Inlägg från: Kvittning |Visa alla inlägg
  • Kvittning

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är liksom inga problem att vissa män är singlar för att de bara är attraherade av kvinnor som är "utanför deras liga" (eller kvinnor för den delen heller om de är singlar för att de inte attraheras av "män i deras liga").

Problemet är när man sedan gnäller på de andra könet och anser att det är deras fel att man är singel. Det är helt ok att man ratar alla kvinnor i ens egen ålder för att man bara vill ha unga kvinnor och helt ok att man ratar normalviktiga och överviktiga kvinnor för att man bara vill ha supersmala. 

Men om man är så specifik i att det fysiska går före personlighet och de med den fysiken letar en annan typ av partner så får man ju acceptera det utan bitterhet, det är ju det valet man gör.

Nät jag först träffade min man så sa han att han aldrig varit snygg nog att få en tjej med sitt utseende så han hade fått utveckla sin charm istället. Men den charmen gjorde ju honom snygg och har gett mig 20 fantastiska år med honom. Jag tror (baserat på min omgivning) att personligheten är det viktigaste för de flesta när det kommer till att hitta en partner, både för män och kvinnor.

Det som diskuteras i sådana här trådar är inte verkligheten utan någon bild man får för sig baserat på att just man själv inte hittar någon och då hellre vill skylla det på något man inte kan styra (för kort eller kvinnorna) istället för att blicka inåt och acceptera sig själv som man är och börja utstråla något trevligare mot omgivningen än vad man gör nu, acceptera omgivningen som de är och se det fina i ens medmänniskor istället för felen. Att trivas med ensamhet som man själv väljer istället för att bli bitter av den. Osv osv

Jag är tex rätt ensam vad gäller vänner. Jag var ledsen över det förut men har insett att det till stor del beror på att jag själv isolerar mig och inte riktigt orkar lägga ned den energi som kan krävas för att upprätthålla vänskapsrelationer. Så nu har jag accepterat att jag är rätt ensam utanför familjen men trivs med det och det är ingen annans fel som inte tar på sig att vara min vän, det är mitt eget för att jag inte orkar vara en god vän (är däremot en bra och trevlig kollega så blir inte helt isolerad).

• Kvittning
    En glad tjej skrev 2024-08-31 05:51:50 följande:
    Jag är enligt dig tjock då jag har ett bmi på 24. Jag gymmar mycket och min kropp ser annorlunda ut än en kvinnas som inte tränar. Är dock 46 så kroppen har börjat ändras pga det också. Nu till det intressanta, jag har aldrig haft svårt att få killar. Ofta har de tagit kontakt och velat träffas,  jag träffade en gång en kille som var 11 år yngre, han var helt begeistrad av mig och sa att han aldrig tänt så mycket på en kvinna förr som han tänt på mig. Nu har jag en relation med en man som är i min ålder, när vi blev tillsammans uttryckte han ofta att "han bytt upp sig" trots att hans ex är betydligt smalare än jag. Allt handlar inte om bmi, man måste se hela kroppssammansättningen också. Jag har nog ett utseende som tilltalar många män. Får ofta kommentarer om att jag ser bra ut, även nu när jag är 46 år. Jag får även höra att jag är trevlig, empatisk, smart mm, sådant väger oftast tyngre ån ett bmi på 19. Jag är en kvinna, inte ett barn.
    Jag har haft många vänner och nu även släktingar i yngre generationen (20-30-årsåldern) som nog är så som du beskriver. Högre bmi men tränar på gym minst 3 gånger i veckan och rör på sig mycket i vardagen. Inte främmande för långlopp någon gång om året mm.

Aldrig upplevt att de haft svårt att träffa killar. Smaken är som baken och så länge man har en bra personlighet så kommer ens utseende inte att skrämma bort det andra könet. Oavsett om man är mullig, supersmal och helt utan former eller har konstiga ansiktsdrag. Och det gäller både kvinnor och män. Min arbetsplats är full av män som inte skulle ha en chans om man bara gick på utseendet men de är snälla, omtänksamma och roliga och de hittar partners som uppskattar dom precis som de är.
  • Kvittning
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-01 17:44:27 följande:
    Jag tycker inte det är för mycket begärt att vilja träffa en smal partner.  Men det är uppenbarligen så. Eftersom nästan alla är tjocka idag.

Det går inte att jämföra med att vilja ha Tom Ellis.  Så specifikt krav har jag inte.   Inga särskilda krav på längd, hårfärg/hårlängd, ögonfärg, osv.  Däremot vissa krav på personlighet och intressen. 
    Problemet är att du tycker det är kvinnornas fel att det inte är tillräckligt många smala att välja på. Du får ju istället se till dig själv, tydligen uppfattas du inte som snäll och charmig nog för att vara attraktiv för de kvinnor du söker.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.