att försöka anpassa omvärlden efter sina ideal är något som tonåringar sysslar med, och växer ifrån redan vid runt 25års åldern. Vissa verkar ju ha stagnerat i tonårstänket.
    Anonym (Tramsigt) skrev 2024-09-01 20:32:51 följande:
    Du la med en länk tidigare till nån artikel om fettprocent. Har du ens läst den? Där stod det ju bland annat att den fettprocent du ser som ideal är svår för en kvinna att upprätthålla i längden.

Här är receptet på hur det skapas en anorektiker.
    Kvinnor i längden är ju tvungna att gå till ytterligheter för att kunna bibehålla en onaturligt låg fettprocent.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50

Inte att träffa en smal partner.
    Men det du vill ha är ju långt mindre än smal.
    Du vill ha en anorektiker. Och det känns,ärligt talat,inte normalt.
    Framförallt inte om du söker det hos en kvinna i din ålder.
    Då får du,i så fall,en kvinna med ätstörningar.
    Vill du verkligen ha det?
  • Anonym (Ivy)

Att din "nakna sanning" är att du vill ha underviktiga kvinnor,  är inget som vi kvinnor bryr sig om.
    Varför skulle vi bry oss om dina preferenser?

• Anonym (Bitter medelåldersman)

Rob, Rob, Rob. 

Jag förstår dig till fullo, men det är ingen idé att ens snacka med de här kvinnorna från den här sajten.

Den är full av feta skrynkliga femcels som vill ha unga Brad Pitt.

Den här sajten är bara ett enda tecken på hur kört det är för samhället och män i övrigt.

Kvinnor har bara blivit skogstokiga.

• Feminina
    Anonym (Bitter medelåldersman) skrev 2024-09-02 02:40:36 följande:

Rob, Rob, Rob. 

Jag förstår dig till fullo, men det är ingen idé att ens snacka med de här kvinnorna från den här sajten.

Den är full av feta skrynkliga femcels som vill ha unga Brad Pitt.

Den här sajten är bara ett enda tecken på hur kört det är för samhället och män i övrigt.

Kvinnor har bara blivit skogstokiga.

Bitter medelåldersman passar dig bra. Tja om män är som ni, klarar vi oss mycket bättre utan.

Varför ska kvinnor bry sig om era preferenser, då ni ändå inte är män man vill ta i med tång? Då det inte utseende, utan personligheten som totalt fallerar. Det finns inget bakom pannbenet, och det märks genom sättet ni talar om kvinnor, som något som ska behaga er.

Tycker det är elakt av er att skriva ?vi män?, eftersom det finns många vettiga där ute som inte resonerar som ni gör. Har svårt att tro att det uppskattas av dem.

• Agda90

Bara för att det hade funnits fler intressanta kvinnor så betyder det inte att de hade velat ha dig. 

Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 16:42:56 följande:
    Du tänker fel.   
    Idag kanske det finns 10% av kvinnorna 30+ som har ett bmi under 20.  
    Säg att det fanns 50% av kvinnorna som var smala istället.  
    Eftersom som det då finns fler smala kvinnor hur kan konkurrensen ökar menar du ?   
    Varannan kvinna hade blivit intressant motför vart tionde.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-01 17:46:03 följande:
    Jag har gått upp 10 kg sen jag började på gym.  Så ja min ursäkt är väl att muskler väger helt enkelt.  Jag är fortfarande normalviktig dock.
    Problemet är att även smala kvinnor vet att de kan gå upp i vikt närsomhelst. På grund av graviditet, sköldkörtelproblem, PCOS etc. Alla väldigt vanligt hos kvinnor. 

Så att välja en snubbe som vill ha smala tjejer är ju att skjuta sig själv i foten. Visst kanske man kan ligga ett tag men i längden vill man ju ha någon som älskar en efter graviditet, genom sjukdomar etc. Ett förhållande handlar ju inte om 6 månader framåt, utan om resten av livet. Helst. 

Sedan vet ju inte jag hur dina föräldrars äktenskap var, du kanske växte upp med nya babes för pappa varje vecka eller en mormor som är supermodell trots över 80 år. Men det är ju inte så de flesta har det. 
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.