• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 00:33:09 följande:
    Ge ett förlag för att bromsa utvecklingen mot övervikt i samhället?   
    Du tror inte viktkontroller skulle fungera?   
    Viktkontroller skulle ju innebära tvång.
    Och är det ett sådant samhälle du vill ha så vill i alla fall inte jag vara en del av det.
  • molly50
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 00:33:09 följande:
    Ge ett förlag för att bromsa utvecklingen mot övervikt i samhället?   
    Du tror inte viktkontroller skulle fungera?   
    Jag undrar också om du vill införa viktkontroller för att få veta vilka kvinnor som passar dina preferenser?
    För det handlar ju knappast om en hälsosynpunkt med tanke på att du tjatar om att kvinnor med ett bmi över 20 är feta och fula,samtidigt som du aldrig nämner mäns övervikt.
  • Kvittning
    En glad tjej skrev 2024-08-31 05:51:50 följande:
    Jag är enligt dig tjock då jag har ett bmi på 24. Jag gymmar mycket och min kropp ser annorlunda ut än en kvinnas som inte tränar. Är dock 46 så kroppen har börjat ändras pga det också. Nu till det intressanta, jag har aldrig haft svårt att få killar. Ofta har de tagit kontakt och velat träffas,  jag träffade en gång en kille som var 11 år yngre, han var helt begeistrad av mig och sa att han aldrig tänt så mycket på en kvinna förr som han tänt på mig. Nu har jag en relation med en man som är i min ålder, när vi blev tillsammans uttryckte han ofta att "han bytt upp sig" trots att hans ex är betydligt smalare än jag. Allt handlar inte om bmi, man måste se hela kroppssammansättningen också. Jag har nog ett utseende som tilltalar många män. Får ofta kommentarer om att jag ser bra ut, även nu när jag är 46 år. Jag får även höra att jag är trevlig, empatisk, smart mm, sådant väger oftast tyngre ån ett bmi på 19. Jag är en kvinna, inte ett barn.
    Jag har haft många vänner och nu även släktingar i yngre generationen (20-30-årsåldern) som nog är så som du beskriver. Högre bmi men tränar på gym minst 3 gånger i veckan och rör på sig mycket i vardagen. Inte främmande för långlopp någon gång om året mm.

Aldrig upplevt att de haft svårt att träffa killar. Smaken är som baken och så länge man har en bra personlighet så kommer ens utseende inte att skrämma bort det andra könet. Oavsett om man är mullig, supersmal och helt utan former eller har konstiga ansiktsdrag. Och det gäller både kvinnor och män. Min arbetsplats är full av män som inte skulle ha en chans om man bara gick på utseendet men de är snälla, omtänksamma och roliga och de hittar partners som uppskattar dom precis som de är.
  • Feminina

Mycket kan man anklaga männen för, men inte för att vara smarta.

Om man vill påverka kvinnor att gå ner i vikt, så får man börja med roten till problemet. Att anklaga männen för deras viktuppgång. Det är trots allt fler män som är överviktiga!

Varför skulle kvinnor bry sig om mäns ( som Rob`s) preferenser när det fortfarande finns fler överviktiga män? I dagens läge finns det redan mer än tillräckligt av normala män som gillar normal och överviktiga kvinnor! Utöver det finns de överviktiga männen, som hellre ligger med en öl på soffan och ser på Netflix, än att ta en runda i skogen. De lata männen lär inte skaffa en atletisk kvinna, eftersom de vill ha någon som delar deras livsstil.

Om män verkligen vill påverka kvinnor (de kvinnor som öht bryr sig om mäns preferenser) , så börja klaga på alla tjocka män här? För endast om fler män blir besatta av att träna, kommer det bli fler kvinnor som bryr sig. Det vill säga de kvinnor som är lättpåverkade, och inte går ner i vikt för sin egen skull. 

Men så länge ratio:t består av ?fler feta män? finns det verkligen ingen anledning för någon kvinna att bry sig.

Var det verkligen så svårt att räkna ut, att det ger mer att påverka männen? Endast då finns en liten chans att fler kvinnor hänger på. Även om det bara blir de kvinnor som påverkas av mäns tyckanden, och inte sin egen hälsa.

• EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 01:55:41 följande:
    Jag lägger mycket energi på dejting. Det bästa de att se jag vart 40+ har antalet kandidater sjunkit drastiskt.  När jag var 30+ kunde jag dejta flera intressanta kandidater om året.  I år har jag endast varit på en dejt på hela året.  
    De kvinnor som faller mig smaken finns inte längre...
    Varför är det så få kvinnor 30+ som inte håller måttet kan man fråga sig.
    Klart att antalet kandidater sjunker drastiskt på 40+ strecket.

Kvinnor genom hushållsarbete och sitt arbete de har (många jobbar ju inom vården) gör ju att kvinnor får lite mer muskler och blir där med får ett högre BMI än dina anorektiker ideal. DET, varken du gillar fakta eller inte, är naturligt att man får ett visst högre BMI (utan att vara fet alls) då man musklar upp kroppen en del alt efter som åren går...

Du verkar ju ha stagnerat i utvecklingen och stannat kvar i ett tonårstänkande och tror att en människa kan ha sin tonårskropp hela livet, och då förespråkar anorektiker ideal uppe på det.

Sedan så skall man inte tala om dina fascistiska förslag om "viktkontroller".

Det finns många länder som faktiskt har punktskatt på sockersötade drycker och godis. Och de nyttiga livsmedlen har lägre ´skatter (moms är en form av skatt).
    Det systemet skulle ju hjälpa långt mycket mer än att använda sig av dina fascistiska metoder.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • baam77

Man ska inte dra över alla kvinnor på samma sida. Det jag är orolig som man. Det är att vi är inte lika inför lagen. 

skulle en kvinna ge mig en lavett i förhållandet så kommer det inte hända något. däremot om jag gör det tar det hus i helvete och till och med bli av med vårdnaden till mitt barn. Det pratas om det i vissa partier.

Bli min sambo med barn så bestämmer hon om jag ska bli vårdnadshavare. använd kondom då? jag tror inte många förhållande använder kondom i ett förhållande utan man litar på sin tjej och skulle det bli ett barn när inte han vill så är det hans fel. för han har ju inte använt kondom. Män måste få ett bättre preventivmedel så han också kan bestämma när han vill ha barn.

Vi har samtyckslagen. Man ha sex med en tjej och nästa dag så ångrar hon sig och då blir jag våldtäcksman och säkert förlorar jobbet. fruktansvärt jobbigt.

Nu är det långt ifrån alla tjejer som skulle göra detta, men ni förstår att man måste verkligen hitta en stabil tjej och inte tänka med lilla huvudet =)

• Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2024-08-31 12:49:45 följande:
    Klart att antalet kandidater sjunker drastiskt på 40+ strecket.

Kvinnor genom hushållsarbete och sitt arbete de har (många jobbar ju inom vården) gör ju att kvinnor får lite mer muskler och blir där med får ett högre BMI än dina anorektiker ideal. DET, varken du gillar fakta eller inte, är naturligt att man får ett visst högre BMI (utan att vara fet alls) då man musklar upp kroppen en del alt efter som åren går...

Du verkar ju ha stagnerat i utvecklingen och stannat kvar i ett tonårstänkande och tror att en människa kan ha sin tonårskropp hela livet, och då förespråkar anorektiker ideal uppe på det.

Sedan så skall man inte tala om dina fascistiska förslag om "viktkontroller".

Det finns många länder som faktiskt har punktskatt på sockersötade drycker och godis. Och de nyttiga livsmedlen har lägre ´skatter (moms är en form av skatt).
    Det systemet skulle ju hjälpa långt mycket mer än att använda sig av dina fascistiska metoder.
    Jag tror inte punktskatt kommer hjälpa mer än marginellt. Det har man sett när det infördes i de nordiska länderna. Det krävs mycket större förändringar.
    Folk äter för mycket idag helt enkelt.  

Fysisk aktivitet hjälper inte heller nämnvärt.

" Vi kan alltid äta lite mer och då hjälper det inte om vi är fysiskt aktiva. Vi är så energieffektiva, säger Claude Marcus professor vid Karolinska institutet.
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-31 13:42:07 följande:
    Jag tror inte punktskatt kommer hjälpa mer än marginellt. Det har man sett när det infördes i de nordiska länderna. Det krävs mycket större förändringar.
    Folk äter för mycket idag helt enkelt.  
    Ja och viktkontroller skulle ju knappast hjälpa heller. Tvärt om så skulle de nog snara öka på hetsen med att  både kvinnor och män blir mer eller mindre anorektiker för att kunna "klara vikt kontrollen".
    Det skulle ju iofs gynna dem som förespråkar anorektiska ideal. D.vs sådan som dig.

Jag skrev i ett tidigare inlägg #233, som var också ett svar till dig. Jag skrev:

"Nej man behöver inte använda sig av viktkontroller. Det som behövs är vettig näringslära, och att man kan införa sockerskatt. "

Jag tror på punktskatter och en gedigen utbildning i näringslära.  Den metoden tror jag är långt mycket mer vettigare än fascistiska metoder (viktkontroll).

Fysisk aktivitet hjälper inte heller nämnvärt.
    Klart att du säger det. Det gynnar ju inte dig, då kvinnorna (även männen med) får ju lite mer muskler och bättre kondition av fysisk aktivitet.
    Det var ju inget du ville ha kvinnor med normal muskelmassa för kvinnor.
    Du skriver ju att tjejer inte skall ha fett och de får inte ha "för mycket muskler heller".
    Den kombinationen du förespråkar är ju faktiskt direkt ohälsosam. Det finns en anledning att folk säger till dig att det du förespråkar är anorektiker ideal. D.vs icke hälsosamma ideal.
    " Vi kan alltid äta lite mer och då hjälper det inte om vi är fysiskt aktiva. Vi är så energieffektiva, säger Claude Marcus professor vid Karolinska institutet.

Så länge du inte länkar till källan/artikeln i sig.. Så kommer jag att tolka det tills vidare att du sysslar med en s.k "quote mining". 
    D.v.s citering ur sitt sammanhang.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 23:44:49 följande:
    Viktkontroller bör införas för alla och inte bara kvinnor.  
    👍
    Det öppnar dörren för längkontroll på tinder, så man inte blir lika trött i swipe fingret.
  • Emala

Det verkar faktiskt som att ditt största problem och issues är främmande människors vikt.  Du tjatar om det och återkommer hela tiden till människors vikt och BMI.
    Du väljer ju själv vilka du vill träffa,  varför lägga ner så mycket tjafs och energi på att prata om de du inte vill dejta?
    Fokusera på de du vill dejta istället för att haka upp dig på de kvinnor och profiler som du inte är intresserad av.

Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.