• Anonym (Rob)

Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.

Det är intressant. Precis, de anledningar jag ser till att vi har fler och fler singel hushåll. 
    Kvinnor blir mindre och mindre attraktiva.  Pga, bla övervikt och sociala medier.
    Sociala medier överöser kvinnor med hur vackra de är och tro sig därför ha chans på högstatus män.  Finns nåt som heter bodypositivity på TikTok där feta kvinnor får massa komplimanger.
    Förmodligen kommer människan dö ut och AI kommer ta över som partners. Då kvinnan har blivit så oattraktiv och trots det söker hon brad pitt.  Men det kanske är tur ivf finns så kvinnor kan skaffa barn utan män. Lite tragiskt är det.

• Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.
  • Anonym (Lamels)
    Anonym (Nej) skrev 2024-09-06 23:07:37 följande:
    Problemet är att även smala kvinnor vet att de kan gå upp i vikt närsomhelst. På grund av graviditet, sköldkörtelproblem, PCOS etc. Alla väldigt vanligt hos kvinnor. 
    Nej, alla kvinnor lider inte av att komma med dåliga bortförklaringar.

För det är vad det är. Vare sig kvinnor eller män går upp i vikt av någon annan orsak än att de missköter sin kost och motion.
  • Anonym (...)
    Anonym (Lamels) skrev 2024-09-07 03:25:08 följande:

För det är vad det är. Vare sig kvinnor eller män går upp i vikt av någon annan orsak än att de missköter sin kost och motion.
    Det blir ju svårare att hålla efter vikten och risken att kvinnan prioriterar andra saker när hon fått barn är väl ganska stor
  • EnAnonumius
    Jag säger INTE att man skall hålla en vettig diet och motionera.. Det skall man ju göra, så klart.

Fast att säga att den enda anledningen då är man antingen okunnig och/eller en förnekare.
    Du skall bara veta vad mediciner kan ställa till med för tråkigheter.. Finns faktiskt vissa som väljer bort att ta vissa mediciner då biverkningarna av viss medicinen är just viktuppgång. Och det är en viktuppgång som kan vara svår att bli av med fast man motionerar och håller god diet.

Men ja jag vet att det finns folk som väljer att förneka att det finns mediciner som kan ställa till med problem som exempelvis viktuppgång. Och väljer att ta på sig skygglapparna och stoppa fingrarna i öronen och lalla högt "Det säger man bara fötr att skylla ifrån sig, för aaaaalllaaaa vet ju att det enbart är för mycket  kalorier och för lite motion enbart"...
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Nej) skrev 2024-09-06 23:07:37 följande:
    Problemet är att även smala kvinnor vet att de kan gå upp i vikt närsomhelst. På grund av graviditet, sköldkörtelproblem, PCOS etc. Alla väldigt vanligt hos kvinnor. 

Så att välja en snubbe som vill ha smala tjejer är ju att skjuta sig själv i foten. Visst kanske man kan ligga ett tag men i längden vill man ju ha någon som älskar en efter graviditet, genom sjukdomar etc. Ett förhållande handlar ju inte om 6 månader framåt, utan om resten av livet. Helst. 

Sedan vet ju inte jag hur dina föräldrars äktenskap var, du kanske växte upp med nya babes för pappa varje vecka eller en mormor som är supermodell trots över 80 år. Men det är ju inte så de flesta har det. 
    De flesta kvinnor går upp i vikt med åldern.   De ser man bara på hur få smala 30+ kvinnor det finns.  Nästan obefintligt.

Men skulle man hitta en så är det nog relativt sannolikt att hon håller sig hyfsat smal livet ut också...
  • molly50

Har du hört talas om sjukdomar som t ex lipödem?
    Eller kortisonbehandling.
    Båda är saker som kan orsaka viktuppgång.
    Jag har en väninna med den sjukdomen som både äter nyttigt och rör på sig,men som ändå inte går ner i vikt.
    Hur förklarar du det?
  • Anonym (Man)
    molly50 skrev 2024-09-07 13:38:27 följande:
    Har du hört talas om sjukdomar som t ex lipödem?
    Eller kortisonbehandling.
    Båda är saker som kan orsaka viktuppgång.
    Jag har en väninna med den sjukdomen som både äter nyttigt och rör på sig,men som ändå inte går ner i vikt.
    Hur förklarar du det?
    Alla vet att det finns särskilda fall där en bieffekt är viktuppgång. Men sanningen är att dom allra flesta, alltså en förkrossande stor majoritet, inte kan skylla på sjukdomar.
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-07 12:43:10 följande:
    De flesta kvinnor går upp i vikt med åldern.   De ser man bara på hur få smala 30+ kvinnor det finns.  Nästan obefintligt.

Men skulle man hitta en så är det nog relativt sannolikt att hon håller sig hyfsat smal livet ut också...
    Hur många kvinnor skulle vilja ha ett fetto som dig?
  • Anonym (Rob)
    EnAnonumius skrev 2024-09-07 15:00:39 följande:
    Om jag vore ett fetto så.  Men sen finns det många kvinnor som gillar dadbods.  Jag ser ofta tjocka män tillsammans med snygga slanka kvinnor.
  • Anonym (Man)
    EnAnonumius skrev 2024-09-07 15:00:39 följande:
    Jag trodde inte att du blev så provocerad att du kände dig tvungen att uttrycka dig så plumpt..
  • EnAnonumius
    Anonym (Man) skrev 2024-09-07 13:59:13 följande:
    Alla vet att det finns särskilda fall där en bieffekt är viktuppgång. Men sanningen är att dom allra flesta, alltså en förkrossande stor majoritet, inte kan skylla på sjukdomar.
    Jasså vet alla (100%) det?

Skall man tro signaturen "Anonym(Lamels)" så går ju inte män och kvinnor upp av någon annan orsak än att man missköter dieten och motionen.

Så nej "alla" vet inte det. Det hade du sett om du läst i tråden. Finns fleras än "(Lamels) som förnekar att det kan finnas andra orsaker än just misskötsel av diet och motion. Så det är knappast ovanligt med dessa förnekare.

Sedan så finns det ju lågpannade individer som hävdar att kvinnor är feta redan vid 22BMI, som vägrar att man kan ha ett normalt fettratio fast man har 22-25 i BMI.
Svar på tråden Varför män är ensamma. Nakna sanningen som kvinnor inte vill höra.