• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Cry me river) skrev 2024-08-30 23:59:29 följande:
     Då borde dom börja med tvångs kontrollera ditt psyke. Du låter allvarligt psykiskt sjuk. Man äger varken andra personer eller deras kroppar. Ganska oroande med individer som dig i samhället. Att du inte har några större framgångar med kvinnor. Förvånar mig  inte. Dom springer åt andra hållet. Och undviker dig som pesten förmodligen. Du har för mycket läskiga vibbar. 

Om jag snappar upp det hos dig i enbart text. Vill jag inte ens veta hur mycket i verkliga livet. Hoppas du får den hjälpen du uppenbarligen behöver. Det är liksom inte friskt att sitta och starta 25 trådar specifikt om kvinnors vikt och kommentarer i samma flöde. Dessa kvinnor skiter i dig i alla fall. Om du visste den tiden du slösar på enbart strunt. Underlig figur.

Han startar ju alla dessa trådar för att normalisera misogyniteten. Det är egentligen ointressant att prata om kvinnors vikt och vad som är bra eller hit och dit. Då accepterar man den absurda frågeställningen. "Att kvinnor är för fula"

I den här tråden så har han hittat en video på en lika misogyn incel som honom, han tror att det ger honom legitimitet att föra det vidare. En person (man) har ju sympatiserar med den absurda tråden och legitimerar ts tankar (att kvinnor är för fula) kallar ts för en lugn och ödmjuk person eller något annat dravel, när det är uppenbart att ts är extremt aggressiv mot kvinnor. 

Det är så bisarrt. 

• Anonym (Rob)
    Anonym (Öpple) skrev 2024-08-31 00:15:52 följande:
    Du startade en tråd och propagerade för viktkontroller för kvinnor. Kan inte tänka mig att du har ändrat åsikt sen ett par dagar sen.

Du är en fascist, en misogyn sådan.
    Ge ett förlag för att bromsa utvecklingen mot övervikt i samhället?   
    Du tror inte viktkontroller skulle fungera?   

Att bagatellisera övervikt trots att det är vår tids största hälsoproblem.  

"Worldwide, at least 2.8 million people die each year as a result of being overweight or obese, and an estimated 35.8 million (2.3%) of global DALYs are caused by overweight or obesity."

Det är så löjligt mycket mer än corona och ingen pratar om detta !
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 00:33:09 följande:
    Nej man behöver inte använda sig av viktkontroller. Det som behövs är vettig näringslära, och att man kan införa sockerskatt. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Öpple)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 00:33:09 följande:

Att bagatellisera övervikt trots att det är vår tids största hälsoproblem.  

"Worldwide, at least 2.8 million people die each year as a result of being overweight or obese, and an estimated 35.8 million (2.3%) of global DALYs are caused by overweight or obesity."

Det är så löjligt mycket mer än corona och ingen pratar om detta !
    Det var inte den frågeställningen du startade öht. Dessutom så är du själv överviktig enligt din egen standard.
  • Anonym (Ivy)
    Anonym (Tramsigt) skrev 2024-08-30 11:03:09 följande:
    Vad är kvinnlighet då? Enligt dig. Vad är det din utländska fru gör som är så speciellt?
    Härligt att Floda funnit kärleken med en utländsk kvinna, men tråkigt att han aldrig vågar stå för hennes ursprung.
  • Faile

Så kvinnor är fula.

Men det finns snygga UNGA tjejer ( influensers ) men de får så mycket komplimanger från män så de får dålig attityd istället ( aka vill inte ha de fula snubbarna ). 

Detta är tydligen anledningen till att övriga män är ensamma och det är tydligen också de fula kvinnornas fel.

Och framförallt fula kvinnor som är PK tydligen.

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Emala

Män som gnäller om att de är "ensamma" och besatta av kvinnors BMI,  och dessutom utstrålar bitterhet.
    Det är inte attraktiva egenskaper, alls! 
    Varför är du besatt av kvinnors vikt och BMI,  det är ju bara att sålla bort de kvinnor som inte tilltalar dig?
    Jag är gift, men om jag varit singel och sökt efter män så hade jag ju aldrig gnällt på Familjeliv över de män där ute som inte passar mig...
    Sluta haka upp dig på de kvinnor som inte intresserar dig och lägg istället din tid och energi på de kvinnor som faller dig i smaken 

• Anonym (Rob)
    Emala skrev 2024-08-31 01:46:05 följande:

Män som gnäller om att de är "ensamma" och besatta av kvinnors BMI,  och dessutom utstrålar bitterhet.
    Det är inte attraktiva egenskaper, alls! 
    Varför är du besatt av kvinnors vikt och BMI,  det är ju bara att sålla bort de kvinnor som inte tilltalar dig?
    Jag är gift, men om jag varit singel och sökt efter män så hade jag ju aldrig gnällt på Familjeliv över de män där ute som inte passar mig...
    Sluta haka upp dig på de kvinnor som inte intresserar dig och lägg istället din tid och energi på de kvinnor som faller dig i smaken 

Jag lägger mycket energi på dejting. Det bästa de att se jag vart 40+ har antalet kandidater sjunkit drastiskt.  När jag var 30+ kunde jag dejta flera intressanta kandidater om året.  I år har jag endast varit på en dejt på hela året.  
    De kvinnor som faller mig smaken finns inte längre...
    Varför är det så få kvinnor 30+ som inte håller måttet kan man fråga sig.
  • Emala
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 01:55:41 följande:
    Jag lägger mycket energi på dejting. Det bästa de att se jag vart 40+ har antalet kandidater sjunkit drastiskt.  När jag var 30+ kunde jag dejta flera intressanta kandidater om året.  I år har jag endast varit på en dejt på hela året.  
    Ja det är ju rätt tråkigt att kvinnor 30+  inte håller måttet för dig.
    Har du tänkt på att vidga dina vyer?    Leta efter dejter på andra kontinenter?   
    Det är ju ett bra tips annars!    Lycka till!
  • Faile
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 01:55:41 följande:
    Frågar dig samma sak som i en annan tråd. 

Hur ser du på par som varit tillsammans/gifta många år, 20-30 år. Som börjar unga och snygga och numera är åldrade och överviktiga. 

Tycker du synd om de för att de blivit fula ( i dina ögon ) eller tycker du det är fint med par som kan åldras tillsammans? 
    Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.